Audigy 2 ZS + Logitech Z-680 HELP

Pagina: 1
Acties:

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 13:16

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
Ik kwam er laatst achter dat ik alleen de drivers geinstalleerd had van me Audigy 2 ZS., duz ik weer de cd er in en alles geintalleerd.

Nu heb ik ook iets dat je je speakers helemaal ken afstemmen hoever ze van je af staan en dat de ene iets harder meot dan de anders (en andersom natuurlijk ook).
Maar hier gaat het "fout".. Als ik speaker kalebiratie gaat doen dan krijg je "noise" door je een van de speakers en dan moet je zeggen uit welke speaker het geluid komt,. maar als het geluid uit alleen me linker front speaker moet komen komt het ook uit me linker surround speaker.
Als het uit me Center moet komen hoor ik niets en bij rechts is het het zelfde als ik bij links heb.
Als het geluid uit me surround speakers moet komen hoor ik ook niets en uit me subwoofer ook niet.

Maar het rare is dat ik met gamen, dvd en muziek er wel (dolby) geluid uit heb =/....

Wie kan mij hier mee helpen, als iets onduidelijk is moet je het ff zeggen

** Ja ik heb me Audigy 2 ZS geupdate en me speaker set (Logitech Z-680) heb ik digitaal (Coax) aangesloten en het maakt niet uit hoe ik het aansluit (door middel van de 3 kabels die er standaard bij zitten) het probleem blijft...

Verwijderd

Games pakken een andere "instelling" voor je speakers dan standaard Windows doet. Probeer eens in het configuratiescherm --> geluiden en audioapparaten te kijken wat hij daar voor een speaker instelling geeft :?

Dit is een image van hoe dat hij bij mij ingesteld kan worden (M-Audio)
http://home.wanadoo.nl/dackers/speaker.png

Mijn ervaring met de creative series geluidskaarten is namelijk dat de speaker instellingen in het "Audio HQ" van creative niet altijd het juiste aangeven en dat Windows het meestal wel goed heeft. 'Give it a shot' zou ik zeggen, succes :9

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 19:15 ]

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
Dat heb ik ook ingelsteld (op 5.1 dan),. ik snap er echt nix van....

Ik vind het raar dat als ik in Creative Surround Mixer de schuif van me linker front kanaal (of van me rechter) naar beneden (zachter) zet dan gaat de linker surround (of rechter) ook achter.

Als ik de schuif van me sub, center, of surrounds naar benede haal gebeurt er niets... het lijkt net of die het een soort van 5 kanaal stereo afgeeft :S

[ Voor 73% gewijzigd door Mr_Dark op 28-04-2004 14:38 ]

Verwijderd

er hangt ook veel van de instellingen van de z-680 af.

Uit ervaring met de audigy 1 weet ik dat via het digitaal signaal de surround mixer bij mij niet werkt (enkel l en r)

bij analoog kan je de set op direct sound zetten. Dan doet de decoder van de logitecht het werk.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-07 10:11

frankknopers

Goud is geen geld

Nee, het probleem zit gewoon in de brakke software. Ik heb ook een Audigy 2 ZS (met een GigaWorks S750 7.1 speakerset). Als ik de luidsprekerkalibratie opstart, en ik klik een speaker aan (bijvoorbeeld linksvoor) dan komt het signaal uit een andere speaker (bijvoorbeeld rechts-zijkant). Klik ik op de centerspeaker, dan komt het signaal van linksachter... enz enz....

Dit is echter helemaal geen probleem, want als ik gewoon muziek draai is de links-rechts balans gewoon helemaal in orde. Bij een spel dat volledig 7.1 surround (en dus ook 5.1 surround) ondersteund, bijvoorbeeld Call of Duty, dan is het geluid ook perfect gepositioneerd.

Kortom: het probleem zit in één van de creative programma's en niet in de instellingen of in de speakers. Alles functioneert naar behoren.

Goud is geen geld

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Topicstarter
@Nonkel pleuris: bedankt het werkt nou ik heb em nu weer Analoog aangeloten..

maar nu nog een vraag.. bij Audio HQ => Device Controls => Decoder waar moet ik deze nu op zetten???

Verwijderd

hangt er vanaf wat je wilt doen.

Met muziek ben je rap klaar. Gewoon de Z-680 op stereo (X2 of Dolby music zetten)
Voor spelletjes en dergelijke heb ik geen idee, waarschijnlijk 6Ch Direct
Voor films is het wat meer werk (kijk in andere topics)
Pagina: 1