Toon posts:

kan iemand me adviseren bij aankoop pc

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
er zal wel later dit jaar weer zo'n top multimedia pctje van de aldi aan komen maar ik heb nu een p4 2,66 ghz. met div uitbreidingen.
dit vind ik op dit moment wel een redelijk goede pc
maar zou toch wel in het bezit willen zijn van een sneller systeem.
waneer zou ik het beste een nieuwe pc kunnen aanschaffen?

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wanneer bedoel je?

Nou - als hij niet meer voldoet toch? :)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:08

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 20:51:
Met Sint Juttemis :+

Maar serieus, als je daarop zou gaan wachten schiet het niet op :) Je kunt beter de instelling hanteren dat je iets wilt hebben wat je het geld waard vindt. Bekijk de aanbieding op het moment dat hij er is en vergelijk die met bijvoorbeeld een Best Buy Guide :)

Verwijderd

Als je heel erg van waardevermindering houdt moetje nu een ieuwe PC kopen.
Nieuwste mobo, snelste P4 erin, mooiste videokaart.
Ik heb zelf ook een 2.6 en wacht nog een paar jaar met het kopen van een nieuwe omdat ik niet allen verschil wil zien in mijn girorekening, maar ook in snelheid, en dat gaat je nu (bijna) niet lukken.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:19

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

Wat mij betreft is er nooit een goed moment op een PC aan te schaffen... De markt is te veel onderhevig aan continue veranderingen om goed te kunnen zeggen dat periode X DE periode is om een nieuwe PC aan te schaffen.. Misschien zou je eventueel kunnen stellen dat bijvoorbeeld met de feestdagen eventuele aanbiedingen een zachter prijsje kunnen opleveren, maar daarmee is ook alles gezegd, denk ik.

Hier staat tekst

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 20:51:
er zal wel later dit jaar weer zo'n top multimedia pctje van de aldi aan komen maar ik heb nu een p4 2,66 ghz. met div uitbreidingen.
dit vind ik op dit moment wel een redelijk goede pc
maar zou toch wel in het bezit willen zijn van een sneller systeem.
Zoals hierboven wordt gezegt. Als hij niet meer aan jou eisen voldoet. In spellen kun je vaak te weinig frames halen...dan kan je bijvoorbeeld de VGA kaart vervangen/upgraden :)

Maar dit is een beetje een kale topicstart :X

Verwijderd

Simpele regel die ik altijd hanteer en naar mijn idee de beste is:

"Zodra je merkt dat de software niet meer lekker draait moet je upgraden."

Elke andere regel die je hanteert is niet rendabel, je loopt altijd achter de feiten aan, elke dag komt er nieuwe hardware op de markt.
Het is niet bij te houden, zeker financieel niet.

En daarbij is het ook zinloos om bijvoorbeeld een P4 3,06 te kopen als je een 2,8 hebt want dat merk je echt niet, niet eens nauwelijks, gewoon echt niet.
Je moet om echt verschil te merken grotere stappen maken.
Van een Intel P4 1,8 naar een Dual Opteron 844 ofzo.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 21:09 ]

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:11

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Met div. uitbreidingen.... lekker duidelijk weer :p

Moet ik wel zeggen dat ik persoonlijk zeer tevreden zou zijn met überhaupt zo'n snelheid. Ik doe alles (incl. behoorlijk zwaar photoshop werk) nog steeds op een AMD Duron 800 MHz met een 32 Mb VGA kaart en 512 Mb geheugen.

Ik krijg vaak een beetje het gevoel dat mensen met dit soort systemen ongelooflijk verwend zijn en nooit tevreden zijn met het systeem dat ze hebben als ze dit soort dingen vragen...

Koop een 8-way opteron als je echt zo nodig sneller moet, maar ga niet doen alsof een zeer recent systeem achterhaald is, 80 % van Nederland zou hier nog jaaaaaren plezier van hebben.

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit kan je alleen zelf bepalen. Als de pc voor jouw gebruik te traag wordt kan je of de pc upgraden of een nieuwe kopen.

Wat dan de beste keuze is is geheel afhankelijk van je huidige specs en de manier waarop je de pc gebruikt en dus met de huidige informatie niet door ond aan te geven.

Zie ook --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. --- :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.