AMD64 3200+ ism DDR 333 geheugen??

Pagina: 1
Acties:

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 10:59
Ik zit met een vraag ik heb vorige week donderdag mijn pakketje opgehaald met daarin een amd64 3200+ en een MSI K8T NEO FISR2 nu had ik nog geen geld om mijn geheugen up te graden dus dacht ik van laat ik nog maar even mijn 333 geheugen gebruiken. nou had ik nog 2 plakjes no name van 256MB en 1 plakje twinmos 512MB nou werkt wonder boven wonder dat plakje van twinmos wel (aangezien twinmos niet zo goed werkt met de huidige amd64 moederbordjes tenminste had ik gelezen..) maar de no name plankjes willen niet echt werken.
maakt verder weinig uit maar nu het probleem als ik applicaties die veel geheugen nodig hebben (grabit, newspro) ga gebruiken dan kan ik echt helemaal niks meer met mijn pc. nou zou dit opzich niks uitmaken maar met mijn amd2600+ kon ik wel gewoon nog alles doen, nou zat daar wel 1024MB in maar ik denk eigenlijk niet dat dat daaraan kan liggen.

dus mijn vraag: kan DDR 333 geheugen wel ism 3200+ of denken jullie dat het ergens anders aan ligt

Mijn systeem specs:
MSI K8T NEO FISR2, AMD64 3200+, WD 80GB (IDE) WD 120GB (IDE), Pioneer 106, Pioneer DVD-ROM, ATI Radeon 9200 SE

Ik draai op het moment WindowsXP 64 bit edition, maar met windows2003 server, en Windows XP professional had ik ook al weinig geluk.

Overigs kon ik met de search niks vinden hierover.. :'(

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik denk dat het merk geheugen gewoon niet goed werkt.
Supports DDR266/333/400 DDR SDRAM for three 184-pin DDR DIMMs
Hij ondersteund dus wel DDR333. Maar omdat je ergens anders ook al gelezen hebt dat TwinMos niet goed werkt 'met de huidige amd64 bordjes', klopt dat dus ook in dit geval.

Misschien geheugen timings lager zetten?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-08 10:59
Prutz0r schreef op 28 april 2004 @ 10:44:
Ik denk dat het merk geheugen gewoon niet goed werkt.

[...]

Hij ondersteund dus wel DDR333. Maar omdat je ergens anders ook al gelezen hebt dat TwinMos niet goed werkt 'met de huidige amd64 bordjes', klopt dat dus ook in dit geval.

Misschien geheugen timings lager zetten?
kijk dat had ik nog niet geprobeerd vanavond effe doen, al ben ga ik denk ik toch maar eens kijken naar nieuw geheugen