Zijn er wel html/java download counters?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:11

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
Ik ben nu al 2 dagen aan het zoeken, ook in de search staat veel info maar bijna allemaal php etc. ik kom er niet uit.?

Ik heb op mijn site een aantal downloads staan. Nu wil ik graag in de gaten houden wat er en hoeveel er gedownload word.

Prima zul je zeggen, pak een php/perl script en klaar.... ehh leuk maar ik kan alleen maar werken met html, en een beetje javascript, want van de rest heb ik geen enkele kennis.

Ik heb wel een script genaamd Countdown 2 gevonden, maar krijg dit niet werkend.

Mijn site staat gewoon bij @home op de server, en is gemaakt in html met wat standaard javascript dingetjes.

Kan er iemand een hint geven waar ik zou moeten kijken? of welk programma/filetje ik zou kunne gebruiken?

Making an ass of myself since the 70's

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Javascript of HTML gaat niet werken. Javascript niet omdat het client-side is en HTML niet omdat je met HTML niets uit kan voeren dat iets op de server met 1 verhoogt, zichtbaar voor iedereen anders.

Leer een fatsoenlijke programmeertaal of neem genoegen met een standaard tellertje waar je 1000den van kan downloaden op het web.

Als je niet op je @home webspace dit had gedraait had je met behulp van Apache logs ook simpel wat kunnen doen. Aangezien @home ook geen serverside scripts ondersteunt zul je als je je site op @home webspace blijft hosten zelfs als je kennis van een fatsoenlijke programmeertaal hebt toch nog via een andere host waar je wel server side kan scripten iets moeten doen, bijvoorbeeld een door de linkjes te veranderen in www.anderhost.com/download.php?id=12, en daar een database achter hangen die het bijhoudt en daarna redirect naar het bestand op de @home server.

Voortaan javascript en java beter uit elkaar houden aub. Je topictitel doet anders vermoeden.

[ Voor 55% gewijzigd door sdomburg op 27-04-2004 21:41 ]

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
sdomburg schreef op 27 april 2004 @ 21:35:
Javascript of HTML gaat niet werken. Javascript niet omdat het client-side is en HTML niet omdat je met HTML niets uit kan voeren dat iets op de server met 1 verhoogt, zichtbaar voor iedereen anders.

Leer een fatsoenlijke programmeertaal of neem genoegen met een standaard tellertje waar je 1000den van kan downloaden op het web.

Voortaan javascript en java beter uit elkaar houden aub. Je topictitel doet anders vermoeden.
Bedankt voor je reactie, als eerste was i bezig om html te leren, puur uit interesse voor een site in elkaar te gooien, niks spannends of zo, php etc, is nog een beetje te hoog gegrepen voorlopig.

Is er een mogelijkheid om een teller in een andere taal ( bijv. php ) te intergreren o.i.d.? of moet ik dan de complete site hierin schrijven.

Kijk countertje in html snap ik wel, maar het gaat mij specifiek om een log bij te houden van wat er word gedownload. Als dit in een andere taal werkt...prima, als ik het zo kan intergreren in de site/server.
Anders zal mij zoekactie inderdaad gedoemd zijn hierbij te eindigen.

( ps. sorry voor de topic title...)

Ok ik snap het, in ieders geval bedankt voor de moeite.

[ Voor 12% gewijzigd door Shaggy op 27-04-2004 21:49 ]

• sdomburg
Lees allereerst m'n edit even, beantwoord je vragen al gedeeltelijk. Verder is het zo dat je met bijvoorbeeld php net als met bijvoorbeeld javascript gewoon tussen de HTML code kan werken. Je hoeft dus niet je hele site opnieuw te maken.

edit:
Je kan een horizontale balk maken door [hr] te gebruiken:

Je ---- verneukt de layout :P

[ Voor 18% gewijzigd door sdomburg op 27-04-2004 21:47 ]

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:37

markvt

Peppi Cola

@home heeft zelf een statistieken pagina waar je dat op kan zien.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
sdomburg schreef op 27 april 2004 @ 21:44:
[...]

Lees allereerst m'n edit even, beantwoord je vragen al gedeeltelijk. Verder is het zo dat je met bijvoorbeeld php net als met bijvoorbeeld javascript gewoon tussen de HTML code kan werken. Je hoeft dus niet je hele site opnieuw te maken.
Ok bedankt tot zover.

Zeg mijn gastenboek... dat is toch ook een server-side script... hier kunnen wel gegevens naar geschreven worden? ( cgi-bin geloof ik? )
Of heeft dat er niks mee te maken?

Nou ja, in ieders geval nogmaals bedankt voor je reacties.

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
markvt schreef op 27 april 2004 @ 21:47:
@home heeft zelf een statistieken pagina waar je dat op kan zien.

waar dan? kan hem niet vinden?

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
shaggy8675 schreef op 27 april 2004 @ 21:51:
[...]

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Topicstarter
sorry fout toetsje

• markvt

markvt

Peppi Cola

shaggy8675 schreef op 27 april 2004 @ 21:51:
[...]

Ik kan hem ook niet meer vinden maar hij was er altijd wel, waarmee je kon zien hoeveel hits een bepaald bestand heeft gehad.

Ik heb de helpdesk gemaild met de vraag waar dit is gebleven.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:02

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Het gastenboek is inderdaad een CGI-script. Helaas wel eentje die in de root van members.home.nl, dus zeer waarschijnlijk mag je niet je eigen scripts draaien. Jammer maar helaas :)

Anders zal je je moeten verdiepen in hosting met bijv. PHP

|:( anders leer je de edit-knop te gebruiken :/

[ Voor 11% gewijzigd door Thijsmans op 27-04-2004 21:54 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• sdomburg
shaggy8675 schreef op 27 april 2004 @ 21:48:
[...]

Ok bedankt tot zover.

Zeg mijn gastenboek... dat is toch ook een server-side script... hier kunnen wel gegevens naar geschreven worden? ( cgi-bin geloof ik? )
Of heeft dat er niks mee te maken?

Nou ja, in ieders geval nogmaals bedankt voor je reacties.
Pardon, ik nam gemakshalve aan dat @home net zoals de meeste providers geen serverside scripting op haar ledenwebspace accepteert. Zoek eens uit welke server side scripts ondersteunt worden, en probeer daar een goed script voor te vinden/maken :)

edit: Ai, ik zie net dat dat gastenboek een @home feature is, en niet iets wat je zelf erop kan zetten. Vergeet bovenstaande maar dan.

[ Voor 10% gewijzigd door sdomburg op 27-04-2004 21:55 ]

• markvt

markvt

Peppi Cola

@home heeft de service waarmee je deze gegevens kon zien afgeschaft, en kan geen uitsluitsel geven of dit ooit weer gemaakt wordt. helaas.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Pelle

🚴‍♂️

3 mogelijkheden:

* zelf script bouwen
* script kopieren en gebruiken
* van een externe service gebruik maken

In het eerste geval kunnen we je wellicht helpen, de andere opties zul je lekker zelf uit moeten zoeken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.