[gezocht] file copy tool

Pagina: 1
Acties:

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 11:24
Hoi,

ik heb nu al een hele tijd gezocht maar niet gevonden.
ik zoek nl een progje waarmee je bestanden kunt verwijderen en van de ene naar de andere directory kunt kopieeren en daarbij ook kunt aangeven welke bestanden wel en welke niet moeten worden gekopieerd.
Het zou natuurlijk helemaal mooi zijn als je dit dan in een soort van macro zou kunnen zetten.
kent iemand zo'n programma of iets wat er bij in de buurt komt?

alvast bedankt voor de reacties

Verwijderd

waarom wil je dat met een progje doen als je met "delete" bestanden kunt verwijderen, en met "ctrl of shift" kunt aangeven welke bestanden je wilt kopieren en dan "ctrl c / ctrl v" drukt om te kopieren en te plakken :? :)

Maar als je perse een progje wil:

Total Commander ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 11:28 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:11
ehm, dit kan toch gewoon met de Verkenner van Windows??

edit: ik ben weer eens te laat...

[ Voor 26% gewijzigd door L.N. op 28-04-2004 11:25 ]

• Don Corleone
LuukNouwen schreef op 28 april 2004 @ 11:25:
ehm, dit kan toch gewoon met de Verkenner van Windows??
eh, ok ik had er bij moeten vermelden dat het automatisch moet gaan (na vijf uur). ik moet namelijk bijna elke dag een grote hoeveelheid bestanden kopieeren naar andere vestigingen. Dit mag niet onder werktijd, omdat de lijn dan te veel wordt belast.

Verwijderd

Monsoreto schreef op 28 april 2004 @ 11:28:
[...]

eh, ok ik had er bij moeten vermelden dat het automatisch moet gaan (na vijf uur). ik moet namelijk bijna elke dag een grote hoeveelheid bestanden kopieeren naar andere vestigingen. Dit mag niet onder werktijd, omdat de lijn dan te veel wordt belast.
Dat veranderd de zaak natuurlijk :P Als je een beetje verstand hebt van scripten kan het volgensmij wel goed met een simpel batch filetje :)

edit:
Alleen als de files veranderen en overal verdeeld staan die je wil kopieren word dit wat lastig... maar je kunt goed zeggen dat ie alles in de map [blaat] moet kopieren naar een andere locatie oid.

suc6 :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 11:34 ]

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Gebruik Google en als search-termen DOS, Batch en Xcopy

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
robocopy

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• momania
  • Laatst online: 11:00

momania

iPhone 30! Bam!

Kijk idd eens naar robocopy (zit in de windows resource kit)
Is command line tool om te kopieren/mirroren met enorm veel mogenlijkheden.
Als je eenmaal weet wat je parameters moeten worden, dan maak je er gewoon een schedule van in windows. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Don Corleone
ik wel wat verstand van batchfiles, sterker nog ik had al een mooi batchfile gemaakt, maar eigenlijk heb ik het liever via een progje met een beetje een goede interface. (er zitten hier ook mensen die totaal geen verstand hebben van batchfiles)

• pt0x
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

Als je niet met robocopy wilt werken (wat zeer aan te raden is in jouw geval)
dan zuo ik simpleweg batch bestandjes gaan schrijven en die schedulen om de 5 uur. is een piece of cake als je wat met je command-promt kan.
Monsoreto schreef op 28 april 2004 @ 11:41:
ik wel wat verstand van batchfiles, sterker nog ik had al een mooi batchfile gemaakt, maar eigenlijk heb ik het liever via een progje met een beetje een goede interface. (er zitten hier ook mensen die totaal geen verstand hebben van batchfiles)
neem aan dat ze de actie niet hoeven te zien, schedule de taak gewoon als je al een batch hebt dan heb je er ook geen omkijken meer na. het is in dit geval wat sneller aangezien je dan eigenlijk het geen waar het om draaid al hebt (de batch)
waardoor je je productiviteit ook verhoogt 8)7

[ Voor 63% gewijzigd door pt0x op 28-04-2004 11:47 ]

• Don Corleone
pt0x schreef op 28 april 2004 @ 11:42:
Als je niet met robocopy wilt werken (wat zeer aan te raden is in jouw geval)
dan zuo ik simpleweg batch bestandjes gaan schrijven en die schedulen om de 5 uur. is een piece of cake als je wat met je command-promt kan.

[...]

neem aan dat ze de actie niet hoeven te zien, schedule de taak gewoon als je al een batch hebt. dat is in dit geval wat sneller aangezien je dan eigenlijk het geen waar het om draaid al hebt (de batch)
Wat ik hier eigenlijk me bedoel is dat mijn collega's ook aanpassingen moeten kunnen maken als dit nodig is. Dit gaat nooit lukken als ze dit in een batchfile moeten doen aangezien ik de enige ben die verstand heeft van batchfiles.

Verwijderd

dan maken ze maar een extra directory aan waar ze alle te kopieren zooi in plaatsen.

@echo off
goto loop
:loop
if "%1"=="" goto end
xcopy /s %1\*.* X:\backup
goto loop
:end

• Don Corleone
ik heb misschien al wat gevonden op:
VICEVERSA

• Arnaud
  • Laatst online: 02-08 18:07
[GRATIS CODE]
Zet dit in een batch-file:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
@echo off

set myOverigeBestandenlijst=Overige_Bestanden.txt
set myOverigeBestandenmap=X:\!Overige_Bestanden

title De Overige bestanden worden nu aan de backup toegevoegd...
md "%myOverigeBestandenmap%"
FOR /F "eol=; delims=& tokens=2 usebackq" %%i IN ("%myOverigeBestandenlijst%") DO md "%myOverigeBestandenmap%\%%i"
FOR /F "eol=; delims=& tokens=1,2 usebackq" %%i IN ("%myOverigeBestandenlijst%") DO xcopy "%%i" "%myOverigeBestandenmap%\%%j" /c /g /h /k /z > nul
title Backup voltooid
pause

Zet dit in een bestand genaamd Overige_Bestanden.txt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
;Hier kun je onder elkaar alle bestanden neerzetten die aan de backup moeten worden toegevoegd
;Op iedere regel type je eerst de bestandscriteria, gevolgd door het & teken, gevolgd door de gewenste mapnaam
;Spaties en lange bestandsnamen zijn toegestaan, maar het " teken is dat niet

;Voorbeeld 1
;Om het bestand c:\boot.ini toe te voegen aan de backup voeg je de volgende regel toe (zonder de ; aan het begin)
;c:\boot.ini

;Voorbeeld 2
;Om het bestand c:\winnt\explorer.exe toe te voegen aan de backup in een map genaamd windows voeg je de volgende regel toe (zonder de ; aan het begin)
;c:\winnt\explorer.exe&windows

;Voorbeeld 3
;Om alle bestande die de .sys-extensie hebben toe te voegen aan de backup in een map genaamd sys-bestanden voeg je de volgende regel toe (zonder de ; aan het begin)
;c:\*.sys&sys-bestanden

C:\Program Files\totalcmd\wcx_ftp.ini&totalcmd
C:\Program Files\totalcmd\wincmd.ini&totalcmd

[/GRATIS CODE]
Pagina: 1