GROOT TWEAKER INKOOP CLUB

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08
Hallo, Wat zouden jullie d'r van vinden om een groote club te beginnen, om smaen zo tegen zeer lage prijzen onderdelen te kunnen kopen. Zo op grote schaal bij bedruijven in nedreland of buitenland kopen, bijvoorbeeld geheugen. of cpu's Misschien kan iemand een inschrijfsite maken. Is dit geen goed ID? graag reacties. Mij lijkt het wel leek en goedkoop, en de tweakers wil toch altijd zoveel mogelijk nieuwe hardweare voor een leuke prijs :) mzzl FFF

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Is op zich wel een strak plan maar ik denk niet dat dat echt gaat lukken. Wie wil de verantwoordlijkheid nemen? En dan moet iedereen het zelfde onderdeel kopen, dat willen ze nooi.t

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Goed idee, met nadruk op Idee

Verwijderd

Goed ID, maar ook ik denk dat de uitvoer lastig is... Misschien dat Femme nog wat leuks op wil zetten op tweakers.net?

Verwijderd

Zie onderstaand mailtje dat ik een poosje geleden naar Femme heb gestuurd.

Hallo Femme,

Complimenten voor wat je doet met Tweakers.net.
Fijn dat er ook nog WEL zinnige initiatieven zijn op internet die WEL leuk zijn en die WEL aanslaan. Keep up the good work.

Met dit idee kun je misschien iets doen.
Grote organisaties (multinationals, ministeries etc.) geven hun werknemers vaak werknemers-passen. Een handelaartje van zo'n organisatie gaat vervolgens aan het werk en belt allerlei bedrijven op om kortingen te bedingen op wat ze verkopen voor de werknemers van zijn organisatie. Voor een bedrijf kan het aantrekkelijk zijn om zulke kortingen te geven omdat ze dan duizenden klanten ineens binnenhalen.

Zo komt het dat bijvoorbeeld werknemers van het ministerie van Economische Zaken flinke kortingen krijgen bij Honderden bedrijven.

Misschien is het de moeite waard om ook zoiets te organiseren voor Tweakers-leden, om zo korting te bedingen bij hard- en softwareleveranciers, (hosting-) providers en weet ik wat nog meer. Ik ben geen handelaar of bedrijfseconoom en kan dus niet goed beoordelen of dit haalbaar is.

Mocht dit een goed plan zijn, dan weet ik nog een heel goede en ervaren commerciële jongen die op zoek is naar werk, en die ervaring heeft bij IT/internet-bedrijven (hij is net ontslagen wegens "bedrijfseconomische redenen".)

Denk er eens over.

groeten,

Bert

• FFF
Gewoon, als we echt een grote groep hebben. Een deal sluiten met een bedrijf voor welke prijs dat geleverd kan worden. En dan vragen hioeveel d'r dan echt 1 willen hebben.
Als we goedkoop aan TB'tjes kunnen kopen denk ik dat er veel interesse zullen hebben :) ik wel tenminste. Of geheugen ofzo, Dat n90ormaal duus of moeilijk verkrijgbaar is. of bijvoorbeeld delta fans etc.. debnk dat de echte tweakers hier behoorlijk geinterreseer in zal zijn. en ik wil hiet btw zelf wel aan mee werken. hoeft niet, mag wel mzzl FFF

Verwijderd

Het is alleen mogelijk als je er een stichting of vereniging van maakt... een club heeft te weinig rechten en biedt geen zekerheid voor deelnemers

• FFF
ja zoiets bedoel ik idd. club of ver4reniging is voor mij allemaal hetzelfde maar in elk geval een goed georganiseerd iets waar je op kunt vertrouwen. mzzl

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:48
Zeker interessant. Zo heb ik afgelopen jaar in alle uithoeken van de wereld onderdelen laten komen.
- shim/spacer
- Agilent Arcticooler
- 2coolpc
- goeie 80mm fans
- goeie 120mm fans (131 CFM >:) )
- duimschroeven voor PC-kast
- zip-ties
- Artic Silver
- heatsinkjes voor RAM van vidkaart
- filters for fans
...

Wat ik nog had willen doen
- baybus
- Alpha's
- Delta's
...

Oftewel, de meeste dingen zijn moeilijk aan te komen. de OC-shop geeft lange levertijden en heeft bijvoorbeeld gaan 120mm fans. Vaak is de oc-shop ook prijzig.
Ook NedCool heeft niet alles.

