Toon posts:

[ATI FireGL] Doorgebrand! :( Te fixxen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik mijn FireGL X1 had ingebouwd begon mijn PC te stinken :) heb ik dat molex stekkertje verkeerd aangesloten dus de aarde op 5V 8)7 nu is mijn kaart dus defect en ook nog een maxtor 120GB die op dezelfde voedingskabel zat.

Anyways... Is deze kaart nog te maken? als ik dat (transistor?) vervang?

2e pin van boven is gesmolten >:)
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~montana/storage%5Ctweakers.net%5Cstekker.jpg

Is dit een transistor?
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~montana/storage%5Ctweakers.net%5Cfriedchicken.jpg

De kaart in het geheel...
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~montana/storage%5Ctweakers.net%5Ckaart.jpg

Ik had eigenlijk verwacht dat mijn voeding iets van een beveiliging had tegen zoiets? (Antec TrueControl 550Watt)

Werk nu met een Geforce MX460 64MB 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 21:02 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Je pics doen het niet maar ik kan met 99% zekerheid zeggen dat er nog meer is doorgefikt helaas. Meestal blijft het niet bij 1 onderdeel.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Atlas schreef op 27 april 2004 @ 21:04:
Je pics doen het niet maar ik kan met 99% zekerheid zeggen dat er nog meer is doorgefikt helaas. Meestal blijft het niet bij 1 onderdeel.
Hmm de pics staan op een public server!? bij mij werken ze wel en ook op mn werk....?

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 19:58
pics werken gewoon, maar ik denk dat je die kaart kan weggooien

[ Voor 6% gewijzigd door Venxir op 27-04-2004 21:27 ]

If it aint broke, fix it till it is!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:02
Pics doen het hier ook niet....

edit.
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~montana/storage/tweakers.net/stekker.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~montana/storage/tweakers.net/friedchicken.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~montana/storage/tweakers.net/kaart.jpg

\'s in de URL ff in een / veranderen ;)

Pics in jouw post werken trouwens prima in bijvoorbeeld Internet Explorer, maar Mozilla e.d. hebben er wat problemen mee :)
offtopic:
Woei! Atlas toevallig mede-mozilla gebruiker? :P

[ Voor 107% gewijzigd door Xander op 27-04-2004 21:41 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:51
Met stom is ^^

Dat is meer een opmerking voor de HK. Probeer dan iig _iets_ toe te voegen met een post :)

[ Voor 81% gewijzigd door Pollewob op 27-04-2004 23:12 ]

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

dat is jammer maar hoe krijg je dat voor me kaar dat is toch zo'n systeem dat op maar 1 manier er in wil (zonder te veel geweld)

Bedankt alvast

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08 14:10

_Ernst_

Mark It Zero!

Pics doen het hier wel..
Maar zoals Atlas al zei zullen er vrijwel zeker nog meer onderdelen doorgebrand zijn, vrijwel niet te repareren dus, jammer

En als je de voedingsconnector omdraaid komt er geen 5 volt op de massa te staan maar worden de 5 en 12 volt lijn verwisseld. Dus 5 volt op de 12 volt lijn en andersom. Wat me overigens ook aardig destructief voor je kaart lijkt :)

Last.fm

Verwijderd

Die kaart zul je inderdaad weg kunnen gooien, je bent er met 10V naast gaan zitten wat hij nodig had, en die harde schijf ook. En ik HOOP voor je dat die voeding bescherming ingekicked is, anders zal de hele andere zooi die ook op de +5V lijn hangt er ook aan zijn. Namelijk, ALLES!.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 21:35:
Die kaart zul je inderdaad weg kunnen gooien, je bent er met 10V naast gaan zitten wat hij nodig had, en die harde schijf ook. En ik HOOP voor je dat die voeding bescherming ingekicked is, anders zal de hele andere zooi die ook op de +5V lijn hangt er ook aan zijn. Namelijk, ALLES!.
Ik kan het verkeerd hebben, maar als ALLES kapot is gegaan, hoe kan hij dan nu op een MX460 werken op waarschijnlijk hetzelfde M/B? B)
Correct me if i'm fout ;)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-08 11:19

TheBorg

Resistance is futile.

