Router ADSL met modem, 4p wired en wireless gezocht.

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:07
Net als in de titel vermeld zoek ik een router waarin een modem zit (voor ADSL in België van skynet), dus die ik rechtstreeks op de splitter kan aansluiten. Is het goedkoper als ik een ethetnetmodem en router apart koop? Ik denk het niet.
Deze zal gebruikt worden om 3 computers wired op het internet aan te sluiten, dus nog 1 poort over voor uitbreiding is minimum 4p.
Ook moet er met een laptop draadloos kunnen geïnternet worden, dit is nog niet voorzien in de laptop dus de standaard doet er niet toe.

Bij mijn vaste computerboer is de meest geschikte een D-Link DSL-604, maar deze kost 193€.
Is er een goedkopere oplossing?
En zou het mogelijk zijn om een bepaalde computer maar tussen bepaalde tijden internettoegang te geven, welke router heb ik hiervoor nodig?

De instellingen zullen geen probleem zijn, maar over routers (merken, mogelijkheden en de verschillende benamingen van de mogelijkheden) ben ik niet voldoende op de hoogte, daarom deze vraag

[ Voor 1% gewijzigd door naftebakje op 28-04-2004 12:48 . Reden: verduidelijken ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

tip: zoek eens op sites van fabrikanden van routers (dlink, linksys, stiecom enz)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 12:50 ]

• naftebakje
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 12:48:
tip: zoek eens op sites van fabrikanden van routers (dlink, linksys, stiecom enz)
Net alsof ik dat nog niet gedaan heb. Maar enkel die D-link lijkt geschikt.
Als ik al zou weten met welke afkorting of term ze de mogelijkheid om internet voor een bepaalde computer op bepaalde uren uit te schakelen zou kennen, geraak ik al wat verder. Want die sites van de fabrikanten blinken niet uit in duidelijkheid.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• naftebakje
Bij sitecom lijkt de WL-108 ook geschikt, maar wat is de prijs hiervan? Niet te vinden op de pricewatch. Ook hennen ze een WL-109. Wat is het verschil?
Ah, op quickspot staat de 108 aan €162.44. Maar kan ie op bepaalde tijden de internettoegang afsluiten?

[ Voor 31% gewijzigd door naftebakje op 28-04-2004 13:32 ]

• naftebakje
.

[ Voor 100% gewijzigd door naftebakje op 28-04-2004 13:32 ]

Verwijderd

Ik weet niet zeker of deze modem/router ook in België werkt maar je zou het na kunnen vragen. Het gaat om deze van € 95,- en deze. Ik weet niet of het dezelfden zijn.

Gaat dus om een ADSL modem + Router + 4 poort Switch + Wireless :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 13:44 ]

Verwijderd

Mja, die eerste vier eisen zijn standaard. Gewoon een wireless router met ingebouwd modem zoeken.

En als je daar een lijst van hebt kun je lekker gaan shoppen op routers die ook nog eens geavanceerde toegangsregelingen ondersteunen :) Gewoon een zelfstandig proces dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.