Dia maken van digitale bron

Pagina: 1
Acties:
  • 716 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 15:27
Ik moet voor promotiedoeleinden in een bioscoop een dia maken (die dingen die voor de film worden vertoond als reclame).

Nou vroeg ik mij af hoe ik dat zo goed mogelijk voor elkaar krijg, ik heb dus een digitaal bestand (ontwerp in illustrator/photoshop) en op een of andere manier moet dat dus op een dia komen.

- hoe pak ik dit aan en waar moet ik op letten (formaten, resolutie, kleuren etc.)
- waar kan ik dit laten doen in Utrecht voor een normale prijs?

(graag reacties van mensen met ervaring hiermee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01-2021
Ik denk dat je dat niet voor elkaar krijgt omdat een dia echt op film ontwikkeld moet worden. Wat je wel kunt proberen -ondanks dat het een ranzige oplossing is- met een analoge camera met diafilm een afdruk fotograferen.

Zorg hierbij wel voor de juiste licht-omstandigheden.
Het lijkt me niet eens zo vreselijk gek overigens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjerk_de_boer
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik heb wel eens gelezen dat mensen dit hebben laten doen, ik weet niet meer waar dat ookal weer was. Wat ik wel weet is dat het aan de dure kant was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ik dacht dat zoiets werd gedaan met een transparant lcd-tje? Dan word daar het beeld op getoond, en geprojecteerd op een echte film. Ik denk dat je bij een grote fotografiezaak moet zijn voor dat soort apparatuur.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:00
Ik heb één linkje gevonden: http://www.studiotransparant.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
mensen, het kan zeker weten, sowieso via het maken van een foto (met diafilm) van een poster of andere foto. Maar ik vraag me dus af of het ook direct kan via afdruk op transparant bijvoorbeeld oid.

Ik ga ook even bellen met wat fotozaken, ik zal mijn bevindingen posten voor toekomstig gebruik in het forum en de searchfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
iig niet van digitaal direct naar analoog.
Maar wat je dus wel kan doen is een foto afdrukken op A4. (20x30)
En daarna met statief een foto maken van je afdruk, met een diarolletje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markieman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 07:59
Ik heb er geen ervaring mee, maar waarom zou het niet kunnen?
Sommige dia's in de bioscoop bij mij om de hoek zien er nou echt niet uit alsof het foto's zijn van een afdruk op A4.

Ik kan me herinneren dat je bij een goede fotozaak een negatief/dia van een gewone foto kon laten maken, dus desnoods kan je je JPG nog altijd laten afdrukken op fotopapier en daarvan een dia laten maken, lijkt me nog altijd betere kwaliteit dan een foto maken van een korrelig A4 met een gemiddelde inkjet

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:52
misschien een optie om op transparant papiertje te drukken? Er zijn inkjets die dat kunnen op speciaal papier.
Vraag me alleen af wat de kwaliteit dan wordt. geen idee of de resolutie van een goeie printer in staat is om met voldoende kwaliteit dat voor elkaar te krijgen, maar wellicht een optie?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
he bedankt! Ik heb deze mensen even gebeld en zij kunnen het idd doen met speciale apparatuur. De diafilm wordt direct belicht met een resolutie van 6000 beeldlijnen, dus scherp is het zeker. Ik krijg de exacte specs nog aangeleverd en zal dan hier even wat details posten voor de search.

kosten: 9 euro per stuk en 80 cent voor een raampje eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

netjes :) wij maken zelf ook wel eens een 'repro' tbv diareclame en aangezien de meeste reclames altijd bij enigszins vol licht getoond worden maakt de kwaliteit ook niet zo uit :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Pagina: 1