Toon posts:

Bestanden hernoemen adhv een aantal regels

Pagina: 1
Acties:
  • 307 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Ik wil ten eerste duidelijk maken dat het hier niet om een warez-request of iets dergelijks gaat. Het gaat alleen om de vraag of een dergelijk programma bestaat of gemaakt kan worden...

Ik heb bepaalde bestanden gedownload van het internet. Het doet er niet toe hoe ik eraan kom, maar ik irriteer me vooral hoe die bestanden zijn opgemaakt.

Ik wil rust op mijn HDD en zorgen dat alles er geordend uitziet. Ik zit met het volgenden:

Als ik bijvoorbeeld een bestand van iemand krijg of download ziet het er zo uit:
code:
1
bestands naam: virus_inc_-_the_virus-vinyl-2004-***

en de inhoud als volgens:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
bestand: [tac] - ( 30m 3f - complete - trance 2004 ) - [tac]
winamp playlist file: 00-virus_inc_-_the_virus-vinyl-2004-***
MSInfo document: 00-virus_inc_-_the_virus-vinyl-2004-***
SFV-bestand: 00-virus_inc_-_the_virus-vinyl-2004-***
Winamp Media file: 01-virus_inc_-_the_virus_(original_club_mix)-***
Winamp Media file: 02-virus_inc_-_the_virus_(villa_and_vince_treatment_mix)-***
Winamp Media file: 03-virus_inc_-_the_virus_(riot303_vs_observer_remix)-***
Tekstdocument: upped by **********

Ik vind dit een beetje omslachtig en heb alleen de *.mp3's nodig. En de bestandsnamen vind ik ook 'vreemd'. Ik heb het het liefste zo:
code:
1
bestands naam: Virus Inc - The Virus

en de inhoud als volgens:
code:
1
2
3
Winamp Media file: 01. Virus Inc - The Virus (Original Club Remix)
Winamp Media file: 02. Virus Inc - The Virus (Villa & Vince Treatment Remix)
Winamp Media file: 03. Virus Inc - The Virus (Riot303 Vs. Observer Remix)

Kijk dit houd het simpel en je hebt niet meer op je Pc staan dan nodig is :9

Weet iemand of daar een programma of dergelijke voor is, want ik heb zoveel van die bestanden dat me dat weken gaat kosten (zonder gein) totdat ik alles heb hernoemd en heb verwijderd.

Ook denk ik dat tevens veel mensen hier wat aan hebben, want die willen die bestanden eigenlijk ook niet op hun Pc hebben staan. Misschien ben ik wel een beetje mierenn**kerig, maar ik wil mijn Pc gewoon geordend houden :Y)

Weet iemand hoe mijn probleem op te lossen is?

Het gaat me, nogmaals, alleen om het programma niet om de warez of iets dergelijks. Het gaat me alleen om een programma dat automatisch alle bestanden behalve de *.mp3's eruit gooit en de naam ervan verandert volgens bepaalde regels.

Regels:
+Elk nieuwe woord begint met een hoofdletter
+Elk letter dat na de eerste letter volgt moet een kleine letter zijn
+Elk '_' wordt vervangen door een ' ' (spatie dus ;) )
+Voor elk bestand moet '01. ' komen, of '02. ', enz.
+Het woord 'and' moet vervangen worden door '&'
+Het woord 'versus' moet vervangen worden door 'Vs.'
+Het woord 'featuring' moet vervangen worden door 'Ft.'
+(enz.)

Samengevat:
[nummer]. [artiest] - [titel].mp3

Is dit mogelijk O+ Want dan zou ik echt een gat in de lucht springen. Zou zelfs geld voor zo'n programma geven. Dat is echt de moeite waard om te kopen _/-\o_

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 12:10
handmatig.... :P

wat is 'hernamen' zoals je schrijft in de topic titel? :P

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

kijk eens naar tag & rename

zoekertje

If you choose to criticise you choose your enemies

Verwijderd

Topicstarter
Handmatig duurt echt superlang. Dat doe ik nu al een tijdje, maar het te hernoemen mapjes wordt steeds groter :D

Maar ik zal ff de search gebruiken.

Maar kan iemand zoiets maken, er zou er wel voor betalen. Dat is me echt de moeite waard!!!

Hernoemen moet denk ik in de topictitel staan. Wist het niet zeker :+

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm.. je wilt ervoor betalen? Klinkt goed.. maar niet helemaal de bedoeling van het forum..

