[Excel]Geen E+getal in standaard celopmaak

Pagina: 1
Acties:
  • 826 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil weten of er in Excel een mogelijkheid is in de standaardopmaak van een cel een groot getal niet af te kappen.
Als je namelijk in Excel (2002 SP-2) een getal invult dat langer is de breedte van de cel, dan kapt Excel dat getal standaard af.
(voorbeeld: 204572390845 wordt 20452E+16)

De cel verbreden, of de celeigenschappen aanpassen naar bijvoorbeeld de categorie 'getal' is geen optie.

Ik zou graag willen dat Excel gewoon dat afkappen niet meer doet. Dus net zo met een getal omgaat als met tekst.

Ik heb flink zitten zoeken in de help, in dit forum en gegoogled, maar vooralsnog ben ik de oplossing niet tegengekomen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Cel selecteren, ctrl-1, ipv general number kiezen.

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is helaas ook geen optie.
Het punt is dat Excell gescript wordt. Ik heb tussen het openen en sluiten van Excel geen mogelijkheid tot interactie met Excel.

Het probleem is dat ik van sommingen excel-documenten toegestuurd krijg waarin dus die nummerieke waarden in een cel zijn gezet met een 'standaard' opmaak.

Dat script slaat de boel op als CSV-file, maar in het geval van een 'te groot' getal staat er dus in die CSV-file bijvoorbeeld 20E+19.

En dat willen we niet! :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kickje:

Ik kom er zojuist achter dat als je een getal opgeeft dat groter is dan 11 karakters, dan kapt Excel het in de 'standaard' weergave af met de E+[zoveel].
Ook de cel breder maken is hier geen oplossing. Excel blijft het getal tonen met die voor mij akelige E+ notatie.

Zelfs als je de eigenschappen van de cel op 'getal' zet los je het niet op.
Dan gaat het mis bij een getal dat groter is dan 15 tekens. Dit is blijkbaar de maximale lengte van een getal dat wordt ondersteund door Excel.
In het geval van zo'n 'te grote' waarde vernield Excel keihard de originele waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 18:41
Wat je kan proberen is voordat het getal in de Excel-sheet wordt ingevoegd er eerst een enkel aanhalingsteken (') voor te zetten, dan maakt Excel er automagisch tekst van. Je kan er nog wel mee rekenen, maar het getal wordt dan meteen weer afgebroken.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirmPete
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat van die 15 karakters zie ik nu ook voor het eerst, ik vrees dat je toch iets in vba moet gaan prutsen dan.

Firmpete on Aerie Peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk ook dat je iets in VBA zal moeten maken. Zie ook dit bericht uit MSKB
http://support.microsoft....n-us;65903&Product=xl2002.
Suc6 ermee

offtopic:
verder vind ik MS producten best goed, alleen dit is jammer...... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-07 18:41
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 09:54:
offtopic:
verder vind ik MS producten best goed, alleen dit is jammer...... ;)
offtopic:
Ik vind anders 15 cijfers significant behoorlijk goed. Mijn rekenmachine doet het met minder. En ik heb als wetenschapper weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van de laatste cijfers als je met 15 cijfers significant gaat rekenen, naast het feit dat ze waarschijnlijk niet relevant zijn. :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coffeemonster schreef op 29 april 2004 @ 10:41:
[...]

offtopic:
Ik vind anders 15 cijfers significant behoorlijk goed. Mijn rekenmachine doet het met minder. En ik heb als wetenschapper weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van de laatste cijfers als je met 15 cijfers significant gaat rekenen, naast het feit dat ze waarschijnlijk niet relevant zijn. :)
offtopic:
was even een persoonlijk geintje tegen topicstarter, ik bedoel er verder nix mee hoor, ben al jaren redelijk tevreden ms gebruiker :)
Pagina: 1