Toon posts:

XP startmenu mappen weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem ergert me mateloos. Ik heb ingesteld dat in m'n XP start menu My Documents te zien is, alsmede My Pictures en My Music. M'n documenten zie ik wel, maar die andere twee >niet<. Vanuit mijn documenten zijn ze wel gewoon te benaderen.

Punt twee, misschien gerelateerd; Ik mag andere comptuers niet meer op. Eerst was mn server open en bloot gedeelt. Toen heb ik de netwerkwizzard per ongeluk gebruikt- en ik heb het vermoeden dat deze ervoor zorgt dat guest niet zomaar naar die xp bak mogen verbinden. Hoe zorg ik dat iedereen ernaartoe mag? (dus als in je netwerkcomputers de xp bak aanklikt, je gewoon zn shares + printer te zien krijgt)

Nou is het belangrijkste, mijn documenten staat niet hier op de schijf, maar op een andere XP bak die mijn documenten deelt. Het pad van mijn documenten is dus \\<naamverserver>\My Documents.

Vroeger ging dit goed, al zag ik bij het opstarten soms mn plaatjes en muziek folder niet. 5 minuutjes wachten en ze stonden er, of in startmenu eigenschappen het weergeven van deze twee mappen uitzetten, toepassen, en weer aandoen.

Ik heb vandaag, omdat mn sharing zo snel als stront door een smalle trechter ging, "webclient" onder servecis uitgegooid. Sharen gaat vlugger dan ooit. Maar mooi niet dat ik m'n muziek mapje zie!

Wat ik vermoed is dat windows XP bij het opstarten van mijn profiel verbinding maakt met mn servertje- en mijn fotos en mijn muziek niet goed linkt.. iemand ideen?

beide bakken draaien op XP pro, sp1a. staan via 100 mbit NICs op een switch...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 02:26 ]

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

mahi

God bless GoT

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 01:07:
Probleem ergert me mateloos. Ik heb ingesteld dat in m'n XP start menu My Documents te zien is, alsmede My Pictures en My Music. M'n documenten zie ik wel, maar die andere twee >niet<. Vanuit mijn documenten zijn ze wel gewoon te benaderen.
Weet je zeker dat die twee mappen niet als hidden/verborgen gemarkeerd zijn (kijk bij de bestandseigenschappen)? Afhankelijk van je instellingen kun je ze dan wel zien in Explorer/Verkenner, maar nooit in het Startmenu.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.