McAfee Virusscan 4.5.1 Auto-update configuratie bij install

Pagina: 1
Acties:

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:32
Ik heb hier thuis een domein waarin ik (net als in mijn vorige domein) McAfee Virusscan 4.5.1 wil gebruiken. Met als enig verschil dat alles nu automatisch moet gaan.

McAfee Virusscan 4.5.1 heeft een eigen gedeelte van de virusscanner om zichzelf te kunnen updaten. Hiervoor gebruik ik de mooie strategie van éénmaal downloaden op de server en alle clients hier in het netwerk downloaden daar hun virusdefinities vandaan.

Nou wordt McAfee Virusscan 4.5.1 gelukkig geleverd als .msi installatie dus dat probleem heb ik iig niet. Plus dat ik een mooie .mst heb gemaakt die een aantal dingen voor mij aanpast aan mijn wensen.

Maar ik wil dus die auto-updater vooraf, tijdens de installatie al kunnen configureren. Gelukkig gebruikt het programma het register dus zou je denken, geen probleem, in de .mst zet je gewoon een aantal nieuwe registersleutels. Maar zoveel registersleutels vind InstallShield Tuner niet zo leuk, dus dat lukt niet.

Dan maar via een .reg-file of een loginscript. Maar helaas, blijkbaar zet AVConsol (zo heet het) haar instellingen ook nog ergens anders neer want het invoeren van een regfile heeft geen effect. Ook niet als ik het programma eerst helemaal afsluit, dus het blijft niet slechts in het geheugen ervan.

Weet iemand:

• Waar je deze instellingen nog meer kunt terugvinden behalve in het register?
• Hoe je dit het makkelijkst kunt configureren?

Werken met ePolicy Orchestrator vind ik niet zo'n goed idee, omdat ik niet al te positieve ervaringen heb met dit pakket, om over de gebruiksonvriendelijkheid nog maar te zwijgen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
heb je geen license om 7.1 enterprise te gebruiken :? dan kan je lekker met autoupdate architect aan de slag, die maakt een XML file welke je dan kan importeren op je clients (tijdens install of je maakt een eigen package met installation designer)

volgens mij had je ook een installation designer voor 4.5 trouwens.. weet het niet meer zeker maar daar kon je dat ook in configgen

[ Voor 22% gewijzigd door Zwelgje op 27-04-2004 22:18 ]

A wise man's life is based around fuck you

• Dennis
@zwelgje:

Ik ben niet bekend met versie 7.1 maar laten we het erop houden dat ik een licentie heb voor alle versies (:P) dus ik sta open voor verbeteringen.

Wat ik wel graag wil is dezelfde simpele gebruikersinterface, omdat me dat bij versie 4.5.1 uitstekend bevalt. Installation designer zit volgens mij niet bij 4.5.1 omdat de originele cd die ik ooit heb gezien deze niet bevat.

Ik zal morgen eens kijken of ik 7.1 kan uitproberen maar als iemand alsnog weet hoe je dit bij 4.5.1 kunt regelen houd ik het gewoon daarbij. Zolang de nieuwe engines die uitkomen nog steeds op 4.5.1 kunnen worden gebruikt vind ik het prima.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ddc schreef op 27 april 2004 @ 22:25:
@zwelgje:

Ik ben niet bekend met versie 7.1 maar laten we het erop houden dat ik een licentie heb voor alle versies (:P) dus ik sta open voor verbeteringen.

Wat ik wel graag wil is dezelfde simpele gebruikersinterface, omdat me dat bij versie 4.5.1 uitstekend bevalt. Installation designer zit volgens mij niet bij 4.5.1 omdat de originele cd die ik ooit heb gezien deze niet bevat.

