[PHP/MySQL/Appache] Werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 11:55

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Na bloed, zweet en tranen had ik dit topic gestart: [PHP] httpd.conf - apache service restart fout
Daar is uiteindelijk uit gekomen voor mij dat het niet mogelijk was om de module te laden. Dus heb ik het op de manier laten staan zoals mij aangeboden werd. Helaas kon ik hiermee nog geen PHP bestanden openen in Internet Explorer.

Nu heb ik de hele boel weer verwijderd en vanaf de volgende site: http://www.firepages.com.au/phpdev_nl.htm PHPDEV gedownload.
Na de installatie de update gedraaid. Vervolgens volgende "Readme First.txt" de installatie voltooid wat inhield het dubbelklikken op 1 bestand en het starten van de MySQL service.

Bij iemand anders hier werkt het dan om de een of andere reden wel. Tenminste, het werkte, want zoineens werkte dat ook niet meer.

Hoe kan ik nou .PHP bestanden openen met Internet Explorer?
Ik heb de combinatie van PHP/MySQL nodig voor een project.

De search gaf weinig resultaat, deze vond uberhaupt niets op "PHP" en na veel ruzie met mijn laptop en google snap ik er echt niets meer van ;( |:(

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 11:52

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Zoek eens op "php" ipv "PHP", de zoekfunctie is niet helemaal oke.

[ Voor 20% gewijzigd door ajhaverkamp op 28-04-2004 11:57 ]

This footer is intentionally left blank

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op 28 april 2004 @ 11:55:
Zoek eens op "php" ipv "PHP", de zoekfunctie is niet helemaal oke.
Daar kom ik ook achter, maar dat terzijde.

Ik kan niets vinden over problemen met het uitvoeren van .php-bestanden. Ondertussen heb ik zo veel mogelijk verwijderd wat er mee te maken kan hebben en het opnieuw geïnstalleerd, maar geen resultaat en nog steeds hetzelfde probleem.

edit:

Ik word er echt helemaal gek van, onmogelijke setups en instellingen. Als leek zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer. En ik hoef alleen maar te programmeren in PHP met SQL ondersteuning, Database uit SQL oproepen in PHP.

Ik zeg het niet graag, maar laat ze eens kijken naar Microsoft setup's, die zijn tenminste nog wat duidelijk. (Stabiliteit daar gelaten 8)7)

[ Voor 36% gewijzigd door vegterb op 28-04-2004 12:33 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37

Sosabowski

nerd

Wat gaat er fout? Wlke url gebruik je om je php bestanden te kijken? Toch wel iets als "http://localhost/php/index.php"? Gewone html pagina's doen het wel?

Bij mij draait het allemaal prima. WinXP SP1, apache 2.0.49, PHP 4.3.5 en MySQL 3.23. Zowel als module als cgi.

module:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Installing php4 on windows 2000 (and other NT based) with apache2 - the minimum:

1. Go into the apache2 main/root directory (e.g. C:/Program Files/Apache Group/Apache2) and put here the php.ini file.
2. Go into the modules directory and create here new folder named 'php'.
3. Copy into .../modules/php/ directory all dll's needed by php:
php4apache2.dll, php4ts.dll and all extensions you need, for example php_pgsql.dll.
4. Modify httpd.conf - add lines
LoadModule php4_module modules/php/php4apache2.dll
AddType application/x-httpd-php .php
5. Modify php.ini
extension_dir = "./modules/php/"
6. Start apache server !
As you can see - everything is placed in the apache
directory, no dll's go to the windows system directories (brrr !), no absolute paths in the php.ini configuration file !
Now you can move all the apache directory in some other place and at most you have to change httpd.conf file, nothing
else !

cgi:
[rml][ Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts[/rml]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Ik heb PHP 4.3.5 draaiend gehad en Appache 1.3 als server en MySQL 3.23 ook. Eerst kreeg ik de fout die is besproken in het topic die ik eerst starte (bovenaan te zien). Nu ik een packet heb geïnstalleerd wat alle instelling zelf zou moeten doen werkt het nog steeds niet.

Ik snap nog niet veel van php, maar als ik een php bestandje maak:
code:
1
2
3
<?
echo "php test"
?>

en ik sla deze op als test.php, ik start deze en dan gebeurd er dus niets. Ook niet als ik deze intregeer in een HTML bestand, dan krijg ik alleen alles te zien uit het HTML bestand.

Verwijderd

Zowieso moet dat dus even
<?php
echo "test";
?>
worden :)

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 20:37

Sosabowski

nerd

maak dan:

test.php:
PHP:
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

vegterb schreef op 28 april 2004 @ 12:39:
en ik sla deze op als test.php, ik start deze en dan gebeurd er dus niets.
Start deze??

