DIVX langzaam bij nieuwste drivers

Pagina: 1
Acties:

• Beeksma
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02 15:57
Ik heb een probleem.
Ik heb net m'n computer opnieuw geinstalleerd (Windows XP pro) en heb toen meteen de nieuwste drivers geinstalleerd voor mijn Nvidia TNT2 Model 64. Voor de verse installatie kon ik altijd zonder problemen divxjes kijken, maar nu kreeg ik zelfs op 640x480 haperig beeld.

Toen heb ik de nieuwe drivers eraf gegooit en het geprobeerd met de standaard XP drivers. Nu krijg ik prima beeld, maar trilt het geluid :? . Dit is nogal storend als je film zit te kijken...

Heeft iemand een idee wat ik hieraan zou kunnen doen?

Specs:

PIII 550 mhz
160mb RAM
Western Digital 80gig 7.200rpm
Nvidia TNT2 Model 64

Windows XP Pro

[ Voor 10% gewijzigd door Beeksma op 28-04-2004 12:53 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Check DMA van je IDE apparatuur.
Download DirectX incl. updates van windowsupdate.com

En welke codecs gebruik je? ffdShow filtertje zou genoeg moeten zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door roelio op 28-04-2004 12:51 ]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik had dit probleem ook, haperend beeld, geluid was altijd goed, maar het beeld daar stoorde ik me aan, bij mij lag het aan de codec. Probeer een oudere divx codec te downloaden / te zoeken bij google. Succes.

• Beeksma
Ik gebruik de nieuwste DirectX, en mijn computer is helemaal up to date.

Ik speel de film af van de HD en die staat op Ultra DMA Mode 2

EDIT: Oja en ik gebruik al FFDshow

[ Voor 13% gewijzigd door Beeksma op 28-04-2004 12:55 ]

• Beeksma
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 12:54:
Ik had dit probleem ook, haperend beeld, geluid was altijd goed, maar het beeld daar stoorde ik me aan, bij mij lag het aan de codec. Probeer een oudere divx codec te downloaden / te zoeken bij google. Succes.
heb ik geprobeerd, maar het mocht niet baten. Bovendien heb ik altijd ffdshow gebruikt, en die deed het altijd prima.

• Beeksma
OK ik heb nu nog eens de nieuwste drivers erop gezet, en nu blijkt dat het geluid ook trilt als die er op staan :?

Hoe kan ik er voor zorgen dat het geluid niet meer trilt?

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
welke player gebruik je eigenlijk?

wellicht is dat het probleem

Mijn rig

• Beeksma
ik gebruik Micro DVD player 1.2, zodat ik er ondertiteling onder kan zetten.
Heb het ook al met Media Player geprobeerd, maar daarbij ook het trillende geluid... :'(

Verwijderd

"Trillend" geluid, als in haperend en/of hakkelig geluid? Zo ja, misschien een update van je geluidskaart drivers? En probeer anders een via "Start" --> "Uitvoeren" "dxdiag" op te starten.

Dan bij het tabblad geluidsintellingen (geluid) de "hardware versnelling" op minimaal te zetten en kijk dan of het geluid nog steeds "trilt".

Kan nl. goed zijn dat het aan je drivers ligt (zoals ik je verhaal lees) of een
combinatie van drivers :?

Heb je niet laatst iets aan je systeem veranderd toevallig? naast de format dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 13:25 ]

• Beeksma
Ja het geluid hapert een beetje: stemmen zijn vervormd etc..

Ik heb in dxdiag de versnelling aangepast maar dit hielp niet.
Ik zal zo eens kijken of er ergens op internet nieuwere drivers voor mijn geluidskaart zijn...

Ik heb trouwens inderdaad die videokaart uit mijn andere pc gehaald en er hier bij gezet. Het is een DELL pc, dus er zitten nu 2 kaarten in: de Nvidia kaart (PCI) en een on-board AGP kaart...

Ik heb die Nvidia erbij gezet om spellen te kunnen spelen op deze PC (die agp is iets van 8mb of zo), maar in de andere pc kon ik met deze kaart wel gewoon divx bekijken.

Verwijderd

Gebruik je die on-board videokaart ook nog? Zo nee, dan kun je deze (als dat al niet automatisch gebeurd) beter uitschakelen in de BIOS.

Voor de rest ligt het niet aan de videokaart nee, want ik heb ook nog een tijdje
lang op een TNT-2 M64 divx gekeken en dit gaat uiterst perfect met die kaarten.

Probeer eerst de drivers van je geluidskaart nog eens te vernieuwen, hopende
dat hiermee dan je probleem opgelost is, kun je weer films kijken ;)

• Beeksma
Ik heb nieuwere drivers gevonden en geinstalleerd...

Vol goede moed start ik mn pc opnieuw op, maar nu is het dus weer omgedraaid: het geluid is goed, maar het beeld stottert heel erg :(

Dat wil zeggen, in de fullscreen mode: op de desktop draait hij gewoon goed.

Verwijderd

Heb je geen IRQ conflicten in apparaatbeheer? Of programma's die veel op de
achtergrond draaien?

Probeer ook eens "rechtermuisknop op de achtergrond" --> "eigenschappen" -->
"instellingen" --> "geavanceerd" --> "probleem oplosser" (troubleshooting) en zet
dan eens de "hardware acceleration" voor je videokaart lager.

Het probleem dat je beschrijft, fullscreen haperen en desktop niet, lijkt heel veel op wat ik op de PC's bij mij op school had, wat dus op deze manier was verholpen.
Hopende dat het nu voor jou ook helpt, anders dan weet ik zo gauw niets anders..
succes

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 19:19 ]

• Beeksma
Ik heb bij apparaatbeheer gekeken en daar staat wel de on-board videokaart bij met een uitroepteken: de foutmelding is dat ie niet start. Maar hij staat wel uitgeschakeld in de BIOS.

Maar goed, ik heb de hardwareversnelling lager gezet, en als ik op de laagste resolutie (640x480) met 60 hertz kijk, kan ik nu min of meer de film kijken (hij stottert bij grote actiemomenten een beetje).

We zijn op de goede weg... :P Nog meer ideeen? ;)

• Beeksma
niemand?? :'(

• Beeksma
is er echt niemand die hier een antwoord op heeft, want ik heb de oplossing nog steeds niet...
Pagina: 1