[PHP] Simpele webwinkel (hoop ik)

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• SvenZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02-2022
Ik heb al heel veel goede webwinkels gevonden maar geen die aan mijn wensen voldoen.

De webwinkel moet er zo ongeveer uit komen zien (geen grafisch hoogstandje):

(voorbeeld)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Cat. 1

Art. Nr.|Omschrijving|Voorraad|Prijs/Stuk|Aantal|Prijs
--------|------------|--------|----------|------|------
123456  |Lalallalala |450     |3.00      |20    |60.00
234567  |afswfdk     |30      |100.00    |2     |200.00

Cat. 2

Art. Nr.|Omschrijving|Voorraad|Prijs/Stuk|Aantal|Prijs
--------|------------|--------|----------|------|------
535656  |fiets       |30      |150.00    |1     |150.00
856355  |auto        |30      |1000.00   |2     |2000.00

Totaal:2410.00
                       Verzendkosten:  50.00
                                         BTW 19%: 467.40  
                                                 -------
                                                 2927.40

De eerste 4 kolommen komen uit een exel bestand (zijn 5000/10000 producten dus niet 1 voor 1 invoegen). De 5e kolom is de bestel kolom voor het aantal bestelde producten. Kolom 6 is kolom 5 maal kolom 4.
Alles moet worden uitgerekend en de bestelling moet worden verzonden naar het bedrijf. Na verzending moet bij de besteller een factuur geprint worden.

Na de bestelling moet het bestelde automatisch in mindering worden gebracht in de voorraad.

Bestaat er al zoiets of is het niet heel moeilijk om zelf mee aan de slag te gaan?

Sven

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Het is niet moeilijk om te maken, maar je bent er wel even mee bezig. In principe wil je namelijk een uitbreiding doen op een bepaalde webwinkel. Wat je kan doen is bijvoorbeeld op hotscripts een winkel pakken die er het meeste op lijkt, en vervolgens deze gaan aanpassen.

Het lastige zit hem in je voorraad namelijk; je hebt namelijk enerzijds een webomgeving, anderzijds een fysieke omgeving die gekoppeld aan elkaar moeten zijn. En hier ligt het probleem dat de meeste webwinkels niet of moeilijk aankunnen, afaik.

Anderzijds, als je denkt dat het te moeilijk is, of bedrijfskritisch, is het een optie om te overwegen om het uit te besteden.

Ik zou trouwens ook direct overwegen om MS Excel er uit te gooien en een database als MySQL oid te gaan gebruiken. Dit is veel stabieler en biedt betere performance dan een MS Excel bestand.

[ Voor 57% gewijzigd door gorgi_19 op 27-04-2004 20:57 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• SvenZ
Misschien is het niet lastig, de voorraad.
Er komt (voorlopig) niets bij de voorraad. Deze hoeft dus ook niet worden aangepast. Is het niet mogelijk om eenmalig de gegevens uit exel te exporteren naar bijvoorbeeld een mysql database?

• gorgi_19

gorgi_19

SvenZ schreef op 27 april 2004 @ 21:01:
Er komt (voorlopig) niets bij de voorraad. Deze hoeft dus ook niet worden aangepast. Is het niet mogelijk om eenmalig de gegevens uit exel te exporteren naar bijvoorbeeld een mysql database?
Dat is mogelijk; lijkt me geen probleem? In het slechtste geval moet je een klein scriptje voor schrijven; met een beetje geluk kan je het opslaan als .csv en dan directi importeren of zijn er directe importers.

• SvenZ
Dat is dus geen probleem meer.

Stapje verder:
Na inporteren van producten sommige producten online aan kunnen passen, omschrijving/foto erbij. Dus klikken op product en dan soort of popup met extra info (niet bij alle producten nodig)

• gorgi_19

gorgi_19

SvenZ schreef op 27 april 2004 @ 21:08:
Dat is dus geen probleem meer.

Stapje verder:
Na inporteren van producten sommige producten online aan kunnen passen, omschrijving/foto erbij. Dus klikken op product en dan soort of popup met extra info (niet bij alle producten nodig)
Dat kan; zit het niet in de shop, dan kan je die zelf maken.. :)

• SvenZ
Dat zelf maken wordt wel een probleem denk ik, wat heb maar 1% verstand van PHP en mySQL ;). Dan houd het denk ik op?

