[XP Pro SP1a] Portmappings probleem

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02
Hallo,

het volgende is er bij mij aan de hand:

ADSL van Planet. Een thomson Speedtouch 510 adsl ethernet modem.
Wireless E-Tech Router WRTL03.

Achter deze router zitten 3 clients. De router is de DHCP server. De modem is de DNS server. Nu wil ik op één van de clients een FTP server gaan draaien mbt Serv-U FTP server.

Ik heb wat rondgezocht hier op GoT en gezien dat iedereen over een getweakte ADSL modem praat :?. Die van mij is dus nog steeds in originele staat. Ik heb op de website van speedtouch.com gezocht naar een firmware upgrade, maar die heb ik niet kunnen vinden.

Als ik mijn router een NAT optie invoer, dat poort 21 naar een intern IP-adres moet verwijzen, blijf ik in mijn router hangen. Op het moment dus dat ik via een FTP-client een sessie wil opbouwen, kom ik niet verder dan mijn router.

Hier is het log, wat ik te zien krijg:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
~ Connecting...
~ Connected to 213.*.*.*, waiting for response...
< 220 Inactivity timer = 120 seconds. Use 'site idle ' to change.
> USER anonymous
< 230 User 'anonymous' OK. No password required.
> REST 1
< 350 Restarting at 1. Send STOR or RETR to initiate transfer.
> REST 0
< 350 Restarting at 0. Send STOR or RETR to initiate transfer.
> SYST
< 215 UNIX Type: L8
> PWD
< 257 "/"
~ Login completed.
> PORT 192,168,1,145,6,52
< 200 Connected to 10.0.0.150 port 1588
> TYPE A
< 200 TYPE is now ASCII
> LIST
< 150 Opening data connection for /bin/ls
< 226 Options: -l : 4 matches total

Bij het onderdeel PORT staat dus het interne IP-adres: 192.168.1.145, alleen wat daar dan die 6 en 52 achter doen, geen enkel idee.
Daarna geeft hij aan "Connected to 10.0.0.150 port 1588... en dat is dus het ip adres van mijn router.
Ik krijg in het scherm van de FTP-client enkele ini bestanden van mijn router te zien.
Daarmee kom ik dus gelijk op het volgende probleem. Ik kan mijn router via twee IP-adressen bereiken:

192.168.1.1
10.0.0.150

Wat de router hier aan het doen is, is volgens mij ook iets van NAT, maar dat weet ik niet zeker..

Ik heb gezien, dat ik in mijn Speedtouch modem een NATP kan invoeren. Als ik daar aangeef, dat ik vanuit ieder IP adres anoniem kan inloggen op mijn FTP server, via port 21. krijg ik niet eens een connectie.
Ik heb dus ook een soort van NAT in mijn modem gezet. ( Port 21 naar 192.168.1.145 )
Op het moment, dat ik die vermelding weghaal, is er niks aan de hand.

Ik ben er nu al twee weken mee bezig, maar ik krijg het maar niet voor elkaar. Als jullie mij zouden kunnen helpen heel graag. Ik heb het grote poortmappingsverhaal al doorgelezen, maar daar kom ik niet verder mee..

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Inkomend moet een tcp pakketje op jouw computer poort 21 binnenkomen.

In je ST maak je dus een routing aan naar je router(je router heeft denk IP 10.0.0.150) waar je die weer foward naar je interne IP van je computer.

Het zijn dus 2 forwards! Wil je dat niet stel dan in je ST in dat he router NAT moet gaan regelen. In firmware 4.2.3 zit deze optie.

• nextware
SSH schreef op 28 april 2004 @ 17:47:
Inkomend moet een tcp pakketje op jouw computer poort 21 binnenkomen.

In je ST maak je dus een routing aan naar je router(je router heeft denk IP 10.0.0.150) waar je die weer foward naar je interne IP van je computer.

Het zijn dus 2 forwards! Wil je dat niet stel dan in je ST in dat he router NAT moet gaan regelen. In firmware 4.2.3 zit deze optie.
Ik zal dit eens gaan proberen.
Een firmware upgrade kan ik niet vinden op de website van speedtouch...

Als het gelukt is, laat ik het wel weten :)

Ik heb het dus geprobeerd om in mijn modem een port forward naar mijn router te zetten en in mijn router naar de desbetreffende PC. Als ik nu een connectie probeer te maken gebeurd er helemaal niks. Ja, een connectie time-out.

Weet iemand van jullie, waar ik die firmware upgrade vandaan kan halen ?? Ik heb gezocht op de website van speedtouch.com, maar heb niks kunnen vinden

[ Voor 25% gewijzigd door nextware op 29-04-2004 18:20 ]

• nextware
Subtiel schopje..
Nog steeds geen oplossing kunnen vinden..

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

edit:
Firmware updates worden vrijgegeven door de leverancier in dit geval bij jouw KPN.
www.kpnadsl.nl/support

Welke firmware draait er nu op je modem? Toch zou ik maar eens beter zoeken op dit forum is al ontelbare keren langs gekomen. In netwerken.

Om je verder te kunnen instrueren. Moet ik wel eerst weten welke speedtouch je hebt?
Welke firmware draait eral op? Of beter gezegt wat is je modelnummer?
Ik gok zo dat 4.0.0.9.0 of 4.0.2.0.0 erop draait.
Hoe je dat kan vinden? Log in via de webinterface? http://10.0.0.138? Weet niet of je dat verander heb :?
Bovendien zou ik je modem alvorens te upgraden eerst eens een harde reset geven.

[CODE]
Bron: www.kpnadsl.nl/support

1. Controleer of de modem is uitgeschakeld.
2. Druk een keer kort op de aan/uit-knop.
3. Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen. Druk nogmaals een keer kort op de aan/uit-knop.
5. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
6. De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.

[/CODE]

Gooi dan firmware 4.2.3.0.0 erop met deze tool http://www.kpnadsl.nl/sup...st510R42/Upgrader_Win.exe

Ga niet meer zitten klote nu met INI bestanden enzo die je moet uploaden naar je speedtouch!!!
Maar doe gewoon het volgende. Ga naar easy setup in je webinterface.
Klik op next kies voor "Routed PPPoA - DHCP - NAPT" KIES VPI/VCI 8.48!!!!
en de rest wijst zich vanzelf
Je zegt zelf dat je ADSL van planet connected by kpn heb vandaar dat ik je aanraad deze instellingen te gebruiken.
Zit je dus achter nat en heb je geen scheef geconfigureerde KPN adsl ini's meer in je modem hangen.
Als je nu dingen gaat configureren en geen DHCP gebruikt doe het dan in de range van 10.0.0.1 tot 10.0.0.200
en niet meer in de range van 192.168.x.x omdat je speedtouch daar niet lekker mee werkt waarschijnlijk daarom ook trubbels nu

Vergeet OF niet wat hier boven staat.

Waarom DHCP_spoof je idd niet en gebruik je die wireless ding niet als router?
http://www.speedtouch.nl/downloads/510R42_config_03.exe
En kies voor advanced en doe DHCP spoof.
Heb je een transparant verbinding en fungeert je Wireless geval als router.
Bij deze tool moet wel eerst 4.2.3.0.0. erop staan
SUC6

[ Voor 11% gewijzigd door lSltAlKeR op 03-05-2004 16:28 ]

Speedtouch freak