Raid controller probleem *opgelost* --> NIC probleem

Pagina: 1
Acties:

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:50
Ik heb vandaag geprobeert XP SP1 op m'n 2x120GB te krijgen. Deze hangen samen op Raid0 aan een ATA133 Silicon Image Raid kaart.

Alleen zodra ik de Raid kaart ín m'n moederbord prikte, hield m'n floppydrive er mee op 8)7. Ik kreeg een foutcode Floppy disk(s) failed C0 en m'n floppydrive deed helemaal niks.

Het nare hiervan is dat ik de drivers van de kaart niet kan laden tijden de setup. Uiteindelijk na veel gepruts heb ik XP erop kunnen krijgen door de raid setup via een andere computer te installeren en dan terug te plaatsen.

In apparaat beheer staat nu een foutcode 10 bij de floppydrive controller (dit apparaat start niet). Dit is opzich niet zo'n punt, er hangt normaal niet eens een floppydrive aan :).

Alleen m'n netwerkkaart (een realtek 100Mbit) doet ook raar. Ik kan wel shares benaderen van andere PC's maar internet pakt hij om een of andere reden niet. Het internet wordt gedeeld via een andere PC.

Als ik er een Realtek 10Mbit in stop krijgt die een foutcode 10 en werken ook de shares niet meer.

Kortom vaagheid alom 8)7.

Volledige Specs:
- P3-600
- Asus P2B-S (BX440)
- 4x128MB PC133
- Target ATA133 Raid controller (Silicon Image 680)
- 2x120GB 8MB Baracudda's 7200.7
- GeForce2 GTS
- A3D vortex geluidskaart
- Realtec NIC
- 12x Mitsubisidinges CDromgeval
- 145W voeding

Dit tik ik nu dus remote op een P1-200 (internetverdeelbak) :'(.

[ Voor 4% gewijzigd door iets op 28-04-2004 00:51 ]

tvw

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Mijn eerste vermoeden is een conflict in de IRQ aanwijzingen van de kaarten en het onboard gedeelte.
Verander de indeling je PCI kaarten eens. :)
Zorg dat jouw ATA133 Raid controller in een niet gedeelde PCI slot zit. Hiervoor kun je de handleiding van het moederbord op naslaan.
Zet anders eens wat onboard poorten uit die je niet gebruikt in de BIOS. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• iets
Ik had de geluidskaart en de NIC al een paar keer in andere poorten gestopt. De Raid kaart nog niet.

Het lijkt te helpen. Het uitroeptekentje bij de floppydrive controller is weg nu ik de raid kaart in een ander PCI slot gestopt heb :).

Helaas werkt het internet nog steeds niet :'(.

M'n IRQ verdeling:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/apparaatbeheer.png

De NIC krijgt na een PCI migratie telkens een extra # :?.

tvw

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

iets schreef op 28 april 2004 @ 01:55:
De NIC krijgt na een PCI migratie telkens een extra # :?.
Da's normaal :) Je zou een NIC eigenlijk uit de apparaatbeheer moeten verwijderen eer je het uit je systeem verwijdert/verplaatst ;)
iets schreef op 28 april 2004 @ 00:50:
Alleen m'n netwerkkaart (een realtek 100Mbit) doet ook raar. Ik kan wel shares benaderen van andere PC's maar internet pakt hij om een of andere reden niet. Het internet wordt gedeeld via een andere PC.
Is alles wel 100% zeker weten goed ingesteld en ge-routed? Check anders de FAQ/sticky in Network Troubleshooting :)

• iets
Normaal hoef ik niet eens iets te doen bij m'n netwerk instellingen. Gewoon inpluggen en gaan :P. Nu ben ik de hele dag bezig en het werkt nog niet :(.

De PC vind wel een internetgateway en een IP. Maar het internet is gewoon helemaal dood.

Lijkt me een vaag conflict oid?

Of misschien heeft dit iets te maken met windows XPSP1 (ik installde voorheen altijd de niet SP1 versie)?

tvw

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Lijkt me een vaag conflict oid?
Nee, lijkt me gewoon een IP-configuratieprobleem. IP is makkelijk als het werkt, maar als het niet zomaar werkt heb je best nog wat kennis en vaardigheden in huis om uit te vissen waar het in zit.
Hoe dan ook: als je wel andere pc's binnen je subnet kan benaderen, dan is er zeer zeker geen hardwareconflict en ligt het probleem toch in de routering. Ik denk dat je hiervoor maar eens naar het Networking forum moet gaan; zo te zien is namelijk je RAID-probleem opgelost.
Of misschien heeft dit iets te maken met windows XPSP1 (ik installde voorheen altijd de niet SP1 versie)?
Lijkt me heel erg sterk.

[ Voor 11% gewijzigd door koraks op 28-04-2004 17:44 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

iets schreef op 28 april 2004 @ 17:24:
Normaal hoef ik niet eens iets te doen bij m'n netwerk instellingen. Gewoon inpluggen en gaan :P. Nu ben ik de hele dag bezig en het werkt nog niet :(.
Ga dan de instellingen na, zoals gevraagd 8)7

Aangezien het RAID probleem toch is opgelost: Opslagmedia & I/O Controllers » Network Troubleshooting :)

Ik verzoek je vriendelijk om de FAQ en de stickies van dit subforum serieus door te nemen. We kunnen namelijk nog to-taal niks met jouw probleem. Begin bij jezelf en post hier je bevindingen ;)

[ Voor 32% gewijzigd door BalusC op 28-04-2004 19:39 ]

• iets
Het probleem bleek ergens bij m'n router te liggen. Die moest toch vervangen worden door een sneller exemplaar dus dat was meteen een goed excuus om alles maar helemaal te vervangen. Nu werkt het dus wel weer om een of andere reden.

Dit probleem had idd niets met m'n raidkaart te maken :P.

Bedankt voor de hulp :).

tvw

Pagina: 1