Toon posts:

Fast adsl opeens niet meer over ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had problemen met mijn lijnsnelheid die opeens terug viel van 4mbits naar 2,7mbits. Ik deed net de postcodecheck eens, en tot mijn verbazing was Fast adsl opeens net meet leverbaar hier over ISDN, over een analoge lijn kan dit wel nog.... Dit snap ik dus niet zo goed. Nou heb ik net wat gezocht op GOT en blijkt dat t net ff anders werkt allemaal.

De afstand tot mijn centrale is:

Naam MDF-centrale: Schin op Geul
Afstand tot aan centrale: 2489 meter.
Type locatie: BITSTREAM

Lijkt mij dat 4mbits mogelijk moet zijn. En die 4mbits wil ik ook graag hebben. Omdat we ISDN niet kwijt willen was ik aan het denken om er door kpn dan maar een analoge lijn bij te laten leggen.

Nou is mijn vraag: Is dat mogelijk? en zo ja, waar moet ik dan allemaal op letten?

( overigens vind ik het schandalig dat ze mij niks laten weten dat het niet meer mogelijk is en mij gewoon 80 euro laten dokken voor fast adsl!!! )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 12:50:
Ik had problemen met mijn lijnsnelheid die opeens terug viel van 4mbits naar 2,7mbits. Ik deed net de postcodecheck eens, en tot mijn verbazing was Fast adsl opeens net meet leverbaar hier over ISDN, over een analoge lijn kan dit wel nog.... Dit snap ik dus niet zo goed. Nou heb ik net wat gezocht op GOT en blijkt dat t net ff anders werkt allemaal.

De afstand tot mijn centrale is:

Naam MDF-centrale: Schin op Geul
Afstand tot aan centrale: 2489 meter.
Type locatie: BITSTREAM

Lijkt mij dat 4mbits mogelijk moet zijn. En die 4mbits wil ik ook graag hebben. Omdat we ISDN niet kwijt willen was ik aan het denken om er door kpn dan maar een analoge lijn bij te laten leggen.

Nou is mijn vraag: Is dat mogelijk? en zo ja, waar moet ik dan allemaal op letten?

( overigens vind ik het schandalig dat ze mij niks laten weten dat het niet meer mogelijk is en mij gewoon 80 euro laten dokken voor fast adsl!!! )
Capaciteit te kort ofzo, denk dat ze de centrale gaan aanpassen ofzo, en dan pas weer nieuwe aanmeldingen accepteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ze leveren nu alleen nog Adsl-lite, ik heb nog gewoon Fast-adsl, alleen me snelheid en lijnstabiliteid is echt bagger. op 2,7mbits issie nog een beetje stabiel. Ik ga zo maar eens naar kpn bellen wat hier de bedoeling van is, en of er een uitbreidng komt

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 12:59:
Ze leveren nu alleen nog Adsl-lite, ik heb nog gewoon Fast-adsl, alleen me snelheid en lijnstabiliteid is echt bagger. op 2,7mbits issie nog een beetje stabiel. Ik ga zo maar eens naar kpn bellen wat hier de bedoeling van is, en of er een uitbreidng komt
Ze zijn hier gewoon in gebreke, jij betaald voor fast ADSL en zij moeten dat ook leveren. Ik zou nog even wachten met een analoge lijn aanvragen en eerst KPN op de hoogte stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net met kpn gebeld. De medewerker wat ik aan de lijn had snapte er helemaal niks van. Ik had nooit fast mogen krijgen na de snelheids verhoding volgens hem. Mrgn avond word ik teruggebeld door de techinische dienst. Ben eens benieuwd.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:01

slaay

Natuurbeleven.com

Uhm.. puntje voor de FAQ?

Trainingssnelheid en daadwerkelijke snelheid zijn 2 totaal verschillende zaken!

Trainingssnelheid is de maximale snelheid waarmee het modem en de telefooncentrale met elkaar kunnen comminuceren. Daadwerkelijke snelheid is de snelheid waarmee je gegevens binnen haalt of verstuurd van en naar internet toe!

De procedure tijdens de laatste snelheidsverhoging is dat klanten die geen gegarandeerde trainingssnelheid konden halen een brief kregen met de melding van het hoe en waarom. Mocht de snelheid lager uitpakken na de verhoging, dus bijv van 2 mbit naar 4 en je haalt maar 2,7 mbit, dat je kosteloos kon downgraden naar een Basic abonnement.

