[exch2003] weergave geadresseerde wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Mr.CeeJay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 15:40
We hebben hier op m'n stageplek een exchange server (2003) draaien in een Active Directory. Deze exchange server ontvangt ook mail vanaf internet (MX record van internetdomein ingesteld op het WAN IP). Deze opzet werkt stabiel en naar behoren, echter wanneer er gemaild wordt naar info@(domein) van buitenaf en info is het e-mailadres van een groep binnen AD dan komt er in outlook te staan dat de mail geadresseerd is aan die groep en niet dat hij verstuurd is aan info@(domein)...

Het enige relevante wat ik op MSKB tegenkwam:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;288635
Ik heb dit geprobeerd, maar het werkte niet. Kennelijk dus alleen voor 2000 en niet 2003.

iemand enig idee hoe ik dit verder moet aanpakken ?

@echo off
echo Waar in 't bronsgroen eikenhout
echo 'T Nachtegaaltje zingt

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Mr.CeeJay
Bedankt voor de info :)
Volgens mij zet ik op deze manier wel de server open voor anonymous connections :?

@echo off

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:38

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je kunt ook de display name veranderen in info@domain....

Standaard laat hij toch altijd de display name ( al dan niet herkend uit de AD) zien in outlook?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Mr.CeeJay
Volgens mij is die optie er niet, ben hem iig. nergens tegen gekomen.
We moeten nu steeds in de mailheaders kijken om te weten te komen via welk e-mailadres de mail is ontvangen, dat moet toch zonder beveiligingsinstellingen te verlagen toch te realiseren zijn lijkt me ?

@echo off

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Mr.CeeJay schreef op 28 april 2004 @ 13:57:
Bedankt voor de info :)
Volgens mij zet ik op deze manier wel de server open voor anonymous connections :?
Dat zal wel moeten, wil je mail van internet kunnen ontvangen.
Je kunt niet verwachten dat iedereen die mail naar jouw domein wil sturen, eerst een username en password voor jouw server gaat inkloppen.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Brahiewahiewa schreef op 28 april 2004 @ 14:21:
[...]

Dat zal wel moeten, wil je mail van internet kunnen ontvangen.
Je kunt niet verwachten dat iedereen die mail naar jouw domein wil sturen, eerst een username en password voor jouw server gaat inkloppen.
offtopic:
Iets wat je misschien over het hoofd ziet; hij zou natuurlijk een provider kunnen hebben die als gateway fungeert en dus niet anonymous de mail doorsluist.
Het is maar een gedachte

Ik ben het niet tegengekomen. Misschien als tijdelijke oplossing een aparte groep aanmaken.

• Mr.CeeJay
er is een verschil tussen "anonymous access" en "resolve anonymous mail".
Dat laatste beveelt Microsoft niet echt aan... ik heb niet de kennis om die gok zomaar te nemen.

@echo off

Verwijderd

Wat bedoel je precies? als je bedoelt dat je de naam ziet van de groep.
dan kan je die in de exchange general tab van de groep aanpassen naar een andere naam. dat is de display name.

• Mr.CeeJay
Ik wil de recipient address kunnen zien naast óf ipv. de naam (deze staat nu in de mailheader alleen)

@echo off

Verwijderd

Ik heb net een testje gedaan en daar zag ik zowel het adres vanwaar ik het gestuurd heb als de naam van de groep.

Wil je het recipient adres zien van de persoon die een mailtje gestuurd heeft naar die groep van buitenaf. of wil je gewoon het e-mail adres zien van de groep?

• mabarto
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 16:29:
Ik heb net een testje gedaan en daar zag ik zowel het adres vanwaar ik het gestuurd heb als de naam van de groep.

Wil je het recipient adres zien van de persoon die een mailtje gestuurd heeft naar die groep van buitenaf. of wil je gewoon het e-mail adres zien van de groep?
Hij heeft volgens mij een groep met meerder e-mailadressen eraan, maar als ze nu e-mails ontvangen gericht aan aan e-mailadres die bij die groep behoort, zie je bij "van" de groepnaam staan. Om dan het emailadres te zien moet je inderdaad in de header kijken.
Hij wilt nu dus bijv <groepnaam> <emailadres waar naar gestuurd is>

correct?

• Mr.CeeJay
barto018: correct

@echo off

• mabarto
Workaround maybe:
Groepen aanmaken die 1 e-mailadres bevaten en gerelateerd is aan de groep waar de medewerkers zitten?

• Mr.CeeJay
Zou een goede workaround zijn, ware het niet dat we voor die groep al 'n 40 tal e-mailadressen hebben en ik vraag me af hoe ik dat ga doen met de groep voor de catch-all e-mail...

@echo off

• mabarto
Mr.CeeJay schreef op 29 april 2004 @ 10:05:
Zou een goede workaround zijn, ware het niet dat we voor die groep al 'n 40 tal e-mailadressen hebben en ik vraag me af hoe ik dat ga doen met de groep voor de catch-all e-mail...
Misschien dat je in de display name een % kan gebruiken. Zoek eens zo'n variabele op. Misschien werkt dat ;(

Verwijderd

Volgens mij kan het niet wat je wilt.

MS gaat er vanuit dat als je naar een adres stuurt je dus naar een recipient stuurt. en als deze 40 adressen heeft dan is de recipient dus 40 x bekent.

wat je zou kunnen doen is 40 mailboxen aanmaken en deze automatisch laten forwarden naar deze groep dan is volgens mij je probleem opgelost. je kan natuurlijk ook (als ze van een website afkomen) zorgen dat er al iets in de subject staat. ook is het mogelijk om een rule aan te maken in outlook die de mailtjes dan filtert en dan in een bepaalde folder zet. dat zou ook nog kunnen. maar direct de naam weergeven.. volgens mij niet. behalve als je de displayname uitzet dat zou ook nog een oplossing kunnen zijn.

• Mr.CeeJay
kan ik de displayname uberhaupt alleen uitzetten dan ? (hoe eigenlijk?)

Mijn baas, die me vroeg dit uit te zoeken zei me dat het wel ooit zo geweest is... (maar ik vermoed dat het toen Exchange 2000 betrof, daar vind ik wel een oplossing voor (in MSKB zoeken op ResolveP2)

@echo off

Verwijderd

Ik heb het niet geprobeerd omdat ik nu thuis zit. maar haal hem gewoon weg dan zie je het vanzelf.
Pagina: 1