[STRUTS/JSP] Username in ander frame weergeven na inloggen

Pagina: 1
Acties:

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 16:51

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb 2 frames een linker en rechter, respectievelijk LEFT en RIGHT.
In mijn right heb ik een login scherm. Als ik op submit duw, doet de LoginAction.do de username en password checken. Daarna wil ik dat in datzelfde rechterframe de return mapping.findForward('"succes") pagina wordt geopend.

Het linkerframe moet dan zo veranderen dat daar de username staat. Bijvoorbeeld:
"Welcome Deathchant". Ik heb al geprobeerd de <jsp:useBean name="LoginActionForm"> tag te gebruiken om vervolgens met de <bean:write property="username"> de naam van de user te schrijven. Dit lukt niet, maar mijn belangrijkste vraag is:

hoe krijg ik dat linker frame zo veranderd nadat ik de action heb uitgevoerd.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
met javascript, kijk maar ff op www.w3schools.com/js of www.w3schools.com/dhtml voor meer info (hint: onload van je rechterframe)

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-05 16:51

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
ik heb al gezien dat het kan met parent.location.href, maar ik wil dat er niks aan de pagina in de linkerframe verandert. Deze pagina heet MENU.JSP. dit moet niet vervangen worden door een andere, maar gewoon de username toevoegen aan menu.jsp

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

Dan reload je menu.jsp toch?

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Frame? is dat niet iets met HTML enzo? Zoja, dan hoort het niet thuis in P&W maar in W&G

Tenzij **** over Javascript en HTML topics **** natuurlijk niet duidelijk genoeg is natuurlijk, het staat immers maar boven aan de lijst van topics in het overzicht.

Move P&W -> W&G

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR