Toon posts:

[WINXP] installatieprobleem door MBR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik heb een PIII 500, 384mb, 32mb videokaart,18,2 harde schijf. Hij is ongeveer 5 jaar oud. Op deze pc heb ik altijd WINXP pro gedraaid maar op een gegeven moment vond ik hem traag worden en ben ik begonnen met dingen deleten. Ik heb ook zelf dingen uit het register lopen deleten(dom natuurlijk). Dus nadat ik dit gedaan had bleef mijn pc bij het inlogscherm hangen en kon ik helemaal niks meer doen. Het werd toch een keer tijd om alles dr af te gooien, dus ik dacht formateren dat ding en gewoon alles opnieuw erop zetten. Niet dus. Als ik winxp probeer te installeren krijg ik de melding dat setup geen vaste schijven kan vinden en wordt setup beeindigt. Na het 19x geprobeerd te hebben, heb ik maar uit ellende winME erop geprobeerd te zetten en dat werkt gewoon! Alleen is mn schijf nu continue aan ratelen ook terwijl ik niks doe en er geen vreemde programma's in het geheugen staan volgens mij.
Betekent dit dat mn HD het aan het opgeven is?

Of ligt het aan de Master Boot Record? Ik heb deze ook al geprobeerd te verwijderen door FDISK /mbr maar dan gebeurt er eigenlijk niks en als ik dan XP opnieuw probeer te installeren is er niks veranderd.

Ik heb alle andere topics van mensen met soortgelijke problemen gezien en de dingen gedaan die mensen adviseren maar dat heeft bij mij nog niet gewerkt.

hopelijk kan iemand me hiermee helpen,

bedankt

rmf

Verwijderd

Je HD werkt duidelijk wel, anders kon je winME niet installeren. De HD werkt ook onder winXP, want dat had je. De reden dat je aan het herinstalleren bent, was niet een kapotte HDD, dus lijkt me dat je er van uit moet gaan dat de HD nog goed is.
Als ik winxp probeer te installeren krijg ik de melding dat setup geen vaste schijven kan vinden en wordt setup beeindigt.
Als hij wel een HD had kunnen vinden, maar de partities niet snapte, had ie een andere foutmelding gegeven. Het lijkt me dus eerder een driverprobleem.

Waar zit die HD op aangesloten? Op het mobo? Wat voor mobo is dat?

Verwijderd

Topicstarter
he bedankt voor je reply

Hij is idd aangesloten aan een moederbord:

ASUS BE6
HPT366 Ultra ATA/66
Intel 440BX chipset

ik weet niet zeker of dit genoeg info voor je is, ik heb het boekje nog

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 22:03:
he bedankt voor je reply

Hij is idd aangesloten aan een moederbord:

ASUS BE6
HPT366 Ultra ATA/66
Intel 440BX chipset

ik weet niet zeker of dit genoeg info voor je is, ik heb het boekje nog
Ja da's genoeg info hoor.. de BX chipset wordt door XP prima ondersteund, dus dat is het probleem niet.. hmm..

als je opstart vanaf een dos-bootflop (www.bootdisk.com), en dan eerst met FDISK alle partities naar z'n grootje helpt (verwijderen), daarna FDISK /MBR, en dan een XP install met ALLEEN die HD aangesloten.. doet hij het dan nog niet?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eerder al een keer FDISK gedaan, maar toen niet daarna FDISK /mbr. Dus dat kan ik misschien nog proberen. maar ik vraag me eerlijk gezegd af of dat zal helpen

in elk geval bedankt tot zover

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:25

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

HPT366 Ultra-ATA/66 = Highpoint ATA Controller ? Wellicht ondersteund XP deze niet zomaar.
Down ff een driver of... plug teh HDD op een gewone IDE poort, Install XP, Add HPT driver, Plug HDD op HPT controller en voila.......

Suc6

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Of het helpt kan ik je niet garanderen, maar het is een schone start.

Wat je anders ook kunt proberen, is het downloaden van een HD-tooltje (zijn diverse te vinden) waarmee je je hele HD kunt controleren, en eventueel beschrijven met 0-en of 1-en, om een ECHT lege schijf te hebben..

//edit

LOL:
HPT366 Ultra-ATA/66 = Highpoint ATA Controller ? Wellicht ondersteund XP deze niet zomaar.
Dat klopt.. hierom vroeg ik 'm om z'n mobo, maar heb hier gewoon finaal overheen gelezen.

Topicstarter: download de drivers van die highpoint (website moederbordfabrikant) en zet deze op een diskette. Dan tijdens het installeren op <F6> drukken als hij vraagt of je extra drivers wil installeren. Dan als hij bij het menu komt op 's' (specify) klikken, en je highpoint driver selecteren.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 22:27 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:25

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 22:25:
Dat klopt.. hierom vroeg ik 'm om z'n mobo, maar heb hier gewoon finaal overheen gelezen.
Ach Generaals zien ook niet alles... ;)

Nothing is a problem once you've debugged the code

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik denk dat het hier om een abit be6 gaat ;)

heb precies dezelfde config gehad :)
gigantische klote drivers voor 2k/xp :D

één van de redenen waarom ik hem een paar jaar geleden verkocht heb :)

Verwijderd

richardkraal schreef op 27 april 2004 @ 22:38:
gigantische klote drivers voor 2k/xp :D
Dan neem je toch drivers van een andere fabrikant? Voor de highpoint zijn echt prima drivers te krijgen hoor..

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt. het werkt weer. het was idd die driver

bedankt allemaal!
Pagina: 1