Vaak zijn die moeilijk om aan te komen.
Misschien is het mogelijk om een lijst te maken van alle onderdelen bij verschillende tenten en dan eens per maand alle binnengekomen orders verwerken. Dat houdt de verzendkosten laag. Dingen als vooruitbetalen en ophalen aan de deur moet er dan wel bijzijn.
In 1e instantie zal het niet/nauwelijks goedkoper zijn, maar na verloop van tijd als meerdere mensen bestellen, moet het wel kunnen lopen, denk ik.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zoiets is er toch laatst geweest, toen kon je bij Tweakers een systeem bestellen tegen voordelige prijzen.. ik geloof dat de onderdelen toen van Informatique kwamen (blame me if i'm wrong) tegen een speciale 'tweakersprijs'.

Ik denk dat je zo'n actie niet doorlopend kunt hebben omdat de afname niet groot genoeg is lijkt me. Ik bedoel: hoeveel mensen zouden er nou geinteresseerd zijn in een TB 800 + Asus A7V in het tijdsbestek van 1 maand ofzo? Veel zal het niet kunnen schelen in prijs, vergeleken met de webwinkels, en je moet dan wel een tijd wachten tot bekend is hoe groot de bestelling wordt en hoe hoog de prijs wordt... ik denk dat de meesten toch de voorkeur geven aan individueel bestellen.

Toch klinkt het idee goed, misschien wordt het toch wat. :)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:40
Dat gaat toch nooit werken? De 1 wil een Duron, nr 2 een P IV en nr 3 zoekt alleen een Voodoo 5 5500.
Je haalt volgens mij nooit grote aantallen, dus veel zal het niet gaan schelen.

Flickr | Lego collectie

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 20:41
Het hoeven ook niet altijd grote partijen te zijn je kunt enkele leveranciers ook een soort 'recht van eerste' geven. Dat alles wat de vereniging of club besteld eerst bij hun wordt aangevraagd. Dat kunnen dat tig verschillende dingen zijn maar zij leveren alles. Dat kan dan ook tegen een goedkopere prijs. Verder hoef je dan niet allemaal tegelijk te bestellen enz. En als je enkele leveranciers zo ver kan krijgen dan heb je ook een breed assortiment. Dan doet zo'n bedrijf misschien ook meer moeite als eens iemand met een of andere exotische bestelling komt.

• FFF
ja ok zeg niet dat dat met alle rpoducten zo zal werken. misshcien kunnen we wel korting krijgen bij bedrijven die computers verkopen ofzo. maar als we per 100 delta fans of geheugen ofzo kopen, dat moet toch makkelijk lukken net als bij die delta fans, sommige willen d'r misschien wel 4 of nog meer.
mzzl FFF

Verwijderd

Het idee is idd erg leuk, echter loop je al snel tegen problemen aan.

Zo lang je in Nederland gaat inkopen (distributeurs e.d.) kan je redelijk wat voordeel behalen, al zal het niet meteen in de honderden guldens gaan lopen (eerder tientjes werk).

Zodra je in het buitenland gaat shoppen, wordt het verhaal wat anders. Particulier inkopen is anders dan bedrijfmatig inkopen.
Hier kan je wel de grootste marges halen, echter.... veel bedrijven werken pre-paid, of COD (cash on delivery).
Stel dat je een 50 tal AMD-1000 voor zeg een 250 piek op de kop kan tikken, dan moet je als bedrijf zijnde genoeg liquide middelen hebben om dit voor te financieren.
Of je moet de tweakers eerst vooruit laten betalen....
Reken daarbij nog eens extra vervoerskosten (FedEx, TNT oid) en je behaalde inkoopmarge loopt snel terug.

Het zou alleen interessant zijn als je dit tegen 0% doorverkoopt, echter dan zit je tijd te inversteren in dingen die niets opleveren. Zonde in mijn ogen.

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Op dinsdag 19 december 2000 12:34 schreef Bert de Jong het volgende:
Zie onderstaand mailtje dat ik een poosje geleden naar Femme heb gestuurd.

....

Mocht dit een goed plan zijn, dan weet ik nog een heel goede en ervaren commerciële jongen die op zoek is naar werk, en die ervaring heeft bij IT/internet-bedrijven (hij is net ontslagen wegens "bedrijfseconomische redenen".)

Denk er eens over.

groeten,

Bert
Op zoek naar een baan Bert ;)

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 20:41
Het zou mooi zijn als je ex. btw kon kopen. Anders zou Duitsland sowieso al een goed idee zijn omdat de hw daar goedkoper is.

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Tsja, klinkt erg goed dit idee!

Je zou bijvoorbeeld een poll kunnen maken en daar wat onderdelen kunnen plaatsen en dan kijken waar de meeste vraag naar is.