Ik neem aan dat je hem in je webmap zet en vervolgens in je browser http://localhost/test.php intikt. Anders wordt de php natuurlijk nooit door de browserwebserver verwerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door Janoz op 28-04-2004 12:59 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 11:52

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Janoz schreef op 28 april 2004 @ 12:53:
[...]

Start deze??

Ik neem aan dat je hem in je webmap zet en vervolgens in je browser http://localhost/test.php intikt. Anders wordt de php natuurlijk nooit door de browser verwerkt.
Je bedoelt dat de php pagina dan niet door de webserver/php-parser verwerkt wordt maar juist door de browser en die snapt het niet.

This footer is intentionally left blank

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Janoz schreef op 28 april 2004 @ 12:53:
[...]

Start deze??

Ik neem aan dat je hem in je webmap zet en vervolgens in je browser http://localhost/test.php intikt. Anders wordt de php natuurlijk nooit door de browserwebserver verwerkt.
}:O :X (8> B)

Het werkt... (Ik ben mij diep aan het schamen)

}:O :X (8> B)

Maar dan mijn vraag, als ik nou een HTML heb waar ik een PHP bestand in aanroep, hoe start ik deze dan? Moet ik dan zowel het HTML bestand als het PHP bestand in de www-map zetten?

[ Voor 21% gewijzigd door vegterb op 28-04-2004 13:08 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Misschien is het een ID om zelf eens een paar dingen uit te gaan zoeken ipv gelijk je vraag weer neerdumpen. Van even iets harder nadenken is nog nooit iemand slechter geworden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Topicstarter
Janoz schreef op 28 april 2004 @ 13:10:
Misschien is het een ID om zelf eens een paar dingen uit te gaan zoeken ipv gelijk je vraag weer neerdumpen. Van even iets harder nadenken is nog nooit iemand slechter geworden.
|:(

Alsof ik niet al vanaf 10 uur vanochtend bezig ben met PHP en MySQL. Ik ben nog geen fatsoenlijke handleiding tegen gekomen. En zo stom ben ik toch niet met computers. En me momenteel dooderger aan PHP en MySQL en er niets meer over kan vinden. En zoals ik al zei, door de bomen het bos niet meer kan zien. Daarom had ik dat gewoon over het hoofd gezien waarschijnlijk, maar snap nog steeds dat HTML niet.

offtopic:
Maar het is duidelijk dat als je het niet kunt vinden en het is wel te vinden dat je dan in een topic hier op GoT meteen gezegd wordt dat je niet genoeg zoekt of nadenkt. Je topic gaat op slot en je bent er nog niet, kom op, een beetje vriendelijk zijn kan er ook niet meer vanaf? Het is natuurlijk om dubbele posts te voorkomen, maar als je me dan een link geeft met DE oplossing dan geef ik je gelijk en heb ik die gewoon niet gezien!

En een vraag dump je niet zomaar neer, maar als je het gewoon niet weet of het is gewoon niet duidelijk dan vraag je het even als het kan na gezocht te hebben...

[ Voor 65% gewijzigd door vegterb op 28-04-2004 13:27 ]

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

Kvn

vegterb schreef op 28 april 2004 @ 13:15:
[...]

|:(

Alsof ik niet al vanaf 10 uur vanochtend bezig ben met PHP en MySQL. Ik ben nog geen fatsoenlijke handleiding tegen gekomen. En zo stom ben ik toch niet met computers. En me momenteel dooderger aan PHP en MySQL en er niets meer over kan vinden. En zoals ik al zei, door de bomen het bos niet meer kan zien. Daarom had ik dat gewoon over het hoofd gezien waarschijnlijk, maar snap nog steeds dat HTML niet.

offtopic:
Maar het is duidelijk dat als je het niet kunt vinden en het is wel te vinden dat je dan in een topic hier op GoT meteen gezegd wordt dat je niet genoeg zoekt of nadenkt. Je topic gaat op slot en je bent er nog niet, kom op, een beetje vriendelijk zijn kan er ook niet meer vanaf? Het is natuurlijk om dubbele posts te voorkomen, maar als je me dan een link geeft met DE oplossing dan geef ik je gelijk en heb ik die gewoon niet gezien!

En een vraag dump je niet zomaar neer, maar als je het gewoon niet weet of het is gewoon niet duidelijk dan vraag je het even als het kan na gezocht te hebben...
Sorry gast maar hij heeft wel gelijk. Je wil iets doen zonder dat je er ook maar iets van afweet. Beetje meer verdiepen en het komt goed :)
Pagina: 1