Ik zal morgen eens kijken of ik 7.1 kan uitproberen maar als iemand alsnog weet hoe je dit bij 4.5.1 kunt regelen houd ik het gewoon daarbij. Zolang de nieuwe engines die uitkomen nog steeds op 4.5.1 kunnen worden gebruikt vind ik het prima.
7.1 heeft dezelfde fijne user interface :P

en hij is super te beheren, versie 4.5.1 gaat vroeg of laat toch met pensioen dus ik zou zeker upgraden als ik jouw was

log anders even in met je grantnumber en check of je die installation designer kan downloaden, ik kan me nog herinneren dat ik deze ooit bij een klant (anderhalf jaar geleden) eens hebt gebruikt op het netwerk daar voor uitrol van clients

edit: found it!!

http://www.asu.edu/it/fyi/comm/sw/antivirus/designer.html

[ Voor 4% gewijzigd door Zwelgje op 27-04-2004 22:42 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

ddc schreef op 27 april 2004 @ 22:13:
Ik heb hier thuis een domein waarin ik (net als in mijn vorige domein) McAfee Virusscan 4.5.1 wil gebruiken. Met als enig verschil dat alles nu automatisch moet gaan.

McAfee Virusscan 4.5.1 heeft een eigen gedeelte van de virusscanner om zichzelf te kunnen updaten. Hiervoor gebruik ik de mooie strategie van éénmaal downloaden op de server en alle clients hier in het netwerk downloaden daar hun virusdefinities vandaan.

Nou wordt McAfee Virusscan 4.5.1 gelukkig geleverd als .msi installatie dus dat probleem heb ik iig niet. Plus dat ik een mooie .mst heb gemaakt die een aantal dingen voor mij aanpast aan mijn wensen.

Maar ik wil dus die auto-updater vooraf, tijdens de installatie al kunnen configureren. Gelukkig gebruikt het programma het register dus zou je denken, geen probleem, in de .mst zet je gewoon een aantal nieuwe registersleutels. Maar zoveel registersleutels vind InstallShield Tuner niet zo leuk, dus dat lukt niet.

Dan maar via een .reg-file of een loginscript. Maar helaas, blijkbaar zet AVConsol (zo heet het) haar instellingen ook nog ergens anders neer want het invoeren van een regfile heeft geen effect. Ook niet als ik het programma eerst helemaal afsluit, dus het blijft niet slechts in het geheugen ervan.

Weet iemand:

• Waar je deze instellingen nog meer kunt terugvinden behalve in het register?
• Hoe je dit het makkelijkst kunt configureren?

Werken met ePolicy Orchestrator vind ik niet zo'n goed idee, omdat ik niet al te positieve ervaringen heb met dit pakket, om over de gebruiksonvriendelijkheid nog maar te zwijgen.
WIj hebben op onze servers ook 4.5.1 draaien, maar werken echt wel met reg-files om alles inte stellen (update-tijd, locatie, service account etc.)

• Dennis
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 22:36:
WIj hebben op onze servers ook 4.5.1 draaien, maar werken echt wel met reg-files om alles inte stellen (update-tijd, locatie, service account etc.)
Ben je dan niet in de war met Netshield?

[edit]
zwelgje, ik heb inmiddels versie 7.1 uitgeprobeerd en ik ben vooral zeer te spreken over de nieuwe icons *D.

De link die je hierboven gaf geeft duidelijke informatie en inderdaad is er nu een prima mogelijkheid om de installatie aan te passen en niet alleen de update-sites te configureren (wat jij aangaf) maar ook om het tijdschema aan te passen waarop die updates worden gescheduled.

Het is alleen erg jammer dat ik niet geaffilieerd ben met één van beide universiteiten waarop dit bestand te verkrijgen is. Een McAfee-nummer om in te loggen op hun website heb ik niet zo direct bij de hand, maar ik denk dat ik er wel uit moet komen.

Heel erg bedankt iig tot zover.

[ Voor 55% gewijzigd door Dennis op 28-04-2004 01:35 ]

Verwijderd

Excuses, het in inderdaad Netshield 4.5.1 :(
Pagina: 1