Suse linux 9.1 installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb van de suse ftp het bootable iso image gedownt en op cd gebrand. Alles lijkt te werken, alleen vraagt hij achter de netwerkkaart module. Die kan ik selecteren uit een lijstje met netwerkdrivers maar dit lijkt niet te werken. Ik een nvidia nforce mcp netwerk adapter(geïntegreerd op mijn moederbord). Iemand een idee hoe ik deze linux nog kan installeren? (de live cd van suse 9.1 herkent wel dadelijk mijn netwerkkaartje en configureerd deze ook automatisch). jaja je raadt het al in ben een newbie :+

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 10:59:
Die kan ik selecteren uit een lijstje met netwerkdrivers maar dit lijkt niet te werken.
Wat lijkt dan precies niet te werken? Welke selecteer je en wat gebeurt er vervolgens?

Wel vaag dat de live CD hem gewoon detecteert (zoals het hoort natuurlijk) en dat je hier me de hand moet kiezen, dat moet ik toegeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:03

lonkhuijzen

100% ADH

voor nforce ethernet support kan je de forcedeth driver gebruiken.

[ Voor 25% gewijzigd door lonkhuijzen op 28-04-2004 11:04 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
mischien een beetje offtopic, maar waar heb je die 9.1 dan binnengehaald?
overal waar ik kijk staat er dat de 9.1 versie nog klaar gemaakt wordt en ergens deze week op de ftp-site komt.

maar ontopic:
Kijk anders eens met die live-cd welke drivers hij wenst te laden.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
van deze ftp wens ik mijn linux af te halen (naar het schijnt een snelle server) ftp://mirrors.telenet.be/mirrors/ftp.suse.com/

dus ik heb net nog is gekeken welke foutmeldingen hij geeft.

Als de cd geboot is en je kiest voor instalatie vraagt hij naar cd 1, die heb ik natuurlijk niet want ik wil hem via de ftp installeren. Nadat je installatie hebt geselecteerd wordt er gevraagt hoe je linux wil installeren, je kan kiezen uit hard disk, cd rom, ftp en nog een paar dingen. als ik ftp neem zegt hij iets van " geen netwerk apparaat gevonden", en ook" load a network module".

die netwerk module laden lukt mij dus niet |:( ...er staan er wel een heel deel in een lijstje maar die staan volgens mij niet op die boot cd...

ik hoop dat iemand dit probleem herkent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 12:55
Even tussen door dat is niet 9.1 maar 9.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 11:19:
van deze ftp wens ik mijn linux af te halen (naar het schijnt een snelle server) ftp://mirrors.telenet.be/mirrors/ftp.suse.com/

[...]
Dat is de 9.0 versie (kijk maar naar de datum van de files)

Maar goed, wat ik gedaan heb is die hele zwik gedownload (4.3 GB) en op een DVD gebrand (dat op DVDbranden gaat niet helemaal vanzelfsprekend)

Maar goed, ik vermoed dat jouw netwerkkaart dus niet ondersteund is onder 9.0 (die versie is ook al zo'n 1 jaar oud) en ik denk dat je tijdens de installatie dus van een andere netwerkkaart gebruik moet maken, of nog een paar dagen moet wachten tot 9.1 te downloaden is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:16
Nvidia heeft een SuSE 9.1 rpm link Ik ben niet bekend met SuSE dus ik weet niet of je deze kunt installeren op de boot-ram disk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
idd eventjes gemist :) maakt ook niet speciaal uit zolang ik hem maar geinstalled krijg
Pagina: 1