Ik heb vandaag geprobeert XP SP1 op m'n 2x120GB te krijgen. Deze hangen samen op Raid0 aan een ATA133 Silicon Image Raid kaart.
Alleen zodra ik de Raid kaart ín m'n moederbord prikte, hield m'n floppydrive er mee op
. Ik kreeg een foutcode Floppy disk(s) failed C0 en m'n floppydrive deed helemaal niks.
Het nare hiervan is dat ik de drivers van de kaart niet kan laden tijden de setup. Uiteindelijk na veel gepruts heb ik XP erop kunnen krijgen door de raid setup via een andere computer te installeren en dan terug te plaatsen.
In apparaat beheer staat nu een foutcode 10 bij de floppydrive controller (dit apparaat start niet). Dit is opzich niet zo'n punt, er hangt normaal niet eens een floppydrive aan
.
Alleen m'n netwerkkaart (een realtek 100Mbit) doet ook raar. Ik kan wel shares benaderen van andere PC's maar internet pakt hij om een of andere reden niet. Het internet wordt gedeeld via een andere PC.
Als ik er een Realtek 10Mbit in stop krijgt die een foutcode 10 en werken ook de shares niet meer.
Kortom vaagheid alom
.
Volledige Specs:
- P3-600
- Asus P2B-S (BX440)
- 4x128MB PC133
- Target ATA133 Raid controller (Silicon Image 680)
- 2x120GB 8MB Baracudda's 7200.7
- GeForce2 GTS
- A3D vortex geluidskaart
- Realtec NIC
- 12x Mitsubisidinges CDromgeval
- 145W voeding
Dit tik ik nu dus remote op een P1-200 (internetverdeelbak)
.
Alleen zodra ik de Raid kaart ín m'n moederbord prikte, hield m'n floppydrive er mee op
Het nare hiervan is dat ik de drivers van de kaart niet kan laden tijden de setup. Uiteindelijk na veel gepruts heb ik XP erop kunnen krijgen door de raid setup via een andere computer te installeren en dan terug te plaatsen.
In apparaat beheer staat nu een foutcode 10 bij de floppydrive controller (dit apparaat start niet). Dit is opzich niet zo'n punt, er hangt normaal niet eens een floppydrive aan
Alleen m'n netwerkkaart (een realtek 100Mbit) doet ook raar. Ik kan wel shares benaderen van andere PC's maar internet pakt hij om een of andere reden niet. Het internet wordt gedeeld via een andere PC.
Als ik er een Realtek 10Mbit in stop krijgt die een foutcode 10 en werken ook de shares niet meer.
Kortom vaagheid alom
Volledige Specs:
- P3-600
- Asus P2B-S (BX440)
- 4x128MB PC133
- Target ATA133 Raid controller (Silicon Image 680)
- 2x120GB 8MB Baracudda's 7200.7
- GeForce2 GTS
- A3D vortex geluidskaart
- Realtec NIC
- 12x Mitsubisidinges CDromgeval
- 145W voeding
Dit tik ik nu dus remote op een P1-200 (internetverdeelbak)
[ Voor 4% gewijzigd door iets op 28-04-2004 00:51 ]
tvw