Ik wil zodadelijk een pc (P3-550) opnieuw installeren, omdat deze vanmiddag plotseling met de melding kwam:
"Operating system not found".
Voordat ik dat wil gaan doen, moet ik nog enige data van de harde schijf af halen. Ik heb de schijf uit de pc geschoeft, en hem in een andere pc gezet (amd 2100 met Win XP pro).
De oorspronkelijke configuratie van deze pc is:
IDE0:
Master = Seagate HD 60 GB
Slave = Lite-On DVD-Rom
IDE1:
Master = Sony DRU 501 DVD-writer
Slave = Liteon 32x24x52 cd-writer
Deze instellingen werkten volledig. Nu heb ik de config als volgt:
IDE0:
Slave = Lite-On DVD-Rom
IDE1:
Master = Quantum Fireball 10 GB
Door de bios loopt de pc probleemloos doorheen. Maar als ik eenmaal in mijn windows omgeving kom zie ik mijn 60 GB schijf (in 3 partities C:, D: en E:)
En 2 DVD-stations (F: en I:)
De harde schijf herken ik niet, en verder weet ik dat met het F-station de DVD-Rom bedoeld wordt (hij gaat open, als ik op 'uitwerpen' klik
...
Nu vraag ik mij alleen af waarom de andere schijf niet gezien wordt... Iemand enig idee, of is de schijf aan gort??
"Operating system not found".
Voordat ik dat wil gaan doen, moet ik nog enige data van de harde schijf af halen. Ik heb de schijf uit de pc geschoeft, en hem in een andere pc gezet (amd 2100 met Win XP pro).
De oorspronkelijke configuratie van deze pc is:
IDE0:
Slave = Lite-On DVD-Rom
IDE1:
Master = Sony DRU 501 DVD-writer
Slave = Liteon 32x24x52 cd-writer
Deze instellingen werkten volledig. Nu heb ik de config als volgt:
IDE0:
Slave = Lite-On DVD-Rom
IDE1:
Master = Quantum Fireball 10 GB
Door de bios loopt de pc probleemloos doorheen. Maar als ik eenmaal in mijn windows omgeving kom zie ik mijn 60 GB schijf (in 3 partities C:, D: en E:)
En 2 DVD-stations (F: en I:)
De harde schijf herken ik niet, en verder weet ik dat met het F-station de DVD-Rom bedoeld wordt (hij gaat open, als ik op 'uitwerpen' klik
Nu vraag ik mij alleen af waarom de andere schijf niet gezien wordt... Iemand enig idee, of is de schijf aan gort??