En dan kijken of het rendabel genoeg is om uit te voeren.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Ik denk dat iets al een club ofzo veel te omslagtig is, dat gaat nooit lukken. Wat wel zou kunnen is misschien een speciaal forum. Waar mensen pe bestelling kunnen afspreken om samen te bestellen. Zeker als je in VS wilt bestellen scheelt het als je de verzendkosten kunt delen. En dan kun je altijd nog per bestelling kijken of er iets over de prijs is te regelen. Dus ik zou zeggen , open hier een speciaal forum voor :7

Geen inspiratie

• GBits
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-01-2025
Dit idee is een jaartje geleden ook eens gelanceerd, ik geloof dat toen de Geforce de aanleiding was om er een zwik tegelijk in te kopen.
Dit komt helaas niet van de grond, tenzij je een structurele discount met een sponsor kan afspreken. Gevolg zal dan wel zijn dat je een abbo op tweakers moet nemen anders gaat de hele wereld bij de betreffende zaak kopen zonder dat er een "incentive" is.

Misschien is dit dan een aanzet tot de oprichting van een Tweakers premium memeber club??

• FFF
yep allemaal leuke dingen. des noods halen we de spullen in duitsland ofzo. of in de vs, kaarten heb ik al voor de helft van de prijs te koop aangeboden gezien. mzzl

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

goed ID maar valt er ook geen korting te leveren op gewoon grote inkopen en dan bedoel ik niet veel dezelfde dingen maar gewoon allemaal verschillende dingen. zo zou je toch ook korting kunnen krijgen??

en anders gaan we toch gewoon ff met z'n alle bij eynstein bestellen want daar krijg je ook korting, veel is het niet maar als je grote inkoop daar doet moet het toch wel veel korting geven

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• actieman
  • Laatst online: 11:26
tja, waarom komen bedrijven als asus en abit niet op deze site en zeggen ze "goh die tweakers zijn goedbezig, laten we ze allemaal een K7T-raid en V7700 geven"
:Z

...maar goed 't zou wel leuk zijn als ze ons leuke aanbiedingen zouden (kunnen) doen, ik bedoel wij helpen hier ook veel mensen met allerhande probleempjes die eigenlijk door de fabrikanten zelf moeten worden opgelost...

I’m not like the OTTERS

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik denk dat je op verzendkosten best wel wat margewinst kan maken. Als ik iets uit de steets bestel, betaal ik soms 20 dollar aan verzendkosten. Doe je 4 x dat product, heb je de zelfde kosten en ben je allemaal een tientje minder arm.

Of wat dacht je hiervan: een soort forum waar ik in post: ik ga een Duron 800 kopen voor x pieken. Als ik er tien koop, geeft de leverancier me 10% korting. En dan maar aanmelden.

Nou?

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

maar valt er ook geen korting te leveren op gewoon grote inkopen en dan bedoel ik niet veel dezelfde dingen maar gewoon allemaal verschillende dingen
Soms werkt dat, meestal niet.

Het nadeel van veel dingen ineens kopen (bij bijvoorbeeld een distributeur) is dat j met verschillende produktgroepen te maken hebt.
Iedere produktgroep kent weer zijn eigen marges (liggen standaard tussen de 3-7%).

Stel dat jij vanuit iedere produktgroep een relatief klein bedrag gaat aanschaffen, met welke reden wil jij dan korting bedingen? Omdat je totaal order groot is?
Account managers zullen daar maling aan hebben, immers zij gaan dus vanuit hun portefeuille een stuk weggeven. Daar zitten ze niet echt op te wachten. En dan nog, stel dat je voor bijv een 1000 piek uit een groep koopt, en je krijgt 1-1,5% korting, zit je daar dan echt op te wachten?

Het werkt alleen als je uit een en dezelfde produktgroep (liefst ook nog een en hetzelfde merk) veel gaat kopen.

Verwijderd

hahaha ik kan alle onderdeelen goedkoop kopen en als ik 1 koop of 1000 ik krijg altijd de laagste :+:+:+prijs duz:+:+:+ haha maar ik wel

[maar ik zeg lekker nie hoe ik da doe this legaal he]:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+:+v

Verwijderd

nou, nou, wat ben jij een stoere man! :r

Overbodige reply, heel leuk voor je hoor maar wat hebben we eraan dat jij alles het goedkoopste hebt? Als je niet wil vertellen hoe hou dan je mond, en ga zeker niet lopen strooien met 100 smileys :(

Verwijderd

Hoe zit dat dan met de belasting?

Wat als er een product kapot blijkt te zijn?
Beetje lullig als de persoon die dit alles gaat regelen zelf voor de verzendkosten moet opdraainen van het terugsturen naar de fabrikant.

Voor dingen als geheugen kan het wel leuk zijn. je kan nl nooit teveel geheugen in je bak hebben 8-).

je zou moeten beginnen met een soort poll, kijken welk geheugen het populairst is. dan aan degene die niet op de populairste hebben gestemt vragen of ze bereid zijn over te stappen.

