Toon posts:

AMD 64 keuzes: mobo, mem, fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ib ben van plan een AMD 64 3000+ te bouwen voor spraakherkenning en foto-bewerking.

Heb lang getwijfeld of Intel P4 niet interessant was maar Cool &Quiet geeft voor mij de doorslag. Upgrade perikelen zijn tegen die tijd überhaupt voor geen van beide platformen meer relevant, lijkt me.

Voor plankje: Ik vind het moeilijk een keus te maken tussen Asus K8V Deluxe en MSI K8T Neo.
Leuk dat je de MSI makkelijk kan Overklokken, maar stilte vind ik ook héél belangrijk. Asus heeft naast cool&quiet ook nog Q-fan. Dat lijkt een leuke extra, maar van de andere kant, is dat niet een beetje overbodig als Cool & Quiet goed werkt?

En is de standaard fan bij de boxed versie lekker stil of beter maar meteen een Zalman CNPS7000Cu erop gezet en niet boxed kopen?

En verder, aangezien AMD 64 3000+ zijn geheugen single channel aanstuurt, maakt het toch niets uit of je 1 x 512 MB doet of 2x256 MB?!

Wat is de PC wereld toch een oerwoud geworden!Kan iemand mij helpen wat verkoopte lianen door te kappen?

• Tiny
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 16:39

Tiny

Wat eten we?

Ik heb zelf de Asus K8V Deluxe en ik moet zeggen werkt als een zonnetje.
Cool'n quiet is inderdaad heel fijn, werkt goed, (scheelt een boel herrie wanneer de PC rustig is)

Let even op dat je wel een goed reepje geheugen er in stopt.... dit bordje is nog al kieskeurig, kijk op de Asus site voor de aanbevolen geheugen reepjes.