Toon posts:

[98] Nieuw Outlook Express traaaaaag

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, een machientje (233 met 128 MB) dat altijd in een netwerkje hing als noodsysteem met 98SE is losgekoppeld en gaat als zelfstandig systeempje verder. Outlook express is nooit gebruikt maar startte ook helemaal niet, blijkbaar door iemand verwijderd. Eerst dus maar versie 6 er op gezet en toen bleek dat het extreem langzaam startte. Zeker 2 minuten nodig. Ook enkele interne tabs reageren langzaam. IE6 weer verwijderd en een windows installatie over de oude heen gedaan. Dit levert in ieder geval weer een kale schone Outlook 5.00 op. Maar ook deze is extreem traag. Verder op het systeem alleen Norton systemworks 2003 aanwezig. Bij uitschakelen Auto-protect geen verbetering. De rest van het systeem loopt als een zonnetje, ook de internetverbinding via de kabel loopt prima, IE geeft geen vertraging.

Idee wat er aan de handa kan zijn? En nee, XP er op is geen optie ivm licenties enzo.
Rob

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:22

Wom

XP is zowiezo geen optie omdat dat wel erg traag gaat worden op een 233 met 128 MB ;)

Maar misschien dat je wat met de tips die hier genoemd worden wat kan ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over Outlook Express zijn beter op z'n plek in Software Algemeen - ik ga je topic eventjes verplaatsen :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
XP geen optie op dat systeem? 128 mb erbij en het draait als een speer :9

Maar om even terug te komen op het probleem. Ik zou eerst maar eens Norton er geheel afgooien. Heb al regelmatig dergelijke problemen gezien i.c.m. Norton. Anders zou je eventueel nog kunnen proberen om te updaten naar ME. Alhoewel dat eigenlijk geen oplossing zou mogen zijn. Suc6 in ieder geval.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Norton op zo'n ouwe doos... Dat pakket slurpt volgens mij veeeeeel teveel resources voor dat bakje... Gooi het er eens af en kijk of dat helpt? Norton gebruikt namelijk een hoop IE componenten enzo... Sloopt nog weleens wat :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm, about Norton. Hij deed 't al voordat ik heel Norton er op had gezet. Ik heb daarvan Windoctor gedraaid, aantal problemen gerepareerd, maar 't lijkt er op dat dat niet hielp.

XP was geen optie omdat ik geen extra licenties heb... (netjes he?)
Rob

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een sleutel vervangen via linkje van AudiRS4 maar helaas, twerkt niet. Vanaf nu even 10 dagen weg, ga 't daarna nog 's oppakken hier. Voor zover dank!
Rob

Verwijderd

Topicstarter
Beter laat dan nooit: probleem is opgelost! Gewoon alles opnieuw installeren...
8)7 . 'T ging echt niet anders. Zenx voor alle tips.
Pagina: 1