Je zou het even kunnen proberen met een virituele test versie . Er wordt niets gekocht en verkocht maar aleen ff kijken hoeveel mensen zouden kopen, en achteraf (na een weekje ofzo) aan de leden vragen of ze er spijt van zouden hebben gekregen als het echt besteld was..

Verwijderd

Ik ben voor =)

Verwijderd

Jah maar ik denk dat de problemen te groot zijn (wachttijd enz.), voor dat tientje dat ik ermee win hep ik hem toch liever gelijk en zonder problemen

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08 07:28
Het probleem is ook vooraal dat de prijzen zo enorm dalen. Ook de dollar koers gooit vaak roet in het eten. De marge's zijn niet zo enormals velen van jullie denken. EN dan nog, je hebt veel xtra kosten aan transport, verzekering, kantoorkosten, douane en andere belasting. Natuurlijk moet degene die de Tweakers Inkoop Combinatie runt ook z'n geld verdienen dus als je neit uitkijkt ben je duurder dan bv, graficall ofzo. Die prijsbrekers hebben natuurlijk overal hun contacten, en krijgen eerder een partijtje goedkoop spul dan de TIC.

Een structurele kortingsregeling zit er denk ik ook niet in gezien de geringe meerwaarde. Iedereen moet dan alles bij 1 toko kopen om te zorgen dat ze de korting terug kunnen verdienen door de extra omzet, want extra omzet = extra kosten.

Iets waar ik wel wat in zou zien is om bij een leverancier een "tweakers monthly special" te regelen, in ruil voor reclame ruimte ofzo een product dat voor tweakers interessant is (geen Win ME ofzo >:) ). Voordeel is geen gezeur over AMD of Intel, GeForce of iets anders, maar een vast product tegen een vaste prijs.

Verwijderd

Het grootste probleem (ik moet zeggen dat ik aanvankelijk erg enthusiast was) is't feit dat tweakers.net geen organisatie ofzo is. Het is met vrije inschrijving, heeft geen echte rechtspersonen (ik denk ook niet dat Femme als rechtspersoon wil dienen (zou ik iig niet willen, teveel risico's)), zijn geen echte groep mensen maar meer een paar mensen met een alias, etc etc. Ik denk niet dat je iets zult vinden...
Daarnaast kopen de mensen het nu TOCH wel..

Verwijderd

ik vind dit een perfect plannetje, ik denk dat er best een aantal bedrijven geinteresseerd zullen zijn. :9

Verwijderd

Dat denk ik dus niet.
Niemand zit te wachten op mensen die tegen weinig geld veel willen kopen.

Omzet technisch ben je al helemaal niet interessant, tenzij je een miljoen of 10-12 op jaarbasis aan inkopen bij ze doet.

Zolang dat het geval niet is, kan je het schudden.

• Bigs
  • Niet online
Dit word niks. Korting bij groot inkopen begint meestal toch pas bij 50 stuks of meer iets op te leveren. En vind maar eens 50 mensen uit het clubje dat hier zit die toevallig allemaal tegelijk precies hetzelfde aan willen schaffen.

Dit word niks.
Enige waar het misschien leuk voor zou kunnen zijn massaverbruiksartikelen als CD-R's ofzo, maar het is veel werk om dat allemaal goed te regelen.

Verwijderd

Ik ben ook helemaal voor, er moet dus een page komen waar mensen kunnen zeggen wat ze willen en als er genoeg mensen zijn die iets willen of er niemand meer is die dat ook wil dan gaat er besteld worden.... maar hoe gaat het geld gedaan worden?

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 20 december 2000 17:07 schreef Hiro Shima het volgende:
Ik ben ook helemaal voor, er moet dus een page komen waar mensen kunnen zeggen wat ze willen en als er genoeg mensen zijn die iets willen of er niemand meer is die dat ook wil dan gaat er besteld worden.... maar hoe gaat het geld gedaan worden?
Daarna haakt 50% of meer af, kan een echt succes worden. Hooguit zou je het kunnen doe bij bijzondere dingen, zoals Mushkin geheugen ofzo. Volgens mij is het een slecht plan, gedoemd om te falen...

One of the animals has left its cage today.

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Ik vind het wel een goed idee, ik denk alleen dat het meer zin heeft om dat met wat kleinere dingen te doen zoals koelers en zo.

Eppie

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zekers een goed id, doe ook wel mee als er iets interessants is, net zoals laatst dat Mushkin geheugen, maar ja geld op :(

39

Verwijderd

gewoon met z'n allen op letsbuyit.com dat aanvragen dan komt dat vanzelf.

Verwijderd

letsbuyit gaat failliet.. en kom maar bij mij goedkoop je spulletjes halen >:)
Pagina: 1