Toon posts:

[Java] Array object versturen tussen client en server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik zit met het volgende probleem ik verstuur vanaf een client een sql-query naar een server progje. Het statement wordt uitgevoerd en in een array gezet nu moet dat array teruggestuurd worden naar de client ik doe dit door de volgende code

Java:
1
KanaalOutputStream.writeObject(uitkomst);

Uitkomst is hierbij een array dat de gegevens daarin zitten weet ik zeker omdat ik de array door de server laat printen en dat klopt allemaal.
Aan de client side vang ik het object af met de volgende code
Java:
1
String hulp2[] = (String[])KanaalInputStream.readObject();

Bij het compileren zijn er geen foutmeldingen alleen als ik hulp2[0] (het eerste element) laat afdrukken verschijnt er NULL

Wie kan mij helpen :)

MvG

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 15:27
Kennelijk worden je strings niet meegestuurd...

Ik denk dat je gebruik moet maken van de Serializable interface om dit probleem op te lossen.

Zie: http://java.sun.com/j2se/...java/io/Serializable.html

[ Voor 21% gewijzigd door Donderwolk op 28-04-2004 11:33 ]

Pwnd

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat je in dit geval beter gebruik kunt maken van een object uit het Collections framework. Een (Array)List object bijvoorbeeld.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Donderwolk
Janoz schreef op 28 april 2004 @ 11:32:
Ik denk dat je in dit geval beter gebruik kunt maken van een object uit het Collections framework. Een (Array)List object bijvoorbeeld.
Ja dat kan idd, deze klassen implementeren nl de Serializable interface.
Wat je zelf zou kunnen doen is een klasse schrijven die de Serializable interface implementeert waarin je dan vervolgens je array zet.

Pwnd

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:01

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom zou je dat zelf implementeren? Het collections framework is juist hiervoor bedoeld. Ikzelf gebruik eigenlijk nooit meer de primitive arrays(, behalve dan waneer ik binnen een methode snel een aray nodig heb die ik buiten die methode toch niet gebruik).

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Donderwolk
Janoz schreef op 28 april 2004 @ 11:40:
Waarom zou je dat zelf implementeren? Het collections framework is juist hiervoor bedoeld. Ikzelf gebruik eigenlijk nooit meer de primitive arrays(, behalve dan waneer ik binnen een methode snel een aray nodig heb die ik buiten die methode toch niet gebruik).
Ik zou hier idd ook gewoon voor het collections framework gaan.
Ik probeer hier alleen een manier duidelijk te maken waarop je de gegevens wel over kan sturen. Bovendien kun je de meeste klassen die gebruik maken van het collections framework weer terugzetten naar een array met de toArray functie.

Als je bijvoorbeeld een Vector van Strings hebt:
Java:
1
String[] myStrings = (String[]) myVector.toArray(new String[0]);

Pwnd

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt iig voor jullie snelle reacties ik ga er snel mee aan de gang.

MvG

Verwijderd

Topicstarter
Dit topic mag gelsoten worden oplossing is al gevonden en zoals zo vaak was het maar iets heel kleins }) }) })

MvG
Pagina: 1