Van welk OS maak je trouwens gebruik? Voor een volledig programma zul je met wat meer volledige (legale!) voorbeelden op de proppen moeten komen.

Je kunt dit allemaal met awk/grep/cat/for/find enzo wel bereiken.. kwestie van een aantal creatieve regexps. Probeer eens of je hier zelf verder mee kunt komen; een kant en klare oplossing zal er niet bestaan.

Hernamen En Verwijderen Gedownloade Bestanden > Bestanden hernoemen adhv een aantal regels

[ Voor 15% gewijzigd door Spider.007 op 27-04-2004 22:49 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08 11:05

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Onder Windows zou je eens kunnen kijken naar CKRename

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Nou die 2 programma;s zijn niet echt wat ik zoek. Dat gaat alleen maar om bestanden een andere naam te geven.

Ik moet ook hebben dat bepaalde bestanden automatisch verwijderd worden. Zodat ik in de gedownloade map alleen de muziekgeluiden over heb, zoals *.mp3's.

De *.nfo en *.sfv en andere bestanden moeten automatisch worden verwijderd. Plaatjes mogen er ook in blijven. Het kost gewoon zoveel tijd om die te verwijderen. Vooral als je 21,2GB nog moet hernoemen en bepaalde bestanden moet verwijderen.

Ik ben dus op zoek naar een programma wat doet zoals in de openingspost staan. Of is dit helemaal niet mogelijk te maken.

Ik heb niet veel verstand van programmeren dus daarom zei ik dat ik er wel geld voor zou willen betalen, omdat niemand dit natuurlijk voor de lol gaat liggen maken. Maar ben echt wel bereid voor euries voor neer te leggen.

Bestanden moet volgens een programma / procedure automatisch hernoemd worden en niet dat ik dat nog eens moet gaan doen, want dat kost superveel tijd en daar heb ik die programma's niet echt voor nodig.

Iemand nog misschien ideeén? Of heeft iemand zo'n programma gezien die ik bedoel.

offtopic:
Over bepaalde prijzen te regelen voor het maken van zo'n programma kun je me altijd mailen mailto: *weg*

Denk tevens dat veel mensen hier wat aan hebben, want iedereen download wel. Dit zou een zeer handig programma zijn :7

[ Voor 2% gewijzigd door Spider.007 op 02-05-2004 14:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
*subtiel schopje :) *

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2004 14:43 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoals al eerder gezegd; GoT is geen uitzendbureau; dus zul je zelf aan de slag moeten als je dit zo graag wilt. Wij zijn niet te beroerd om je op weg te helpen; maar het uiteindelijk programma mag je zelf schrijven :)

Dus; help ons (jezelf) even en zet je eisen duidelijk neer :) Een aanzet

• Zoek alle bestanden met de extensie '.nfo' en haal hier bepaalde regels uit
• Voer een zoek-en-vervang actie uit op alle bestanden met de extensie '.mp3' van bijvoorbeeld '_' > ' '
• Verwijder alle bestanden behalve die met de extensie '.mp3'

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Overigens zijn alle tools die Spider.007 noemde ook voor win32 beschikbaar: http://unxutils.sourceforge.net + natuurlijk de standaard NTx FOR etc. Ik denk dat er best een script is te maken :)
'niet veel verstand van programmeren': hoeft ook niet, enkel goed lezen en de werking van de verschillende tools begrijpen en de syntax doorhebben. Allemaal hebben een goede uitleg, zie voor de standaard commandline "DOS" tools ook de links in de SA FAQ :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-07 19:35
Met tag en rename, CKrename kan het wel ;)

Ik gebruik voor mass remane altijd 1-4a rename. (freeware)

Handing als je een berg digitale foto's wilt renamen bijvoorbeeld.
Maar voor je legale mp3's :P werkt het ook.

bijvoorbeeld:
- Vul in bij replace "this" en "by that"
- hoofd letters:
First chanche case to: "English style" of first letter

Met F2 kom je in het uitgebreide instellingen menu :) .

Verwijderd

Topicstarter
De voorbeelden die op deze staan van het programma 1-4a Rename v1.56 zijn niet de dingen waarmee ik mijn probleem kan oplossen.

