Toon posts:

PDF 2 DOC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na meerdere dagen googlen, virussen verwijderd te hebben en een enorme hoeveelheid spyware gevonden te hebben, geef ik nu bijna de hoop op of het mogelijk is om een PDF goed naar een bewerkbaar bestand te krijgen.

Wat ik nog niet heb geinstalleerd is adobe acrobat 6 proffesional. Is het hiermee mogelijk? Anders begin ik er niet eens aan.

Wel al diverse tools vanaf Emule gehaald. Zijn dan soms echt gratis, maar tijdens de install al 3 virusmeldingen. Demo's van verschillende programma geven of helemaal geen plaatjes of niet goed genoeg.

Is er een goed werkend programma om een PDF naar doc om te zetten? Heeft het zin om verder te kl*ten?

Het is een bestand van 120 pagina's. Printen en scannen of met de hand copy-paste heb ik niet echt behoefte aan.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit ligt helemaal aan hoe de PDF gemaakt is - in een PDF kan je namelijk text danwel images zetten, en zoals je al zal begrijpen kan je text gemakkelijker omzetten dan plaatjes.

Ik denk dat je grofweg 2 realistische mogelijkheden hebt:
- Acrobat danwel GhostScript (http://cs.wisc.edu/~ghost/) gebruiken om je text er proberen uit te halen.

- Een OCR programma gebruiken om je texten te OCR'en naar een bruikbaar bestand.

• Johnny
  • Laatst online: 11:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Wat wil je nu precies doen?

Je hebt een PDF document van 120 pagina's en dat wil je, helemaal, compleet met opmaak kopieeren naar MS Word om het daar te bewerken?

Of kan het ook enkel de tekst zijn zonder opmaak? En waarom wil je dat dan, waarvoor? Zijn de afbeeldingen in de PDF niet gewoon van lage kwaliteit, kun je contact opnemen met de makers?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Text eruit halen gaat nog wel, maar het pdf formaat is dus dusdanig beveiligt dat volledige opmaak kopieren onmogelijk is?

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
Om een PDF te bewerken heb je Adobe Acrobat proffesional nodig deze kun je bestellen maar er zit een flink prijskaartje aan. Maar er zijn andere manieren om er aan te komen :*) (deze ga ik niet noemen). Maar in ieder geval kun je met dit programma de plaatjes, tabellen teksten enz. uit een pdf halen.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om het geheel.

De rede is dat we een aantal jaar terug een complete handleiding hebben laten maken voor onze productie proces. Nu zijn er een aantal kleine punten veranderd in het proces. Alleen vraagt de maker nu veel geld om de wijzingen aan te brengen. Het bestand in een formaat krijgen wat wij kunnen wijzigen kost ook meerdere duizenden euro's.

Het is destijds fout gegaan met de afspraak wat ze zouden leveren voor het geld. Was ook een behoorlijk bedrag. En nu hebben we alleen een PDF en een bestand waar we geen software voor hebben.

Nu willen we op 2 pagina's wat punten wijzigen. en daarna opnieuw een PDF maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 22:47 ]

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Dan zou ik het programma pitstop aanraden, dat is een plugin voor acrobat. Hiermee kan je pdf bestanden aanpassen, dus teksten aanpassen, plaatjes verwijderen en toevoegen, kleuren veranderen enz. Het is helaas niet gratis, maar weegt wel op tegen de duizenden euro's, waar jij het over hebt.

Voor meer info zie:
www.enfocus.com

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

duizenden euro's??? wat een afzetter!

De opmaak is niet kopieerbaar doordat de positionering en omschrijving van objecten in de pdf anders gebeurd dan in tekstbewerkingsprogramma's (heeft dus niks met beveiliging te maken).

Acrobat 6.0 professional heeft de mogelijkheid te exporteren naar o.a. .doc, alleen de opmaak wordt nooit perfect overgenomen, alleen basis opmaak. Dus ingewikkelde opmaak kun je wel vergeten

Ik adviseer de tekst eruit kopieren en in een echt tekstbewerkingsprogramma opnieuw op te maken, het is wat werk maar dat geeft het beste resultaat.
edit:
nu ik lees dat het om slechts twee kleine wijzigingen gaat is een plug-in een betere optie.
PitStop waar Freddy_Fish het over heeft is idd erg handig, alleen vind ik de prijs (bijna net zoveel als een Acrobat 6.0 Professional lisencie) niet opwegen tegen het doel. Afhangend van de wijzigingen heb je met AA6.0Pro zelfs geen PitStop nodig om tekst aan te passen.

[ Voor 28% gewijzigd door NijntjeRocks op 27-04-2004 22:56 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 21:05
OK ik heb even gekeken als je Adobe acrobat 6.0 prof. heb en je kiest bij bestand opslaan als. dan kun je daar als type *.doc kiezen. Als je dit doet wordt je complete document omgezet in een word bestand en kun je het bewerken. En als je dan klaar bent kun je het weer terug converteren. PS het converteren duurt eventjes dus even geduld ;)
ps je kan em ook even mailen als tie nie groter is dan 1 tot 1,5 mb naar bh4@baroniemail.nl dan zet ik em wel ff om voor je.

[ Voor 16% gewijzigd door E-razor1984 op 27-04-2004 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
U alle bedankt. Morgen zal ik deze informatie eens bespreken en kijken wat we gaan doen.

• Johnny
  • Laatst online: 11:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Mocht het met software niet lukken kun je altijd nog diplomatie proberen.

Zij hebben niets aan het origineel, voor hun is het waardeloos, de enige reden om het niet te geven is om jou dwars te zitten.

Doe de andere partij een eenmalig aanbod voor een prijs die jij redelijk vind, als ze het niet willen, pech voor hun, geef ze tijd om er over na te denken of zich te bedenken.

Tenzij je natuurlijk knallende ruzie hebt...

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-08 22:47

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

heb je dit tooltje al geprobeerd? je kan een gratis versie proberen op een deel van je document, en de complete versie kost nog geen 50 dollar. Ik heb het net even uitgeprobeerd, en het lijkt wel aardig.

offtopic:
dit was een van de eerste gesponsorde links bij zoeken op 'pdf' met google

[ Voor 18% gewijzigd door jlrensen op 27-04-2004 23:54 ]

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Pagina: 1