Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[DIY] Led-casefans, neon + diysub *PICS*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben zelf bezig geweest met een sub. Deze is inmiddels klaar, en klinkt mooi, diep, en vooral hard :9 ! Voor pics check deze link .

Nu vraag ik me nog een paar dingetjes af. Ik ga de sub bekleden voor een mooi eindresultaat. Om hem helemaal af te maken wil ik hem op poten (brede uiteraard) zetten van een paar cm hoog en er dan neon onder hangen. Maar, hoe doe ik dat met voeding? Kheb al wat zitten zoeken hierover, maar kan niks over voeding vinden. Of zijn CCFL's voor pc's makkelijk te modden tot "netspanningsvariant" of op batterijen ofzo?

Ik moet nog een behuizing om m'n versterkermodule bouwen, en hier wil ik twee van die multiled casefans in :P ... Maar hetzelfde verhaaltje; voeding. Hoe ga ik dit doen? Mensen ervaring?

Btw... Kheb dit topic maar onder AV gezet, niet onder CE, leek me de beste lokatie!

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 11:23 ]

Verwijderd

Kikke. :P

Wat voor kleur wordt de behuizing?

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 21:58

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

dik man,. ik ga met een maatje van me ook nog een keer een sub (lees 2) bouwen.

hoelang ben je hier nou mee bezig geweest??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 11:26:
Kikke. :P

Wat voor kleur wordt de behuizing?
Zwarte bekleding waarschijnlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Dark schreef op 28 april 2004 @ 11:28:
dik man,. ik ga met een maatje van me ook nog een keer een sub (lees 2) bouwen.

hoelang ben je hier nou mee bezig geweest??
Ehm goede vraag niet echt bijgehouden. Het meeste tijd is gaan zitten in het leren van alles via GoT, want ik was echt een complete n00b op dit gebied.... Totaal ongeveer 72 uur denk ik, valt wel mee.

Verwijderd

Omdat het toch vooral om de CCFL en LED'jes gaat.

>> Casemodding & Elektronica :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 11:41:
Omdat het toch vooral om de CCFL en LED'jes gaat.

>> Casemodding & Elektronica :)
Haha oke dan, ik twijfelde ook al. Maarja, moderators hebben het laatste woord he :P !
Nu weer effe ontopic mensen! Wie kan me helpen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 11:48 ]

Verwijderd

Als je 12V hebt ben je al een heel eind. Misschien een adapter?

EDIT: Als je toch nog een behuizing moet maken voor je controlpanel, daar kun je vast wel een adapter in verstoppen.

EDIT2: Net ff gekeken hoeveel mA zo'n adapter kan trekken. Was zo'n instelbare adapter van €7. Die trekt 380mA bij 12V, 560mA bij 9V dus daar kan je denk ik wel 2 fans op aansluiten.

Voor je sub kan je miss een verlengsnoer maken voor de 12V van je adapter. Dan zit je ook niet met zo'n lompe adapter onder je sub.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 12:02 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:49
Heeft die kist geen "aanzuig" gat nodig???

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
My-life schreef op 28 april 2004 @ 12:07:
Nee, hij moet juist helemaal luchtdicht zijn voor het optimale..
Bij een actieve sub wel..

Maar wat ik niet snap is dat je de sub aan de binnenkant van het gat hebt vastgemaakt...
Op die manier kan hij nooit een mooi vacuüm creëren in de kast
Als je de sub vanaf de buitenkant in het gat had gezet dan zou hij in de kast een vacuüm trekken en zichtzelf alleen maar vaster zetten..
En hoe minder lucht in de kast des te harder en voller zijn de klappen die de sub geeft...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 11:51:
Als je 12V hebt ben je al een heel eind. Misschien een adapter?

EDIT: Als je toch nog een behuizing moet maken voor je controlpanel, daar kun je vast wel een adapter in verstoppen.

EDIT2: Net ff gekeken hoeveel mA zo'n adapter kan trekken. Was zo'n instelbare adapter van €7. Die trekt 380mA bij 12V, 560mA bij 9V dus daar kan je denk ik wel 2 fans op aansluiten.

Voor je sub kan je miss een verlengsnoer maken voor de 12V van je adapter. Dan zit je ook niet met zo'n lompe adapter onder je sub.
Idd wel een goed idee om er een adapter in te verstoppen, had ik zelf nog niet aan gedacht |:(

Waar had je die adapter gezien? Conrad ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
My-life schreef op 28 april 2004 @ 12:07:
Een basreflex bedoel je? Volgens alle Tweakers hier was daar de Qts van de woofer te hoog voor... Een dichte kast was de beste oplossing.

Verwijderd

relaxed!!!

maar je kunt toch ook een test usp gebruiken als voeding!!!

code:
1
http://www.casemodgod.com/mod_test_psu.htm

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 12:19:
[...]

