emails weg na herinstallatie

Pagina: 1
Acties:

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025
Een bekende van mij heeft windows opnieuw geinstalleerd en zijn belangrijke mailtjes niet gebackupt 8)7.... Je raad het al; alles kwijt natuurlijk... De provider is xs4all. Is er een manier om deze bestanden (4 jaar correspodentie) nog op een maniet terug te halen of op te vragen bij de providor ? Het lijkt mij dat de persoon in kwestie alles kwijt is maar misschien weet iemand toch een oplossing of mogelijkheid tot terughalen ?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:54
Volgens mij is alles weg. Wat voor client gebruikte hij? Hoe haalde hij alles op? Pop3? Imap?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Bij een herinstall zal er een nieuw useraccount(dir) zijn aangemaakt in je documents and settings. Bijvoorbeeld niet USER maar USER.COMPUTER (voorbeeldnaam: japie.thuiscomputer). Zorg dus dat je alle hidden dirs in windows kan zien, dan zullen je mails misschien nog in je originele userdir bij application data staan, binnen documents and settings.

Documents and settings/USER/Application Data bijvoorbeeld ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Remy op 28-04-2004 11:05 ]

LinkedIn
Instagram

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-05 08:13
je kan eventueel nog zoeken met een recovery programma, als de mails nog niet zijn overshreven, maar ik denk dat het tevergeefs is en je vriend zijn mails kwijt zijn.

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:54

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

Gebruikte je OE ? Zoek naar .dbx bestanden en importeer ze gewoon
Gebruikte je Outlook? Zoek naar .pst bestanden en importeren

Is je HD bij de herinstallatie geformateerd? Tja...helaas

An Explanation of l33t Speak

Verwijderd

nee, de mailtjes ben je hoogstwaarschijnlijk kwijt. (als je hebt geformateerd)

Wat je eventueel wel kan doen is bijvoorbeeld is met een recovery programma het proberen terug te halen. Kans is echter groot dat het allemaal al corrupt is though.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 11:06 ]

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Als je Windows in een andere map hebt geinstalleerd, staan de mails nog in de "oude" Docs ands Sets.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-05 19:57

SveNRG

Onderweg

Beetje verkeerde plek voor een onderwerp zoals dit. Maargoed..

Er van uit gaande dat hij Outlook of express gebruikt, doe een search naar *.dbx (express) of *.pst (outlook office) bestanden. Als er geen format is geweest om Win opnieuw te installen heb je een kleine kans dat ze nog ergens staan.

Succes ermee!

All that you know, is at an end

• under-world
Ja dat dacht ik dus ook :X Hij gebruikte Outlook Express en ik heb geen enkele backup op die andere partitie aangetroffen en hij heeft zelf zijn bestanden ook nooit gebackupt. Erg dom ook van die persoon maar die beste man heeft er 0 kaas van gegeten en dan gaat het natuurlijk een keer fout..... Ik zal zorgen dat hij in het vervolg om de maand een backup maakt via export en zijn echt belangrijke mailtjes in een mapje sleept op de D partitie. Dan weet hij zeker dat hij dit niet nog eens mee hoeft te maken. Deze is wat mij betreft dus opgelost en ik wil jullie allen bedanken voor de snelle reacties. _/-\o_

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:10
Anders zet je even de store folder op de D-schijf
(extra -> opties -> onderhoud -> opslagmap)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

• under-world
Idd... :9 via de search vond ik dat dit de meest safe (en dummy proof) oplossing is om dit soort zaken te voorkomen. Nogmaals tx allen. :Y)
edit:
P.S. De Remy oplossing heb ik nog gecheckt maar hij is van 2000 naar xp gegaan en ik kan geen bestanden vinden in die mappen (al dan niet verborgen). Ook na 'DIR C:\ /A:H' komt er niks dus het is weg.

[ Voor 44% gewijzigd door under-world op 28-04-2004 11:30 ]

Pagina: 1