(zou het trouwens wel willen leren :p)

[ Voor 17% gewijzigd door SvenZ op 27-04-2004 21:17 ]

• gorgi_19

gorgi_19

SvenZ schreef op 27 april 2004 @ 21:16:
Dat zelf maken wordt wel een probleem denk ik, wat heb maar 1% verstand van PHP en mySQL ;). Dan houd het denk ik op?
(zou het trouwens wel willen leren :p)
Lijkt het me een goede reden om te gaan leren.. :P Je zult dan alleen wel simpel bij het begin moeten beginnen. :) In de PW-FAQ staan wel een aantal tutorials. :)

• SvenZ
niet toevallig iemand die tijd en zin heeft om dit systeempje in elkaar te zetten :p

• gorgi_19

gorgi_19

SvenZ schreef op 27 april 2004 @ 21:25:
niet toevallig iemand die tijd en zin heeft om dit systeempje in elkaar te zetten :p
Als je dat wilt kan je denk ik beter bij Monsterboard gaan kijken, of een lokaal webbureau in de buurt eens aan gaan schrijven. :)

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05 23:32
Script request doen we hier volgens mij niet aan. :p
Je kan idd dan beter kijken of je het of uit kan besteden of je gaat zelf aan de gang. We willen je hier met alle plezier helpen met dingen die niet lukken.

Wat mij betreft voeg je me toe op MSN, dan wil ik je ook nog wel wat support geven voor de basic dingen. Alleen ff voor jou schrijven is me te veel werk ;)

PHP en MySQL zijn overgens heel goed te leren, zeker niet moeilijk. Alleen je moet er wel zin en tijd voor hebben anders gaat het niet lukken. Veel suc6 iig.

Verwijderd

hier zocht ik ook al eens na, ik heb wel wat ervaring met PHP, alleen niet voldoende tijd om zelf een hele webshop te maken, misschien ga ik offtopic... maar welke webshops raden jullie aan? ik ken Ecommerce, maar dat is veel te uitgebreid voor mij... weet iemand hier nog een paar namen? (ik hoef dus geen scripts oid, alleen wat tips)

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 21:54:
hier zocht ik ook al eens na, ik heb wel wat ervaring met PHP, alleen niet voldoende tijd om zelf een hele webshop te maken, misschien ga ik offtopic... maar welke webshops raden jullie aan? ik ken Ecommerce, maar dat is veel te uitgebreid voor mij... weet iemand hier nog een paar namen? (ik hoef dus geen scripts oid, alleen wat tips)
Moeilijk aan te raden; kijk eens op hotscript welke je het beste bevalt.

Iedere webshop c.q. eigenaar heeft namelijk zijn eigen specifieke wensen. En deze komen nooit exact overeen met die van andere mensen.

• sjoerdb2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-05-2025
voor 15 euro per uur heb ik wel tijd :)

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 20:56
Ik kan je wel een aanbieding doen, maar je e-mail adres staat niet ingevuld in je profiel. Je mag ook mij mailen voor details; het lijkt me verder niet de bedoeling om dit op GoT af te handelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Soultaker op 27-04-2004 22:01 ]

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-04 16:00
Een paar kleine aanpassingen wil ik ook wel gratis doen.

Maar verwacht niet dat ik een hele webshop ga maken en voor onderzoek doe ik ook niet aan. Alleen een concrete opdracht waar ik niet meer als 2 uur mee bezig ben anders gaat je geld kosten ;)
mail staat in mijn profiel

[ Voor 6% gewijzigd door Suepahfly op 27-04-2004 22:06 ]

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Gewoon beetje mee aan de slag gaan, had er zelf ook niet echt zin in maar begon het leuk te vinden en via tutorials gaat het best snel en je leert er ook nog eens van op site's zoals phpfreakz.nl etc staan wel kleine voorbeelden schat ik gewoon zoeke en in verdiepen dan krijg je er gelijk inzicht in en kan je zo wat changen als het nodig is later :/

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mja dit gaat nergens meer over, scriptrequests doen we dus niet aan

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.