Ik heb hier een 386 staan 40mhz. Ik heb gehoord dat je er een mp3 speler kan van maken maar dat je dan een decoder chip moet bijsolderen. weet iemand hier meer over. of iemand met ervaring???
Er schijnt ook een command-line mp-3 speler te zijn, die veel minder resources gebruikt. Draaide in elk geval op een 486 dx perfect in combo met Dos 6.22
Misschien is dat wat???
Misschien is dat wat???
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Verwijderd
Je kan ook gewoon je winamp draaien op je 386.*D
En dan hang je er een HD rack achter met een aantal schijven.
Ja, hoor, winamp op een 386Op dinsdag 19 december 2000 12:35 schreef Spyroman het volgende:
Je kan ook gewoon je winamp draaien op je 386.*D
Bestuh!!
Verwijderd
FF gezocht met Hotbot op MP3 + DOS.. resultaat:
http://www.multimediaware.com/qv/
http://www.sci.fi/~tobo/mpg123/
http://antiframes.towebs.com/
http://www.simtel.net/simcgi-bin/dosfind.cgi?queryinput=MP3
zoekt en gij zult vinden (die laatste lijkt me wel wat)..
Zijn allemaal DOS players, gewoon ff uitproberen en je weet of het werkt. Kost in ieder geval nix..
http://www.multimediaware.com/qv/
http://www.sci.fi/~tobo/mpg123/
http://antiframes.towebs.com/
http://www.simtel.net/simcgi-bin/dosfind.cgi?queryinput=MP3
zoekt en gij zult vinden (die laatste lijkt me wel wat)..
Zijn allemaal DOS players, gewoon ff uitproberen en je weet of het werkt. Kost in ieder geval nix..
Ik denk dat een 386 echt te weinig rekenkracht heeft. Minimaal is toch wel 486 DX op 33 MHz of meer...
Ik denk dat een decodeerchip erbij solderen geen oplossing is. Te duur / te ingewikkeld. Daarvoor kan je beter een mooie 486 nemen
Ik denk dat een decodeerchip erbij solderen geen oplossing is. Te duur / te ingewikkeld. Daarvoor kan je beter een mooie 486 nemen
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Met 'n 486 DX2/66 gaat't al niet echt lekker, laat staan met 'n 386... Maar met 'n hardware decoder (aan de printerpoort bijvoorbeeld) moet 't wel kunnen, dan zorgt de copmuter voor de data en de decoder voor het afspelen.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
en met en 486dx4\100 was het ook al knudde:(:(:(
Soms weet ik het ook niet meer.........
Ik kon op mijn 486 DX2-66 onder Win95 op 44KHz, 8-bit (Soundblaster 2.0)
, mono een MP3tje afspelen. Onder DOS ofzo denk ik dat stereo wel zou willen lukken, omdat het onder Win95 *net* niet ging.
Kom op, haal gewoon een standalone MP3 speler voor 300 piek ofzo, veel handiger en geen gezoem.
Kom op, haal gewoon een standalone MP3 speler voor 300 piek ofzo, veel handiger en geen gezoem.
Gewoon een kleine Linux distibutie op die PC knallen (Ik zou gaan voor Slackware in dat geval want die kan je makkelijk minimaal installeren met alles wat je nodig hebt..) in console mode kom je er achter dat me met die 386 van jou perfect elk mp3'tje kan draaien
.. werkt bij mij ook op een 386 met 40 Mhz en 16MB ram ..
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Windows alswel DOS is geen oplossing voor dit probleem .. je hebt dan toch echt Linux nodig .. want die stuurt je hardware wel effectief aan in tegenstelling tot Windows die alles voor zichzelf neemt als je niet zoveel power hebt .. dos (16 Bit dus) zal niet snel gaan lopen aangezien 32 Bit instructies niet uitgevoerd worden ...
Onder Linux gewoon 44 Khz 16 Bit Stereo ..
Onder Linux gewoon 44 Khz 16 Bit Stereo ..
Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein
Hmm zou wel gaaf zijn. Maar kan ik dan 44Khz 16bits afspelen stereo afspelen ??
Zonder extra dinges
Zonder extra dinges
Soundblaster 2.0 haalt geen 44KHz (max. is 22).Op woensdag 20 december 2000 14:43 schreef GREENSKiN het volgende:
44KHz, 8-bit (Soundblaster 2.0)
Wil je even uitleggen met welke distributie, en welke proggy's je dat dan gedaan hebt in Linux!Op woensdag 20 december 2000 14:52 schreef violator_ het volgende:
Gewoon een kleine Linux distibutie op die PC knallen (Ik zou gaan voor Slackware in dat geval want die kan je makkelijk minimaal installeren met alles wat je nodig hebt..) in console mode kom je er achter dat me met die 386 van jou perfect elk mp3'tje kan draaien.. werkt bij mij ook op een 386 met 40 Mhz en 16MB ram ..
