Toon posts:

[IIS] 'Overlapped i/o process' bij gebruik SMTP en NNTP

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi iedereen,

ik ben bezig met een servertje, windows server 2003 enterprise, maar ik krijg niet eens exchamge geinstaleerd, want ik loop al vast bij het configuren van IIS. als ik zeg dat ik een NNTP-server wil aanmaken of zo, krijg ik allerlei foutmeldingen.

Helaaas bracht de search niks op, dummies (voor winserver)niks, en ook niet de site van microsoft, dus na twee dagen klooien aan dit ding, wil ik graag een hint, over hoe dit op te lossen.

Alvast bedankt:)

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 20:24

[ash]

Cookies :9

Om te beginnen lijkt het me handig om te weten wat voor foutmeldingen je krijgt, wij kunnen immers niet koffie-dik-kijken. En daarnaast is het ook erg fijn om te weten wat je allemaal geprobeerd hebt.

Wat staat er zo al allemaal in de eventlog ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
configgen van iis :?

voordat je exchange installeerd moet je iig IIS geinstalleerd hebben met de smtp en nntp componenten en asp.net

daarna draai je forestprep en domainprep (doet de setup al voor je maar ik doe het altijd met het handje)

daarna draai je de setup

wat is de verdere config van je server :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
windows server 2003, pentium II of III AD geinstaleerd, evenals DHCP en DNS, ISS en asp.net, fileserver,
de foutmelding is:overlapped i/o operation in proces.
hiermee hopelijk iets duidelijker

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Breyten,

Maak er eens even een iets duidelijker verhaal van - wat doe je precies, wat gebeurt er, wanneer gaat het mis, welke foutmelding krijg je exact, en meer van dit sort informatie :)

Lijst gewoon alles op wat maar enigszins relevant kan zijn - gaan gokken naar je informatie of het uit jou moeten trekken is nooit zo handig :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc. pentium II of III(lijkt mij minder van belang), die draait windows server 2003, met de volgende configuratie:
- fileserver
- applicationserver(asp.net, IIS(standaard windows2003 versie), en die ander(ben naam kwijt))
- Active Directory
- DNS
- DHCPserver
hij is clientserver(deelt de clients uit), en ik wil er EXchange 2003 opzetten, maar als ik de application server heb geinstaleerd, kan ik de SMTP-component niet instaleren, en alleeen de NNTP compoment, als ik dit wil doen, krijg ik de foutmelding "overlapped i/o process"(zie post hiervoor). ik krijg na twee dagen zoeken e.d. op sites, boeken e.d. niets eruit, heeft iemand een idee

• [ash]

[ash]

Komt deze melding uit de eventlog? Misschien kan je op het event-id wat terug vinden. Het lijkt mij erop dat er zaken in gebruik zijn. Welke services draaien er allemaal ten tijde dat je dit installeerd ? Probeer er eens een aantal uit te zetten. Het kan best zijn dat er bepaalde IP poorten reeds ingebruik zijn.

Verwijderd

Topicstarter
nee, is de melding op het scherm, maar ik zou morgen kijken of jouw tip werkt, want ga nu op een oor liggen :P

Verwijderd

ik heb precies hetzelfde probleem. Hij vertikt 't gewoon halverwege de installatie...Alles lijkt goed tegaan maar dan tijdens het configgen crasht de installatie....

ik ga deze topic nog goed volgen....hopelijk vinden jullie een oplossing |:(

edit:
sorry....niet goed gelezen.. is niet hetzelfde probleem

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 23:43 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 09:22

mutsje

Certified Prutser

Foutmeldingen worden 9 van de 10 keer in je Eventviewer opgeslagen. Deze zijn marked als "info" of met geel uitroepteken of Rood kruis..(dan is het echt mis). IIS houd zelf ook nog een logfile bij etc. Het handigste is inderdaad om met de eventid's op de proppen te komen.

Verwijderd

Topicstarter
in de eventviewer kan ik alleen eventid 7034, maar ik weet niet zeker of dit er iets mee te maken heeft, wnat de omschijving zegt alleen dat ISS een probleem had, en dat wist ik al :)

Verwijderd

Topicstarter
o, ja sorry heb ook sus geinstaleer, mischien helpt dit.....

• [ash]

[ash]

Zou je niet eerst het IIS probleem oplossen voordat je verder gaat met het installeren van SMTP en NNTP.

Verwijderd

Topicstarter
mwa, ik wil dus in IIS het smtp en nntp instaleren en daar loop ik vast...(is een net geinstaleerde versie van IIS)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[exchange 2003] instalatie probleem > [IIS] 'Overlapped i/o process' bij gebruik SMTP en NNTP

Ik hoop dat je nog even aan kunt geven wat je zelf geprobeerd hebt? Dit blijft een vaag topic waar wij veel te veel tijd kwijt zijn aan het onderzoeken van het eigenlijke probleem; inplaats van de mogelijke oplossingen. Kun je verder even kijken wat je ziet als je netstat -ano | findstr /i LISTENING opvraagt?

Verder horen IIS problemen niet in WOS, maar in SA
WOS > SA

[ Voor 3% gewijzigd door Spider.007 op 28-04-2004 10:09 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
mwa, heb alle server die stop kunnen worden gezet, stopgezet gehad, heb de eventviewer bekenen--> maar werd er niet wijzer van. voor wat ik voor de rest heb geprobeerd zie begin post :)

• [ash]

[ash]

Is je IIS probleem al opgelost ?

