Toon posts:

8 pin +12Volt processor power connector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar deze kabel. Ik heb nog helemaal niets kunnen vinden. Ik heb al een uur op internet ( google ) gezocht, maar echt helemaal niets. Het gaat hier dus om een 8 pins +12Volt Processor power connecotr. Dit, omdat ik een server heb gebouwd in een supermicro serverkast. Het bordje is een Intel SE7501BR2. Maar nu dus het probleem. De server start niet op, omdat ik geen kable kan aansluiten omdat deze te kort is. Dus wat ik precies moet hebben is een verlengkabel. En nee, ik kan het niet zelf verlengen door er een stukje tussen te solderen. Ik moet Persee zo'n kabeltje hebben. Weet iemand waar ik deze ooit kan bestellen?

Verwijderd

niet? Volgens mij zijn er helemaal geen verlengkabels voor power connectoren, het beste wat je dan kan doen is een andere voeding kopen met een langere powerconnector-kabel.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 08:21

Haan

dotnetter

Er zijn heus wel verlengstukken hoor, ik heb ze zelf in m'n handen gehad. Ik heb alleen geen idee waar je ze los kan krijgen. Die ik heb gezien zaten geloof ik bij een case.
edit:
ik moet beter leren lezen, ik dacht mobo connector 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Haan op 28-04-2004 10:11 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Peter: dat is de 8pins versie van de 4pins "P4 connector". Voor Dual Xeon's dus ;)

Je kunt deze o.a. hier bestellen: http://www.general-house.com/gh_PP-P4X-POWER.html :) Het is dan wel geen verlengkabel (bestaan volgens mij geeneens), maar da's beter dan niks ;)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 28-04-2004 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja, inderdaad. Zoiets zoek ik alleen het liefste dan nog dat hij op de bestaande kan aangesloten worden. Dus het liefste mannetje -----vrouwtje. En, anders die gene die heier boven staat. Maar, is deze ook te bestellen in een nederlandse winkel? weet iemand dat?

[ Voor 104% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 10:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt allemaal. Ik ben er nu helemaal achter. Hij bestaat zelfs van 8 naar 8 pins :D. Dit noemen ze een 12V 8to8Pins extension cable.

Verwijderd

ok, sorry, ik dacht dat je het over de normale power connector had 8)7 , die is niet eens 8-pins :X

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Hij bestaat inderdaad van 8->8, van 4->4 en van 4->8. Het bewuste bord hoeft trouwens niet persee 24+8 erop, hij werkt ook prima met 20+4, alhoewel het is zware opstelling afgeraden wordt.

Mag ik vragen in welk chassis (en eventueel met wat voor fratsen ivm niet overeenkomende schroevgaten voor de bevestiging van het moederbord) je hem gebouwd hebt? (Heb zelf uiteindelijk een Chenbro chassis voor het bord gekocht, omdat ik niet zo blij was van de manier waarop ik hem anders in een SC812L moest monteren).

Verwijderd

Topicstarter
hij zit ingebouwd in een supermicro kast, en past er pcies in. Wel heb ik wat weg moeten slijpen met de slijptol, ( 1 pinnetje waar je schroef in draait, zo'n busje) maar voor de rest helemaal geweldig. Alleen de lengte van de 8 pins kabel dus niet. Maar ja. PS. kast kost ook een euro of 400.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 11:34 ]

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-08 11:05
Dus je bent wel bereid om met de slijptol je case te verbouwen, maar een stukje electriciteitsdraad in een kabel solderen dat kan echt niet?

Succes met zoeken

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ah, dan zul je de versie met hotplug schijfposities hebben, heb zelf een niet hotswap chassis, wat een stuk aantrekkelijker geprijst was (zit atm een "echt" supermicro dual xeon bord in).

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 28 april 2004 @ 13:12:
Ah, dan zul je de versie met hotplug schijfposities hebben, heb zelf een niet hotswap chassis, wat een stuk aantrekkelijker geprijst was (zit atm een "echt" supermicro dual xeon bord in).
Dit bord had ik ook maar iedere x vastlopers bij klanten. Dus ja. PRUTBORDEN!!! en nu maar eens een intel proberen. Vandaar dat we tegen al deze probleempjes op kwamen

• Kippenijzer

Kippenijzer

"dit bord" zeggen over de leverancier met het meest uitgebeirde assortiment is natuurlijk wat krom :P
Ik heb er zelf iig een reclame artikel (aantrekkelijk geprijsd ivm verouderd model, enkel 400mhz fsb enzo) in, en die draait al een half jaar ofzo zonder enige problemen. Daarnaast had ik de se7501br2 nog, en die heeft deze week ook eindelijk een passend onderkomen gevonden. Tot op heden ook zeer tevreden met de intel, draait dual 2,4/533 xeon met 4gb (2x2). Retestabiel, alleen jammer dat hij enkel single channel scsi heeft.

Verwijderd

gebruik een atx connector verlengkabel maar dan zo:

_|_|_|_| _|_|_|_|_|_|
_|_|_|_| _|_|_|_|_|_|

dan gebruik je alleen het deel tot de spaties(snij de rest er evt. af)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2004 14:00 ]

Pagina: 1