Toon posts:

Windows 2003 opstartprobleem op ATA100

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn pc 2 IDE controllers onboard, waarop ik in totaal 8 IDE-apparaten kan aansluiten.
1 IDE controller is voor de ATA33 en ATA66
de 2e is een Promise ATA 100 controller.

Nu had ik al bij de installatie problemen dat windows 2003 na het formatteren van de (ATA100) schijf niet doorstartte.

De ATA100 schijf (Maxtor 160Gb) aangesloten op de ATA66 controller en het draait als een tierelier.

Nu klik ik echter de schijf later op de ATA100 controller en nu loopt windows bij de opstart vast. Het opstartscherm wordt geladen, de balk onderin loopt en hier blijft ie hangen, terwijl ie dan al opstart vanaf de ATA100 controller.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Het is een Asus A7V mobo met een AMD 1Ghz CPU.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:14

BCC

Dit werkte bij mij altijd prima op mijn oude A7Vtje.. weet je zeker dat je de goede drivers hebt geïnstalleerd onder Windows 2003?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Heb je uberhaupt een driver voor die Promise controller geinstalleerd onder 2003. ??
Zo niet dan kan 2003 dus never nooit niet opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
2003 herkent de controller gewoon, maar zodra ik de schijf aan deze controller hang blijft hij zoeken bij het opstarten, ik ben op dit moment de drivers van 2002 van de site van asus aan het installeren, hopen dat deze oudere drivers het doen in windows 2003.

Verwijderd

Topicstarter
BIOS van het mobo geflasht, op de site van Promise (en niet de site van asus, terwijl de controller onboard is) de laatste driver van de ATA100 geinstalleerd en het draait als een trein :)...