Heb je destijds geen brief ontvangen? Post eens je lijnsignaal sterkte, de dB waarden die je via telnet of je browser uit je modem kunt halen.

Als deze vrij hoog liggen, dan zit je daadwerkelijk aan je maximum snelheid wanneer je 2700 kbit haalt. Zijn deze niet abnormaal hoog, dan heb je grote kans op overspraak door naaste buren.

Het meest waarschijnlijke is dat je toch te ver van de centrale woont om die 4 mbit te kunnen halen.

Dich bis echt unne foëzen haas

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Wokkel1982 schreef op 28 april 2004 @ 13:03:
[...]

Ze zijn hier gewoon in gebreke, jij betaald voor fast ADSL en zij moeten dat ook leveren. Ik zou nog even wachten met een analoge lijn aanvragen en eerst KPN op de hoogte stellen.
Staat er ergens dat ze exact 4096kbit downstream moeten leveren dan? Zou best eens kunnen dat alles tussen 2048 en 4096 binnen specs valt bij je ISP.

En als het niet haalbaar is en je stelt ze in gebreken zal je er maximaal een kostenloze downgrade uit halen. Schiet je daar iets mee op? Ze gaan echt de centrale niet dichterbij zetten omdat 1 iemand een mbit mist op zijn maximale snelheid ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
slaay schreef op 28 april 2004 @ 23:55:
Uhm.. puntje voor de FAQ?

Trainingssnelheid en daadwerkelijke snelheid zijn 2 totaal verschillende zaken!

Trainingssnelheid is de maximale snelheid waarmee het modem en de telefooncentrale met elkaar kunnen comminuceren. Daadwerkelijke snelheid is de snelheid waarmee je gegevens binnen haalt of verstuurd van en naar internet toe!

De procedure tijdens de laatste snelheidsverhoging is dat klanten die geen gegarandeerde trainingssnelheid konden halen een brief kregen met de melding van het hoe en waarom. Mocht de snelheid lager uitpakken na de verhoging, dus bijv van 2 mbit naar 4 en je haalt maar 2,7 mbit, dat je kosteloos kon downgraden naar een Basic abonnement.

Heb je destijds geen brief ontvangen? Post eens je lijnsignaal sterkte, de dB waarden die je via telnet of je browser uit je modem kunt halen.

Als deze vrij hoog liggen, dan zit je daadwerkelijk aan je maximum snelheid wanneer je 2700 kbit haalt. Zijn deze niet abnormaal hoog, dan heb je grote kans op overspraak door naaste buren.

Het meest waarschijnlijke is dat je toch te ver van de centrale woont om die 4 mbit te kunnen halen.
Ik heb gister mijn modem gereset. Op het moment geeft hij deze waardes aan:

------------------------------------------------------------------------
*
* ______ SpeedTouch 510
* ___/_____/\
* / /\\ Version 4.2.3.0.0
* _____/__ / \\
* _/ /\_____/___ \ Copyright (c) 1999-2003,
* // / \ /\ \ THOMSON
* _______//_______/ \ / _\/______
* / / \ \ / / / /\
* __/ / \ \ / / / / _\__
* / / / \_______\/ / / / / /\
* /_/______/___________________/ /________/ /___/ \
* \ \ \ ___________ \ \ \ \ \ /
* \_\ \ / /\ \ \ \ \___\/
* \ \/ / \ \ \ \ /
* \_____/ / \ \ \________\/
* /__________/ \ \ /
* \ _____ \ /_____\/
* \ / /\ \ /___\/
* /____/ \ \ /
* \
* \____\/
*
=>adsl info
Modemstate : up
Operation Mode : G.DMT Annex B [ISDN Overlay Mode]
Channel Mode : fast
Number of resets : 1

Vendor Local Remote
Country : 0f 0f
Vendor : ALCB ALCB
VendorSpecific : 0000 0000
StandardRevisionNr :

Downstream Upstream
Margin [dB] : 15 6
Attenuation [dB] : 42 23
OutputPower [dBm] : 19 6

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9660 4096
Upstream : 1509 640