De regels die ik wil zijn:
rmx remix mix vervangen Remix
DJ vervangen Dj
meets mt vervangen Meets
featuring feat vervangen Ft.
versus vs vervangen Vs.
and en vervangen &
_ vervangen [spatie]

Dat is dan alleen voor het renamen dan he ;)

Maar uit die packs die je download zitten ook vaak dingen die weg mogen:
Winamp Speellijsten
SFV-bestanden
NFO-bestanden
Lege mappen

Eigenlijk Alles behalve de:
MP3
CUE
JPG

Dat zijn de bestanden die erin mogen blijven.

Nu kunnen we hier natuurlijk ook een project van maken.

Een programma maken waarin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
1. Map openen
2. Alle bestanden die geen mp3, cue, jpg als extensie hebben
   in de prullebak plaatsen (niet verwijderen, want misschien heb
   je de *.nfo nog nodig voor nakijken
3. De *.cue laden
4. De nummers veranderen zodat ze goed zijn
   [getal]. [artiest] - [titel].mp3
5. Deze in map 'Cd 1' stoppen als het uit meerdere Cd's bestaat.
6. De onbewerkte mp3 en cue bestanden verwijderen.
7. Covers hernamen naar [artiest] - [titel album] - [front/back].jpg

Dit is dus in grote lijnen wat het programma moet kunnen :*) Zoals ik al zei weet ik weinig van programma's maken en wil er wel moeite voor doen. Voor dit project. Het probleem is alleen dat ik niet weet waar ik moet beginnen en of dit programma uberhaupt bestaat.

Dit zou toch zeker handig zijn voor de de-dowload-geobserdeerde-tweaker >:)

Graag adviezen O-)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Xenation, hoe vaak moeten meerdere mensen blijven herhalen dat je dit zelf kunt maken? Er staan genoeg tips in dit topic om je op weg te helpen; en we willen je ook graag helpen mocht je er niet uitkomen.

Zoals echter al eerder vermeld; een kant-en-klaar programma zal er waarschijnlijk niet zijn; dus zul je het zelf moeten programmeren. Tot nu toe blijf je in je replies vragen om kant-en-klare programma's of mensen die dit voor jou gaan programmeren. Nogmaals; dit is niet gewenst op GoT. Begin gewoon hier en ga de syntax van het find command begrijpen. Dan kun je de renames zelf uit gaan voeren. Graag zie ik uit je volgende reply blijken dat je zelf inzet hebt getoond. :)

---

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 10:03
Voor het verwijderen heeft Total commander een hele handige functie. Zoek (ALT-F7) alle .nfo bestanden (en eventuele anderen). Druk op feed to listbox en verwijder. Er zit ook een (ietwat eenvoudige) rename tool in.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Obliterator schreef op 06 mei 2004 @ 09:14:
Voor het verwijderen heeft Total commander een hele handige functie. Zoek (ALT-F7) alle .nfo bestanden (en eventuele anderen). Druk op feed to listbox en verwijder. Er zit ook een (ietwat eenvoudige) rename tool in.
Dan blijf je met allemaal losse tools aan de slag gaan. Het verwijderen van alle .bla bestanden kan ook met het eerder genoemde find commande:
find -name *.bla -exec del {} \;
Deze kun je eenvoudig opnemen in een batchfile, in combinatie met andere programma's

---

Verwijderd

Topicstarter
het handigste is dan om gewoon te beginnen met batch-files. Die zijn nog niet zo moeilijk. Daar moet ik alleen de regels van opzoeken. Dat gaat me misschien nog wel lukken B)

Dan ga ik daar alvast aan beginnen.

En het is helemaal niet zo dat ik wil dat die mensen programma's voor mij gaan schrijven. Vroeg me alleen af of zo'n programma al bestond. In bijna alle topics doe ik altijd veel om zelf het probleem op te lossen, heb zelf een hekel aan mensen die het door andere laten opknappen. Om ff duidelijk te maken is dit dus helemaal niet mijn intentie geweest O-) Hoop dat dat nu duidelijk is.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 14:53:
het handigste is dan om gewoon te beginnen met batch-files. Die zijn nog niet zo moeilijk. Daar moet ik alleen de regels van opzoeken. Dat gaat me misschien nog wel lukken B)

Dan ga ik daar alvast aan beginnen.