20*350ZO45°
Dat wil ik ook wel eens weten.. Helemaal nu ik aan een zooi oude pc kan komen.. Dan bouw ik een PC in een oude cdspeler omOp woensdag 20 december 2000 18:40 schreef RDK_NL het volgende:
[..]
Wil je even uitleggen met welke distributie, en welke proggy's je dat dan gedaan hebt in Linux!
Volgens mij zijn er toch wel 2 mensen heel errug nieuwagierig hoe het nu precies moet, maar nu is het opeens zo verdacht stil!Op woensdag 20 december 2000 19:22 schreef 4POX het volgende:
[..]
Dat wil ik ook wel eens weten.. Helemaal nu ik aan een zooi oude pc kan komen.. Dan bouw ik een PC in een oude cdspeler om
20*350ZO45°
Verwijderd
simpel linux kerneltje erop, met OSS sound support ofzo
en mpeg123
voila ? ;]
zijn zat dingen voor te bouwen, scripts etc, en je ken er zelfs LCD frontends voor bouwen als je wilt
en mpeg123
voila ? ;]
zijn zat dingen voor te bouwen, scripts etc, en je ken er zelfs LCD frontends voor bouwen als je wilt
Kijk eens in de C'T.
Daar had men al maanden geleden een artikel over dit fenomeen. Er moet echter wel wat gesoldeerd worden en een paar onderdelen voor worden gekocht. Ik denk dat er nog wel wat op hun site staat.
Ik weet in ieder geval zeker dat er een advertentie staat in de laatste over dat artikel.
Groeten
Daar had men al maanden geleden een artikel over dit fenomeen. Er moet echter wel wat gesoldeerd worden en een paar onderdelen voor worden gekocht. Ik denk dat er nog wel wat op hun site staat.
Ik weet in ieder geval zeker dat er een advertentie staat in de laatste over dat artikel.
Groeten
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Sorry dat ik dit uit de dieptes opvis hoor, maar de SB2.0 ondersteund dus wel 44KHz (mono, 8-bit). Ik heb dat ding ongeveer 5 jaar gebruikt, en ik weet het echt 100% zeker.Op woensdag 20 december 2000 15:19 schreef N8w8 het volgende:
[..]
Soundblaster 2.0 haalt geen 44KHz (max. is 22).
386 gaat inderdaad echt niet, ik heb nu een Pentium 75, met windows ging het net, maar nu met Linux als een zonnetje
Heb zelf een oude 486-33 staan, wordt nog wel eens gebruikt op vakantie, maareh, is er geen kleine Linux bootdisk te krijgen die alleen maar MP3's van cd afspeelt. Die pc moet standaard dos blijven draaien, een bootdisk oid... iemand?
Verwijderd
Ik heb een Duron 750 koffermod liggen, en daar wil ik dus een MP3 speler van maken met alleen een LCD-schermpje en wat knopjes.
Ik weet het, het is wat minder krap dan een 386 en een beetje offtopic, maar toch.
Hoe krijg ik de data op dat schermpje en die knopjes op winamp aangesloten?
Ik weet het, het is wat minder krap dan een 386 en een beetje offtopic, maar toch.
Verwijderd
Over oude topics omhoog halenOp woensdag 27 juni 2001 22:08 schreef 3DBlaster het volgende:
Ik heb een Duron 750 koffermod liggen, en daar wil ik dus een MP3 speler van maken met alleen een LCD-schermpje en wat knopjes.
Maar ik zou daar iig geen goede nieuwe Duron 750 voor gebruiken, misschien een wat oudere PC, want dit vind ik zonde
Een LCD-displaytje lijkt me een beetje lastig, of bedoel je gewoon zo'n platte monitor
Ennuh als je eff zoekt kan je een "next-knopje" vinden op Internet die je kan maken, d.m.v. een kabeltje richting printerpoort, en aan de andere kant dus een knopje om het volgende liedje te laten spelen
Verwijderd
Ik gebruik de f*cking search tenminste!Over oude topics omhoog halen
Nee, ik bedoel echt zo'n mini LCD-schrempje (zat winamp plugins om die dingen aan te sturen), het moet mogelijk zijn!
op zich zou het wel moeten lukken met een 386 gezien je het ook met een atmel microcontroller ook kunt 8085 is iets van < 8Mhz
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks
Pagina: 1