Toon posts:

UBR924 en @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar maanden heb ik @home breedband 2,5 Mb internet via de kabel.
Dit heb ik de hele tijd geshared via een XP machine en draadloos cisco netwerk naar andere pc's, maar ik wil mijn pc ook uit kunnen zetten voor onderhoud, zonder dat anderen daar last van hebben.
Nu heb ik inmiddels een Cisco UBR924 kabelrouter op de kop getikt.
Deze zou in principe moeten voldoen, maar hij wil om de 1 of andere reden niet babbelen met de host bij @home.
In het verleden heb ik ook al het 1 en ander via Ciscorouters laten lopen, maar hier snap ik geen hout van.
Het lanpje "CATV ---- LINK" blijft knipperen, wat aangeeft dat hij op zoek is.
Wel krijg ik steeds tracebacks die lijken aan te geven dat er iets is met de frequentie.
Ik heb @home al gemaild voor gegevens, maar die willen zij mij ook niet geven in tegenstelling tot andere breedbandproviders.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:20
Als ik het goed heb, druk jij de coax in dit ding en verwacht je op internet te kunnen zonder gebruik van een motorola kabelmodem?

Stoot je tegen 2 problemen aan:
- Het netwerk in jouw wijk moet aan DOCSIS 1.0 voldoen
- Je modem moet met MAC nummer geregistreerd staan bij @home in jouw klantenprofiel.

Het eerste is in de meeste wijken tegenwoordig al zo, alhoewel je er rekening mee moet houden dat ze binnenkort zomaar ineens naar DOCSIS 1.1 kunnen overstappen vanwege @home telefonie (DOCSIS 1.1 heeft alles wat 1.0 ook heeft met multi-service en QoS support als extra erbij).

Het tweede kan een probleem worden: je belt de helpdesk, en die zeggen zeer waarschijnlijk dat ze je niet mogen helpen met een niet-@home modem :P Wordt een beetje drammen dus, denk dat je het beste je van de domme kunt houden: "Mijn modem komt niet online, staat ie wel goed geregistreerd in jullie systeem? Mijn MAC nummer is xx:xx:xx:xx:xx" ;)

Verwijderd

no flame intended, maar wat is er met dit doel mis met een simpel eminent/smc/edimax/e-tech routertje van zo'n 50 euro?

Sure, cisco routers zijn stukken beter (heb zelf CCNA1 en CCNA2), maar ook stukken moeilijker.

Rechtstreeks op de COAX zal helaas never nooit niet gaan werken, simpelweg omdat @home het MAC address van alle modems moet weten. Dus een Ethernet router. Dan zul je op de een of andere manier je router je CC nummer als naam moeten geven, en z'n IP via DHCP, wat stukken makkelijker klinkt dan het gedaan wordt binnen Cisco's IOS. Tenzij ze sinds de 2600 serie ineens een web-based interface hebben geintroduceert...