Idd wel een goed idee om er een adapter in te verstoppen, had ik zelf nog niet aan gedacht |:(

Waar had je die adapter gezien? Conrad ofzo?
Jaren terug eens bij een speelgoedwinkel gekocht voor het opladen van mijn bestuurbare auto. Zo ziet hij er ongeveer uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.frimu.nl/na715.jpg

• My-life
Goingin schreef op 28 april 2004 @ 12:18:
[...]

Nee, hij moet juist helemaal luchtdicht zijn voor het optimale..
Bij een actieve sub wel..

[KNIP]
Waarom bij een actieve wel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 13:03:
[...]

Jaren terug eens bij een speelgoedwinkel gekocht voor het opladen van mijn bestuurbare auto. Zo ziet hij er ongeveer uit:

[afbeelding]
Thanx, volgens mij heb ik nog wel zo'n ding liggen. Hopen dat die neonbuizen ook op 12V zitten of in die buurt, dat zal toch wel?

• Vermicellisoep
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-06 09:21

Vermicellisoep

Nonsultant

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 18:52:
[...]

Thanx, volgens mij heb ik nog wel zo'n ding liggen. Hopen dat die neonbuizen ook op 12V zitten of in die buurt, dat zal toch wel?
Het zijn CCFL's (Cold Cathode Fluorescent Lamp als ik me niet vergis)
Bjna alle ccfls-inverters werken op 12 volt dus het moet werken

Nooooh! Stahp!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 18:52:
[...]

CCFL's en fans werken op 12V
edit: damn weer te traag!!

[ Voor 8% gewijzigd door MYST op 28-04-2004 19:23 ]

Verwijderd

misschien een rare vraag maar waarom heb je de versterkermodule niet in de kist zelf gemaakt :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 19:29:
misschien een rare vraag maar waarom heb je de versterkermodule niet in de kist zelf gemaakt :?
Vervorming misschien? Ik ben noob op dit gebied, maar mij lijkt het dat het geluid vervormt wanneer het volume onsymetrisch is..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 19:32:
[...]
Vervorming misschien? Ik ben noob op dit gebied, maar mij lijkt het dat het geluid vervormt wanneer het volume onsymetrisch is..
:? onsymetrisch..

alle aktieve subs hebben de versterker in de kist zitten...
De module die de TS gekocht heeft is voor montage in de kist zelf

Verwijderd

Waarom ook niet, nu kan hij op een afstandje zijn sub instellen. Dat is wel handig, vooral als je je sub op een plek hebt staan waar je moeilijk bij kunt.

Verwijderd

Topicstarter
Om de versterker af en toe nog eens ergens mee naar toe te nemen, en om niet iedere keer onder mn bureau te duiken als ik het volume aan wil passen.........

offtopic:
helemaal lam, zaterdagnacht

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
naais, maar het is voor mijn smaak toch net wat aan de grote kant... is dit nog wel makkelijk mee te nemen? lijkt me niet handig om dat ding mee te nemen naar een lan igg... nu alleen nog even wat vloerbedekking erover oid, of helemaal strak schuren en dan lakken..

Mn 3D printer blogje..

• My-life
Meenemen naar LAN? Lijkt mij ook niet handig nee, maar ik denk ook niet dat ze het leuk vinden als jij met je sub komt aanzetten daar. Ze zien liever headsets lijkt me...

Verwijderd

volgens mij kan je gewoon de versterker inbouwen want het is een gesloten kist
en er gaat weinig veloren mits het volume ongeveer gelijk is en zon versteker is kwa dikte niet echt mega groot en voor de basklappen hoef je niet bang te zijn want die dingen zijn daar voor gemaakt.
als je de versteker goed afstelt hoef je der nog weinig aan te veranderen.
en de "aanzuig" bas reflex is alleen nodig als de kast volume te klein is
zodat de overdruk weg kan ook is de reflex alleen voor het dragende effect van de bas voor de hele lage hertz (zoals men gebruikt bij PA-boxen)

Verwijderd

MUhahahaha.. Dat zal me een partij weg blazen >:) me vader word nu al gek als ik mijn simpelen Creative Inspire 1200 set open gooi. "Zet die bassen zachter!!!" Maar een ontzettend mooi subje zou ik willen zeggen. Maar goed kan wel hard gaan, maar is het ook zuiver in de uiteindelijke setup.. Niet zoals bij van die "jongeren met een DIKKE GELUIDSINSTALLATIE IN HUN auto..", daar gaat het om, maar jah dat kan ik vanaf hiero niet beoordelen :P maar geloof je wel.. Nice job

• GreenGras
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-08-2022

GreenGras

Audiofiel

[op P getrapt modus AAN]

Hoezo zou zo'n installatie in de auto niet zuiver klinken dan? Kom eens luisteren zouk zeggen ;)

[op P getrapt modus UIT]

I had to Google JFGI, the irony was overwhelming...

Pagina: 1