Transfer statistics
Total since power On Cells Kbit
Downstream : 11121834 4715304
Upstream : 822024 348538
Current Connection
Downstream : 11121670 4715304
Upstream : 822024 348538
Errors
Received FEC : 0
Received CRC : 552
Received HEC : 285

Far End Failure
No Failure
Near end failure
No failure
Far end failures since reset
Loss of frame:
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Loss of link: 0 failures
Errored seconds: 6 seconds
Far end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Loss of link: 0 seconds
Errored seconds: 1 seconds
Far end failures current day
Errored seconds: 6 seconds
Far end failures previous day
Errored seconds: 0 seconds
Near end failures since reset
Loss of frame: 0 failures
Loss of signal: 0 failures
Loss of power: 0 failures
Errored seconds: 502 seconds
Near end failures last 15 minutes
Loss of frame: 0 seconds
Loss of signal: 0 seconds
Loss of power: 0 seconds
Errored seconds: 12 seconds
Near end failures current day
Errored seconds: 502 seconds
Near end failures previous day
Errored seconds: 0 seconds
=>

En ik heb des tijds geen brief gekregen

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:16

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Je noise margin is erg laag en Attenuation aan de hoge kant.

Oftewel, je woont te ver van de centrale om de snelheid van ADSL fast te halen.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Topicstarter
THW Arie schreef op 30 april 2004 @ 14:12:
Je noise margin is erg laag en Attenuation aan de hoge kant.

Oftewel, je woont te ver van de centrale om de snelheid van ADSL fast te halen.
Ik heb nu het modem bij de voordeur gehangen, en de kabel van KPN ingekort, tot nu toe houdt ie t vol op 4mbits :S zal het daar aan gelegen hebben?? boh, dan schaam ik me dood :D

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 15:03:
[...]

Ik heb nu het modem bij de voordeur gehangen, en de kabel van KPN ingekort, tot nu toe houdt ie t vol op 4mbits :S zal het daar aan gelegen hebben?? boh, dan schaam ik me dood :D
Kan je voor 99,9 procent van uit gaan jah. De extra bekabeling/koppelingen hebben de extra demping op het signaal gegeven die je 'de das om deed' ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 12:50:

Om nog even op deze vraag terug te komen: Ja, dat kan. We hebben hier thuis ook een analoge + een ISDN lijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het is altijd het beste om het modem bij de voordeur aan te sluiten, en CAT5 bekabeling te trekken naar een computer en/of router. Mijn ouders hebben het modem ook op zolder staan en hebben heel vaak problemen met de snelheid..... Ik zit in de VS dus kan het niet even voor ze omgooien, maar ik ga ze aanraden om even een "mannetje" te zoeken die een CAT5 kabel naar zolder trekt, en het modem in de kelderkast mikt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

maartena schreef op 30 april 2004 @ 19:35:
Het is altijd het beste om het modem bij de voordeur aan te sluiten, en CAT5 bekabeling te trekken naar een computer en/of router. Mijn ouders hebben het modem ook op zolder staan en hebben heel vaak problemen met de snelheid..... Ik zit in de VS dus kan het niet even voor ze omgooien, maar ik ga ze aanraden om even een "mannetje" te zoeken die een CAT5 kabel naar zolder trekt, en het modem in de kelderkast mikt.
Is niet nodig, je kan ook een cat5 oid telefoonkabel nemen, die is even goed als utp dacht ik.
Ik vind het nl. handiger als je modem op een plaats staat zodat je er goed bij kunt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 19:44:
[...]

Is niet nodig, je kan ook een cat5 oid telefoonkabel nemen, die is even goed als utp dacht ik.
Ik vind het nl. handiger als je modem op een plaats staat zodat je er goed bij kunt.
dat had ik dus nu gedaan, maar dat helpt dus niet ;)

K post nog maar s de stats van het modem, volgens mij blijft t nu wel lopen zo.
Op irc was ik net aan het downloaden met 431kb/s, en dat bevalt me wel :)

Uptime --> 23:33:15 u

*
* ______ SpeedTouch 510
* ___/_____/\
* / /\\ Version 4.2.3.0.0
* _____/__ / \\
* _/ /\_____/___ \ Copyright (c) 1999-2003,
* // / \ /\ \ THOMSON
* _______//_______/ \ / _\/______
* / / \ \ / / / /\
* __/ / \ \ / / / / _\__