En het is helemaal niet zo dat ik wil dat die mensen programma's voor mij gaan schrijven. Vroeg me alleen af of zo'n programma al bestond. In bijna alle topics doe ik altijd veel om zelf het probleem op te lossen, heb zelf een hekel aan mensen die het door andere laten opknappen. Om ff duidelijk te maken is dit dus helemaal niet mijn intentie geweest O-) Hoop dat dat nu duidelijk is.
Ok, fijn dat je er inderdaad zelf tijd in wil steken; zoals ik al zei willen we je graag helpen. Ik zou zeggen; houd ons op de hoogte van je voortgang en mocht je vragen hebben dan helpen we je graag op weg :)

---

Verwijderd

Topicstarter
Heb beginnerscursus PHP gevolgd op PHPfreakz, had weinig zin, was meer sites bouwen. Vriend van mij raade dit aan te gebruiken :( Snap er wel wat van, alleen weet ik niet hoe ik dit moet gebruiken voor mijn 'probleem'.

Dacht van: Batch-files maken lijkt mij het handigste. Nou dat valt dus ook zwaar tegen en ben het goed verleerd. Heb google afgezocht, maar heb het uiteindelijk gevonden in de GoT-FAQ, SA FAQ: overig

Maargoed, welke taal raden jullie mij aan, want ik weet echt niet waar ik moet beginnen. Overigens als ik die link volg en daar het zip betandje download, weet ik niet wat ik er mee aan moet.

Voel me echt een rookie nu op GoT. Komt dat programmeren niet mijn grootste hobbie is. Zou het wel leren kennen, maar had daar nooit een aanleiding tot. Tot nu dan, want nu heb ik iets nodig, maar lukt het me niet.

Ben niet voor nix nu nog online (3:13) :) want het moet me gewoon lukken. Ik kan het niet uitstaan als het mij niet lukt :( Moet bezig zijn en beetje uit kennen vogelen hoe ik dit op kan lossen.

Wil het het liefst zelf doen, zodat ik weet dat het goed gebeurd, naar mijn wensen. Maar hoe en waar ik moet beginnen weet ik niet. Welke taal raden jullie mij aan. Als het intern maar goed zit, extern is niet belangrijk. Hoeft geen mooi, fancy progje te zijn. Als het maar werkt O-)

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

PHP is niet een taal om dit mee te doen; het is mogelijk; maar het is makkelijker om het, zoals je zelf al aangeeft met batch files te doen. Je begint met dit bestand waar een aantal UNIX utils instaan voor Windows. Ik kan niet zo goed in Windows Batch proggen, en de Unix Utils zijn krachtig genoeg om dit probleem op te lossen.

Verplaats alles uit de /usr/../wbin map en alles uit de /bin naar de 1 directory en neem die op in je PATH. (De UNXutils moeten voor de rest staan)
set path=d:\UseFullPrograms\unxUtils;%PATH%
Nu ga je naar de directory waar al je bestanden staan (in een cmd) en tik je daar sh in.

Nu zit je in een shell waar je bijvoorbeeld een commando als ls kunt gebruiken. Zet (met notepad ofzo) in je startdirectory een bestand test1 neer met de volgende inhoud:

code:
1
2
echo Bezig met zoeken naar alle .nfo files...
find . -name \*.nfo -exec echo {} \;

Als het goed is zie je nu een lijst met alle nfo bestanden binnen alle subdirectories. Wil je deze verwijderen? Dan kun je dit doen:
code:
1
2
echo Bezig met zoeken & verwijderen van alle .nfo files...
find . -name \*.nfo -exec rm -v {} \;

Dan nog even een voorbeeld voor het hernoemen van bestanden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
echo Bezig met vervangen van 'rmx remix mix' door 'Remix'
for filePath in `find -name \*rmx\* -o -name \*remix\* -o -name \*mix\*`
do
    echo Bestand gevonden:  $filePath
    nieuweNaam=`echo $filePath|sed 's/rmx/Remix/g'`
    nieuweNaam=`echo $nieuweNaam|sed 's/remix/Remix/g'`
    nieuweNaam=`echo $nieuweNaam|sed 's/mix/Remix/g'`
    echo Bestandsnaam wordt:$nieuweNaam
    mv $filePath $nieuweNaam
done

Zie ook:
http://www.tldp.org/HOWTO/Bash-Prog-Intro-HOWTO.html
http://www.tldp.org/LDP/abs/html/

---

Pagina: 1