Toon posts:

[W2k Server] Bestaand domein -> Child-domein

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort gaan we 2 domeinen (die nu volledig los van elkaar zijn) lidmaken van een bovenliggend-domein, en de huidige domeinen moeten dan dus Childs worden.
ofwel: er is nu domein1.local en domein2.local, en dat moet worden domein1.hoofddomein.local en domein2.hoofddomein.local. De DC van hoofddomein.local draait al, en alle DC's staan op verschillende locaties waartussen LAN-to-LAN vpn's zitten. Elk domein heeft 1 DC.

Mijn vraag, hoe kunnen we dit het beste aanpakken?
Zelf had ik het idee om het als volgt te doen:

- Naast de huidige DC's van domein1 tijdelijk een machine te zetten, en die
te promoten naar het nieuwe domein (domein1.hoofddomein.local)
- Met AD-Migration Tool de users over zetten van domein1.local naar
domein1.hoofddomein.local
- De oorspronkelijke DC demoten, en vervolgens promoten naar
domein1.hoofddomein.local
- Laten repliceren
- Tijdelijke DC demoten en weghalen

Is dit een goede oplossing? Hebben jullie nog tips van waar ik op moet letten? Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
-- kick --

Een andere optie is om de users met de tool addusers (van de w2k server resource kit) een dump te maken, en deze na demote en promote weer terug te zetten.. Wat ik me een beetje afvraag is welke manier efficienter is, heeft iemand hier ervaring mee?

Bij gebruik van ADMigrationTool moet overigens de DC van het domein waar je de users heen wilt zetten in Native-mode draaien kwam ik achter.. heeft dit verder nog consequenties? Er zitten voornamelijk w98 clients onder.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Het zal weinig uitmaken, al is het een goede veilige manier voor jezelf om je gebruikers voor het demoten over te zetten op je hoofddomein. Je weet dan dat ze daar veilig staan. Binnen AD Users & Computers kun je na de promotie van het nieuwe domein de gebruikers en andere objecten gemakkelijk verplaatsen.

Als je domein Native is hoef je niks te vrezen voor Windows 98 clients, het houdt uitsluitend in dat je geen NT4 servers (en eerdere versies) meer in het domein kunt toevoegen als BDC. Uiteraard kunnen ze wel gewoon memberserver blijven.

Moeten je domeinen trouwens in de lucht blijven of mogen ze ook tijdelijk onbeschikbaar zijn? Indien dat is toegestaan hoef je niet eens een tijdelijke DC te maken, maar kun je gewoon demoten en weer promoten.

Waar je op moet letten?

• Hopelijk voor jou heb je geen heleboel Exchange-domeinen want dan kan dit nog wel leuk gaan worden.
• Heb je nog additionele programma's die geïntegreerd zijn in AD dan is het waarschijnlijk verstandiger een format te doen ipv demote-promote.

Verwijderd

Topicstarter
thnx!
Ik vond net nog ergens een artikeltje waarin stond dat als je win98 clients onder een w2k server in native-mode hebt, de clients een AD-AddOn nodig hebben. Klopt dat?
(3e comment hier: http://www.winnetmag.com/Article/ArticleID/19861/19861.html)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

offtopic:
Kicks doen we in de regel pas na 24 uur :) Probeer daar in het vervolg even op te letten aub :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:09
Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:44:
thnx!
Ik vond net nog ergens een artikeltje waarin stond dat als je win98 clients onder een w2k server in native-mode hebt, de clients een AD-AddOn nodig hebben. Klopt dat?
Volgens mij niet, maar dat hangt ervanaf welke mogelijkheden van Win2k je wilt benutten. Bedenk trouwens wel dat de WINS server nog wel noodzakelijk is, en die is er niet meer volgens mij als je naar native mode gaat.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 29 april 2004 @ 15:44:
thnx!
Die Active directory client voor WIN9x en ME heb je niet echt nodig. De clients draaien ook zonder dat prima :P

Met die client heeft de 9x client wat makkelijker met zoeken van share's, printers ind e AD.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

ddc schreef op 29 april 2004 @ 22:01:
[...]

Volgens mij niet, maar dat hangt ervanaf welke mogelijkheden van Win2k je wilt benutten. Bedenk trouwens wel dat de WINS server nog wel noodzakelijk is, en die is er niet meer volgens mij als je naar native mode gaat.
Wins is onafhankelijk van de native mode :P

Het is wel handig dat die draait en g"installeerd is, maar die geef je op in de DHCP client en server scoop options. OOk handig voor oude NT4 werkstations en NT4 member en standalone servers, kunnen ze makkelijker netwerk resolven.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Riemer Reinalda schreef op 29 april 2004 @ 23:31:
[...]

Die Active directory client voor WIN9x en ME heb je niet echt nodig. De clients draaien ook zonder dat prima :P

Met die client heeft de 9x client wat makkelijker met zoeken van share's, printers ind e AD.
win95 werkt zonder die client iig niet met 2003... je mist een aantal zaakjes om je aan te melden op het domain

of je moet je 2003 al gaan aanpassen (smb singing etc/etc)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1