Toon posts:

geheugenmodules in notebook L3800C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik van plan ben wat meer geheugen in mijn notebook, een asus L3800C, te plaatsen heb ik het kapje van het geheugen er af gehaald. Er zat 1 module in waarn een stickertje op zit met 256 MB DDR pc2100. Windows en het bios gaven echter altijd aan dat er 512 MB geheugen aanwezig was. Het rare is ook dat er maar 1 plek is om een geheugenmodule te plaatsen onder dat kapje. Zou het misschien zo kunnen zijn dat de andere geheugenmodule ergens anders zit? En wie weet dan waar?

Verwijderd

kan het niet zijn dat er meerdere klepjes zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn alleen nog klepjes voor de processor en de harddisk. Ook in het klepje zelf weet ik zeker dat er niet iets omhoog kan waar de andere module dan weer onder zit... Wie weet het??

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:18
Zit er niets onder die module?

Verwijderd

Topicstarter
Een zwart plaatje, maar je ziet daaronder weer gelijk het moederbord beginnen. Dat plaatje ligt dus zeg maar daar ter bescherming voor het moederbord.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De standaard module zit inderdaad goed verstopt ij de L3 serie notebooks.
Ook van de 3800 zijn een paar uitvoeringen uit, bij eentje kon je nog redelijk makkelijk erbij door het toetsenbord te verschuiven (net als dat bij de L3500 kan).

Maar aangezien ze allebei 256 MB zijn, kan je net zo goed de makkelijkst benaderbare vervangen door een grotere :)

Voor de uitleg van het verwijderen van het toetsenbord (dit staat niet in de meeste Asus manuals, is eigenlijk niet voor end-users bedoeld, dus wees ook voorzichtig):
Klap je laptop open. Linksboven zit er een palletje voor de slaapstand als het scherm dichtgeklapt wordt, hierbij in de buurt zit een klein gaatje (3 cm boven je F2 ongeveer).
Druk dat in en het gedeelte met de Asus toetsen komt omhoog, en is te verwijderen als je hem iets naar links verschuift.

Vervolgens ligt het toetsenbord vrij. :Y)

[ Voor 45% gewijzigd door Voutloos op 27-04-2004 23:18 ]

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt. Ik kies er inderdaad dan wel voor de module te vervangen waar ik wel makkelijk bij kan. Had eigenlijk gehoopt dat er ergens nog een echt vrij slot zou zitten want dan had ik er maar 256 MB bij hoeven kopen (ipv 512 nu). Er wordt gesproken over 2 external slots o.i.d. in het boekje, misschien was er 256 mb onboard geplaatst en dan nog 2 slots vrij...(sweet dreams.. O-) )

Verwijderd

ik loop tegen exact hetzelfde aan....
Iemand al een keer de moeilijk bereikbare module vervangen van de L3800c 1.8 GHz ?
In principe tot 1 GB upgradebaar volgens de manual (waar verder behalve het type niets in staat)
Er is nu nog tegen een redelijk prijs 1 GB te koop, maar als ik de 1e module laat zitten... wordt het 1.256 GB en dat wordt niet gesupport.
Ervaringen welkom. (svp geen adviezen over een andere laptop, dit beestje bevalt me prima, maar 512 MB extra zou net wat soepeler lopen, tegen een acceptabele prijs).
Bij de L3500d gaat het zo... (lijkt er veel op). Als de eerste nu maar niet gesoldeerd is bij de L3800c....
http://wach-o-witz.de/lin...all/suse_8.2/suse8_2.html

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 14:28 ]

Verwijderd

piece of cake... paar minuutjes werk.. Dat schroefje achterop naast de fan van de grafische kaart moet eerst los gedraaid worden net als bij de L3500 types dus... Dus niet gaan wringen, het gaat na het schroefje erg soepel (deksel bovenaan te openen zoals reeds beschreven. Nu kijken of de SO-DIMM die ik op het oog had er nog is en laten bevestigen of het type goed is.
edit: 2x deze wordt het.... http://www.simmcity.nl/?mod=3229&art=KVR266X64SC25%2F512 voor ca 80 piek, dat was goedkoper dan 1x 1GB...
Kan hem toevallig.... nog op de fiets ophalen ook nog.. scheelt weer verzendkosten...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 02:23 ]

Pagina: 1