Gewoon een nieuwe transistor op solderen, niet geschoten is altijd mis. En anders geef je de kaart aan mij :P

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

zo heb ik mijn 9800se ook doorgefikt na een niet zo succesvolle cable-sleeving 8)7
(damn those floppy connectors!)

Overigens is er ook bij mij buiten de videokaart niks kapot (hij op zijn eigen voedingskabel)

mocht er een simpele fix voor zijn, ik hoor het graag :)

[ Voor 41% gewijzigd door Andamanen op 27-04-2004 21:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 21:35:
De rest werkt gewoon goed :) er hangt best veel op de 5V lijn (check mn specs)

Die 120GB schijf maak ik me niet druk om, ff op de zaak printje vervangen en data op een andere schijf kopieeren :)

Maaru is er iemand met een 9700 Pro die ff een pic wil maken van het onderdeel wat is doorgefikt? (kan met google veel vinden maar alles is lowres dus kan daar het type nummer niet lezen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 00:16 ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Wist je dat je bij google een knopje hebt met geacanceerd zoeken.
Daar kan je het formaat instellen.
Ik heb ff gezocht, maar niks gevonden.

[ Voor 57% gewijzigd door Teun_2 op 28-04-2004 11:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
WTF!!! heb net de kaart op mn werk aangesloten op een test systeem, dat ding werkt gewoon >:) ga ik nu ff goed testen :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 12:48:
WTF!!! heb net de kaart op mn werk aangesloten op een test systeem, dat ding werkt gewoon >:) ga ik nu ff goed testen :)
Al klaar met testen? Ben wel beniewd of ie het nog doet met een paar doorgebrande componentjes. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op 28 april 2004 @ 16:20:
[...]

Al klaar met testen? Ben wel beniewd of ie het nog doet met een paar doorgebrande componentjes. :)
Kaart boot to windows en dan valt de monitor uit.
Ik stuur het kaartje terug naar ATI en ff afwachten wat hun ervan vinden >:)

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Het doorgebrande component is geen transistor, maar zo te zien een smd-elco. Op je derde plaatje is er precies zo een te zien, linksonder de GPU. Je zou de defecte elco kunnen vervangen, maar ik vrees dat er wel meer naar de haaien is op dat kaartje.

Verwijderd

Wat ze er van zullen vinden... eeehm, user abuse misschien... |:( :O

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
die non-stock ramsinks zullen ze ook wel leuk vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Desolation Angel schreef op 28 april 2004 @ 22:55:
die non-stock ramsinks zullen ze ook wel leuk vinden :)
Die haal ik eraf :)

Verwijderd

Topicstarter
koraks schreef op 28 april 2004 @ 22:32:
Het doorgebrande component is geen transistor, maar zo te zien een smd-elco. Op je derde plaatje is er precies zo een te zien, linksonder de GPU. Je zou de defecte elco kunnen vervangen, maar ik vrees dat er wel meer naar de haaien is op dat kaartje.
Het is idd geen transistor maar een diode.

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 03:35

Adm.Spock

Duik-Aap

Er zitten Step-Down converters op die kaart, als je de diode vervangt door een zelfde exemplaar (het is ongetwijfeld een schotky-diode) dan zou ie het weer moeten doen, zeker gezien het feit dat je zegt dat een PC wel wil booten met de kaart en dat ie onder windows uitvalt.

Succes iig!

Verwijderd

Topicstarter
Adm.Spock schreef op 29 april 2004 @ 21:15:
Er zitten Step-Down converters op die kaart, als je de diode vervangt door een zelfde exemplaar (het is ongetwijfeld een schotky-diode) dan zou ie het weer moeten doen, zeker gezien het feit dat je zegt dat een PC wel wil booten met de kaart en dat ie onder windows uitvalt.

Succes iig!
:) ik ga het maandag proberen
Pagina: 1