Met afstandbediening computer aanzetten

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik sinds kort zo'n marmitek pc control.
deze heeft een fm onvanger op usb.
ik vroeg me af of ik met de power knop van de afstandbediening de computer aan kom zetten. uit lukt wel makkelijk. maar aan kan dit?
ik zou echt niet weten hoe.

als dit de verkeerde plek is: ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

spacejam schreef op 27 april 2004 @ 22:48:
ik sinds kort zo'n marmitek pc control.
deze heeft een fm onvanger op usb.
ik vroeg me af of ik met de power knop van de afstandbediening de computer aan kom zetten. uit lukt wel makkelijk. maar aan kan dit?
ik zou echt niet weten hoe.

als dit de verkeerde plek is: ik weet niet goed waar ik dit moet plaatsen
Lijkt me lastig :) Want als je computer uitstaat is je USB-poort niet actief B)

[This is what you get when you mess with us]

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:58
Ik zou dat ook wel willen, maar ik heb eentje met een Seriele interface.. heeft daar iemand meer informatie over? Het is een RealMagic Ontvanger, hoorde bij zo'n Hollywood DVD kaart van ze.. die ik niet heb :(

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
nautaonline schreef op 27 april 2004 @ 22:53:
Ik zou dat ook wel willen, maar ik heb eentje met een Seriele interface.. heeft daar iemand meer informatie over? Het is een RealMagic Ontvanger, hoorde bij zo'n Hollywood DVD kaart van ze.. die ik niet heb :(
Ook de seriële poort krijgt geen stroom als de computer uit staat.

Verwijderd

Er bestaat zoiets als 'wake on usb', dus theoretisch zou het gewoon moeten kunnen.

//edit
nev mind, dat is vanuit 'sleep', iet vanuit 'uit'.. spuit 11

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 01:05 ]

• sdomburg
Je zou als je handig bent met elecrotechniek een dingetje kunnen maken, dat zodra het een signaal van de afstandsbediening per IR ontvangt, een signaal over UTP stuurt die op een wake on lan kaartje aangesloten is.

Verwijderd

sdomburg schreef op 28 april 2004 @ 01:17:
Je zou als je handig bent met elecrotechniek een dingetje kunnen maken, dat zodra het een signaal van de afstandsbediening per IR ontvangt, een signaal over UTP stuurt die op een wake on lan kaartje aangesloten is.
In dat geval lijkt het me handiger om gewoon de aan/uit switch hiervoor te gebruiken, ipv WOL :P

• sdomburg
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 01:21:
[...]

In dat geval lijkt het me handiger om gewoon de aan/uit switch hiervoor te gebruiken, ipv WOL :P
Het doet wel precies wat de TS wil :+

Ik snap dan ook niet waarom de TS zo moeilijk wil doen :P

Hij kan namelijk ook z'n powerknop verlengen :+
C-BAS33 schreef op 28 april 2004 @ 01:27:
pak een hele lange stok :P

ontopic:

wat je misschien wel kunt proberen is een constructie met zo'n stroom-remote-control-dinges (heeft vast wel een term) het enige wat je dan moet doen is zorgen dat je pc uit is wanneer ie aan is en andersom (hopelijk kunnen jullie het nog volgen)
Hang er een inverter tussen :)

Moet ie wel een trechter aan z'n powerknop modden voor die stok, anders mikt het zo moeilijk :+

[ Voor 65% gewijzigd door sdomburg op 28-04-2004 01:30 ]

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
pak een hele lange stok :P

ontopic:

wat je misschien wel kunt proberen is een constructie met zo'n stroom-remote-control-dinges (heeft vast wel een term) het enige wat je dan moet doen is zorgen dat je pc uit is wanneer ie aan is en andersom (hopelijk kunnen jullie het nog volgen)

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

JE kan met een toetsenbord (usb) ook je computer inschakelen, dus het moet kunnen... Nu alleen og een usb-zapper-"ding" vinden dat het ook ondersteunt. Ik denk dat als hjet niet standaard in je zapper zit, je het niet zomaar even aan kan zetten....

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:31
Is het niet makkelijker? Zover ik weet zorgt een kleine kortlsuiting (powerknop) ervoor dat je pc aanspringt, als je deze kortsluiting nou eens simuleert door een afstandsbediening die wordt gevoedt door een battereitje.. hoeft niet veel te zijn maar genoeg voor een paar weken / maanden mee te gaan.. dan kan het toch?

Strava | AP | IP | AW | SM

Pagina: 1