Toon posts:

[XP] WinXP overzetten naar nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb WinXp op mijn C: geinstalleerd, nu heb ik een nieuwe HD waar ik mijn WinXp via Ghost op wil zetten zodat de 1e HD niet meer nodig is.

Dus:
C:\ WinXP - bootable drive
E:\ leeg

probeleem is dat ik nu E bootable moet formatteren, daarna de image op E moet zetten en dan mijn 1e HD eruit halen, 2e HD primary master moet maken en dan opnieuw moet opstarten.

Werkt dit wel of maak ik een denkfout, of blijft mijn 2e HD schijf E en wordt hij niet automatisch C:\

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Wordt dacht ik vanzelf C:, anders ff FDISKen via je Windows 98-bootflop

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:25

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Hij wordt automatisch C:. Doe dit ghosten wel onder DOS, dan kan WXP je disk letters niet 'upfucken', en zorg er voor dat je 'oude' disk niet meer aan je IDE controller hangt (ook niet als Slave) als je voor het eerst weer opstart vanaf je nieuwe disk, anders zal hij toch van je 'oude'schijf data gaan lezen (omdat die met een Signature in je Registry staat).

En je hoeft niet bootable to formatteren, zorg er voor dat je een Disk to Disk copy doet met Ghost, die neemt boot sector en zo mee.

[ Voor 21% gewijzigd door DaRealRenzel op 27-04-2004 22:36 ]

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
DaRealRenzel schreef op 27 april 2004 @ 22:35:
Hij wordt automatisch C:. Doe dit ghosten wel onder DOS, dan kan WXP je disk letters niet 'upfucken', en zorg er voor dat je 'oude' disk niet meer aan je IDE controller hangt (ook niet als Slave) als je voor het eerst weer opstart vanaf je nieuwe disk, anders zal hij toch van je 'oude'schijf data gaan lezen (omdat die met een Signature in je Registry staat).

En je hoeft niet bootable to formatteren, zorg er voor dat je een Disk to Disk copy doet met Ghost, die neemt boot sector en zo mee.
Het is inderdaad zo gelukt :) :) :)

Alleen in Ghost even de instelling veranderen dat hij het bootable gedeelte meeneemt !!