[linux] Mandrake 10.0 and Alcatel speed touch ethernet modem

Pagina: 1
Acties:

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
hoi :)
mijn eerste topicje hier :*)
maar "Let's get down 2 business" :X

ik ben windows zat _/-\o_
dus nu maar linux erop, ik heb gekozen voor linux Mandrake 10.0 en de iso's zijn al binnen maar daar gaat het niet om.

wie weet of de alcatel speed touch ethernet modem op linux mandrake 10.0 draait?
lijkt me wel handig ;) want iemand @ GoT zei dat ie niet werkte:?

hoeveel gb heb je nodig voor een normale linux?

bedankt alvast _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door webfreakz.nl op 27-04-2004 21:13 ]

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12

DataGhost

iPL dev

hoewel ik zelf een fervent Mandrake gebruiker ben raad ik je toch niet aan hiermee verder te gaan... je schijnt er helemaal niets van af te weten, begin dan iig met dualboot en kijk hoe het gaat... voor de rest heb je google, irc, nieuwsgroepen, mailing lists, fora e.d.
en er wordt op alle bovengenoemde (behalve google) verwacht dat je zelf wat research doet (met google :D)

edit 2 (zet ik er maar boven): mbt je modem, kijk in windows hoe je instellingen allemaal staan, probeer dus zoveel mogelijk te achterhalen. vul die instellingen dan weer in bij de dualboot (die je hopelijk eerst doet, anders ben je straks alles kwijt, je os en je internet) en kijk of het werkt... zorg dan dat je een beetje bekend wordt en dan kan je het als primary OS installeren als je het dan nog leuk vindt
btw

waar jij de iso's vandaan hebt is ook een extra iso MandrakeMove. dit is een distributie die vanaf 1 cd opstart en draait, zonder harde schijf dus. daarmee kan je dan ff je internet instellingen testen (ik kan begrijpen dat je partition magic niet bij de hand hebt) en de rest natuurlijk ook...

edit: welkom op GoT, dit is het standaard lame bericht dat iedereen krijgt die de registratievoorwaarden / FAQs niet goed leest

[ Voor 57% gewijzigd door DataGhost op 27-04-2004 21:36 ]

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-02 09:47
Natuurlijk draait dat :)

Of hij staat in bridge modem , dan krijgt je ethernet kaart een external IP of hij staat in NAT mode , dan krijgt je ethernet een intern IP (als je DHCP aanstaat)

Ik werk overigens ook met een Speedtouch modem in bridge mode .. ethernet is ethernet..

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
dual boot?
dat is toch dat je in DOS kan kiezen tussen win(in mijn geval winxp) en dan ook linux?

ik had op de xs4all site al informatie gekopieerd :)

mandrakemove had ik ook al gedownload en al gebrand voordat ik de mandrake 10 iso's gedownd had :P
die heb ik dus geprobeerd alleen daarin ging het mij alleen om het ff kijken hoe het was:)

partition magic heb ik wel, ik heb hem gedownload gekocht >:)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:12

DataGhost

iPL dev

webfreakz.nl schreef op 27 april 2004 @ 21:41:
dual boot?
dat is toch dat je in DOS kan kiezen tussen win(in mijn geval winxp) en dan ook linux?

ik had op de xs4all site al informatie gekopieerd :)

mandrakemove had ik ook al gedownload en al gebrand voordat ik de mandrake 10 iso's gedownd had :P
die heb ik dus geprobeerd alleen daarin ging het mij alleen om het ff kijken hoe het was:)

partition magic heb ik wel, ik heb hem gedownload gekocht >:)
nou dan alleen nog ff opzoeken wat dual boot en lilo precies in houdt... het is niet alles DOS wat er blinkt... gelukkig niet joh

xs4all site... juist... staat daar ALLES op dan?

mandrakemove direct proberen en je modem aan de gang schoppen, dat had je zelf toch ook kunnen bedenken

partition magic -> defragmenteer je harde schijf (na evt opschonen), verklein dan je c: partitie (natuurlijk niet dat ie kleiner wordt dan je data erop 8)7 ) en maak dan een linux en een linux swap partitie aan, kan je later bij de installatie (mijn persoonlijke favo) ReiserFS kiezen voor de linux partitie... de swap partitie grootte hoeft maar 500 mb te zijn, tenminste dat hanteer ik altijd

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
oke:)
ik heb meer schijven als alleen C ;)
maar waar is die Swap voor? :/

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

webfreakz.nl schreef op 28 april 2004 @ 22:29:
oke:)
ik heb meer schijven als alleen C ;)
maar waar is die Swap voor? :/
Zelfde doel als bij windows ;) Daar heet het pagefile.sys en deze meestal op je C te vinden. Linux wil een losse partitie hebben, maar je kunt ook een file gebruiken.

Het is simpelweg extra geheugen dat gebruikt wordt als het physiek geheugen vol is.

Dit is toch wel heel basic. Ik zou me toch maar eerst wat meer verdiepen voordat je verdergaat!

[ Voor 46% gewijzigd door voodooless op 28-04-2004 22:58 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
:9 ik heb 1GB DDR-ram dus ik zal geen swap nodig hebben :P

sorry als ik me niet verdiept heb in hardware, ben nml meer een software/scripting freaky :X _/-\o_

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
je hebt gewoon swap nodig na mijn weten werkt linux alleen als ie een swap file/partitie heeft ik heb in ieder geval nog geen linux gezien zonder swap file/partitie terwijl ik toch aardig wat varianten heb geprobeert

En zoals al zoveel mensen in dit topi zeggen verdiep je eerst in linux koop er een goed boek over en lees veel op het internet

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

lordgandalf schreef op 29 april 2004 @ 11:14:
je hebt gewoon swap nodig na mijn weten werkt linux alleen als ie een swap file/partitie heeft ik heb in ieder geval nog geen linux gezien zonder swap file/partitie terwijl ik toch aardig wat varianten heb geprobeert

En zoals al zoveel mensen in dit topi zeggen verdiep je eerst in linux koop er een goed boek over en lees veel op het internet
Kan best zonder swap, maar waarom zou je? Al doe je maar een swap van 100meg. Linux gaat heel slim met geheugen en swap om, het is soms toch verstandig een paar meg te swappen, omdat je dan geheugen vrijmaakt voor bv disk-cache.

Ik weet niet of je distro het tijdens de installatie pikt als je geen swap hebt, maar ik weet wel zeker dat als je daarna gewoon de swap-partitie uit je fstab haalt hij gewoon niets gebruikt...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Topicstarter
dan doe ik toch maar wel een swappie van 500mb :)
maar weten jullie nou al hoe het zit met die Alcatel modem?
of zal die geen problemen geven? :?

Verwijderd

een simpele search in de mandrake hardware database laat dit zien

http://www.mandrakelinux....hp3?F_TYPE=modem&F_ID=883
Pagina: 1