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 11:47

McMiGHtY

- burp -

Je had het over die andere Webserver die je geinstalleerd had staan. Is dit Apache (oid) en draait die ook op poort 80 toevallig? Zoja, die stoppen, IIS deinstalleren.

Maybe voor de zekerheid een restart. IIS herinstalleren (je kunt dan ook kiezen NNTP server)
Als IIS goed geinstalleerd is kun je daarna Exchange installeren.

Verwijderd

Topicstarter
nee, hij is nog steeds niet lief, dus verdient nog geen aai over de bol....

Verwijderd

Topicstarter
McMiGHtY schreef op 28 april 2004 @ 11:04:
Je had het over die andere Webserver die je geinstalleerd had staan. Is dit Apache (oid) en draait die ook op poort 80 toevallig? Zoja, die stoppen, IIS deinstalleren.

Maybe voor de zekerheid een restart. IIS herinstalleren (je kunt dan ook kiezen NNTP server)
Als IIS goed geinstalleerd is kun je daarna Exchange installeren.
bedoel je sus??, heb geen andere webserver geinstaleerd, aps.net, iss, em com+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 11:08 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 22:36

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bij de installatie van SUS wordt de IISLockdown tool gedraaid, en ik kan me goed voorstellen dat de installatie van Exchange daardoor niet lukt. Die tool stopt allerlei services en knalt veel rechten dicht.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
woei bedankt, ga ik dat maar eens deinstaleren, bedankt alvast, ik ben vandaag hierdoor zo vrolijk :P

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
gaat het hier om een legale versie van windows 2003 of een illegale :?

het kan natuurlijk best zijn dat de cdrom corrupt is

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
het is een elms(rare microsoft licenties) daarmee kunnen docenten informatica van de hogescholen en universiteiten(als ze eraan meedoen :P ) via internet legaal een licnetie krijgen, dan moet je eerst windows xp ofzo instaleren op je pc, dan start je de server instalatie, en die instaleer je vanaf je hdd, exchange kan wel via een cd, maar je haalt ze legaal binnen van het internet, en de onderwijs instelling betaald een kleine bijdrage aan MS. Dit is natuurlijk zodat de docent entausast word van windows server e.d., en het zijn studenten gaat aanraden, die dan later hopelijk systeembeheerder worden, en dan windows producten aanschaven (maar als zoon van profiteer ik ervan, en papie(goh klinkt kinderlijk) haat windows, want er zitten te veel fouten in)

Verwijderd

Topicstarter
mwa, als ik sus deinstaleer, en ISS, en instaleer ze dan opnieuw, willen ze nog steeds niet, zelfde foutmelding :(

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 11:47

McMiGHtY

- burp -

klopt aangezien je iis lockdown gedraait is. Deze kun je ook overslaan als je sus installeert.
Met de nieuwste versie van de tool kun je kiezen uit een aantal templates btw.

Als ik jou was zou ik voor een schone installatie kiezen, Exchange installeren, daarna pas SUS en daarna pas je IIS Lockdowntool

Verwijderd

Topicstarter
McMiGHtY schreef op 28 april 2004 @ 22:59:
klopt aangezien je iis lockdown gedraait is. Deze kun je ook overslaan als je sus installeert.
Met de nieuwste versie van de tool kun je kiezen uit een aantal templates btw.

Als ik jou was zou ik voor een schone installatie kiezen, Exchange installeren, daarna pas SUS en daarna pas je IIS Lockdowntool
bedankt voor je tip, en je woord wordt zo groot, bedankt(morgen aan servertje klooien :) )

Verwijderd

Topicstarter
heb windows er opnieuw opgezet, ad, dns, dhcp, en IIS en asp.net, maar lukt nog steeds niet, wat doen ik verkeerd, ik wordt er moedeloos van :(

heb het ook op andere pc geprobeert, maar kreeg hetzelfde verhaal(windows server 2003 standard ed.)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2004 14:52 ]

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:47
Ik ben benieuwd of iemand anders dit probleem ook heeft of dat de topicstarter er een oplossing voor gevonden heeft.

Ik ben met precies hetzelfde bezig als de topicstarter, wil dus Exchange installeren en moet daarvoor ook nntp geinstalleerd hebben.

Wanneer ik het beheerscherm van iis oproep zie ik geen nntp server (net als de install van exchange mij al vertelde).
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvansoest.demon.nl/got/iis.jpg

Als ik nu kies voor "Nieuwe Virtuele NNTP server" dan krijg ik de melding:
Afbeeldingslocatie: http://www.maartenvansoest.demon.nl/got/fout.jpg

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:47
Ik zie het al:
NNTP moet je apart installeren, raar dat je wel de optie krijgt "Nieuwe virtuele NNTP server" als deze optie niet eens geinstalleerd is.

En dan die vage foutmelding ;)

opgelost.

Verwijderd

Topicstarter
procyon, ik heb het probleem ook gevonden. Maar exchange was uiteindelijk niet geschikt, en ik draai nu via een andere webserver, een andere mailserver

• Tsunameh
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-08 16:08
Ik zie je probleem, zelf ook gehad, maar dan alleen met SMTP,
Ik heb het opgelost door middel van de SMTP service installeren,
configuratiescherm > add or remove progs > Windows components > Application Server > Internet Information Services > SMTP.

Nu nog verder sukkelen met NNTP :)

Wat is een ander woord voor synoniem?

Pagina: 1