ik heb hier een pc staan die binnenkort naar mn zus toegaat, alles draait goed en stabiel, dus dat is verder niet het probleem. maar het is me opgevallen dat de cpu in idle toestand 40-60% load heeft... is dit normaal? zowel speedfan als taakbeheer geeft deze loads weer.
specs:
mobo: Asus A7V333 (met raid)
cpu: AMD Athlon XP1800+ @ standaard speed
cooler: Alaska cooler, rated tot 3200+
ram: Dane-elec PC2100 DDR 256MB
vga: ATI Rage 128 pro (nee, ze gaat er niet mee gamen
)
psu: Antec 400 watter
hdd: Maxtor diamondmax 9 - 80Gb 2MB cache
lan: sweex (realtec) kaatje 10/100Mbit
temps (gemeten met speedfan, idle)
cpu: 39 graden
mobo: 24 graden
hdd: 36 graden
kamertemp: 21,5 graden
ik heb dit bord niet geoc-ed, alles loopt op default speeds en standaard drivers voor de chipset zijn geinstalled. pagefile was 384Mb, die heb ik iets groter gemaakt omdat ik dacht dat het misschien daar aan kon liggen, maar dit had geen effect.
al met al sta ik een beetje voor een raadsel... is dit normaal voor dit type bord dat ie zoveel load heeft, of zijn de drivers brak, de uitlezing niet juist, moet het bios een update hebben, of ligt het ergens anders aan? er zullen vast wel meer tweakers zijn die dit bord hebben....
(edit2) het systeem reageert wel goed en erg snel gezien er nu nog een verse w2k install op staat, en afsluiten duurt ook minder dan 30 seconden nu... de load is niet echt te merken, dus ik vermoedt dat er iets mis is met de uitlezing.
ik wil dit toch nog even zeker weten gezien dit pc-tjuh volgende week naar mn zus gaat en zeker weten wil of ze een goed systeem krijgt
(edit) btw, ze krijgt deze voor haar verjaardag
dus het zou erg lullig zijn als er achteraf toch iets mis mee is...
alvast bedankt voor uw medewerking!
specs:
mobo: Asus A7V333 (met raid)
cpu: AMD Athlon XP1800+ @ standaard speed
cooler: Alaska cooler, rated tot 3200+
ram: Dane-elec PC2100 DDR 256MB
vga: ATI Rage 128 pro (nee, ze gaat er niet mee gamen
psu: Antec 400 watter
hdd: Maxtor diamondmax 9 - 80Gb 2MB cache
lan: sweex (realtec) kaatje 10/100Mbit
temps (gemeten met speedfan, idle)
cpu: 39 graden
mobo: 24 graden
hdd: 36 graden
kamertemp: 21,5 graden
ik heb dit bord niet geoc-ed, alles loopt op default speeds en standaard drivers voor de chipset zijn geinstalled. pagefile was 384Mb, die heb ik iets groter gemaakt omdat ik dacht dat het misschien daar aan kon liggen, maar dit had geen effect.
al met al sta ik een beetje voor een raadsel... is dit normaal voor dit type bord dat ie zoveel load heeft, of zijn de drivers brak, de uitlezing niet juist, moet het bios een update hebben, of ligt het ergens anders aan? er zullen vast wel meer tweakers zijn die dit bord hebben....
(edit2) het systeem reageert wel goed en erg snel gezien er nu nog een verse w2k install op staat, en afsluiten duurt ook minder dan 30 seconden nu... de load is niet echt te merken, dus ik vermoedt dat er iets mis is met de uitlezing.
ik wil dit toch nog even zeker weten gezien dit pc-tjuh volgende week naar mn zus gaat en zeker weten wil of ze een goed systeem krijgt
(edit) btw, ze krijgt deze voor haar verjaardag
alvast bedankt voor uw medewerking!
[ Voor 14% gewijzigd door FiXeL op 28-04-2004 00:50 ]