Minikoelkastje Blokker 29.95

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008

• Mr.Nonflex
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-01-2021
In het nieuwe krantje van blokker staat een minikoelkastje 12/220 volt.

Weet iemand of dit met een compressortje werkt of iets in de trand van een peltier element?

Ik dacht namelijk om hierin een radiator + klein ventilatortje te plaatsen.

What is impossibility but a challenge

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-02 06:56

Emerge

Bifidus schmifidus

Die minikoelkastjes zijn meestal peltier-gekoeld. Dat zal deze ook wel zijn voor die prijs.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit zal inderdaad wel een peltier gekoeld koelkastje zijn.. niet geschikt voor ons doel dus....

Maar als je het zeker wil weten moet je gewoon ff langs de blokker.. je ziet het snel genoeg :P

[ Voor 35% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-04-2004 20:14 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

jeps is een pelt, en waarschijnlijk nog een van een laag vermogen ook omdat het een zeer klein koelkastje is. (3 blikjes en hij zit vol volgens mij ;))

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 27 april 2004 @ 20:10:
Dit zal inderdaad wel een peltier gekoeld koelkastje zijn.. niet geschikt voor ons doel dus....
hoezo niet??? hij produceert toch koudere lucht dan de lucht die er normaal is ?:s
kbedoel volges mij denkt iedereen dat ze die peltier direct op hun cpu willen doen ofzo.. maar 't zou toch best goed kunnen zoals in de ts staat.. als je water koeling heb... en je rad erin te pleuren... dan blijft ie toch tientallen graden koeler?:s of zie ik iets over het hoofd?

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:59

Rmg

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 20:13:
[...]

hoezo niet??? hij produceert toch koudere lucht dan de lucht die er normaal is ?:s
kbedoel volges mij denkt iedereen dat ze die peltier direct op hun cpu willen doen ofzo.. maar 't zou toch best goed kunnen zoals in de ts staat.. als je water koeling heb... en je rad erin te pleuren... dan blijft ie toch tientallen graden koeler?:s of zie ik iets over het hoofd?
zo zat ik ook :/ zou je hem niet kunnen gebruiken als kleine waterchiller gebruiken? elke graad is minder is meegenomen ;)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02 21:10

Exigence

dnkroz

[...]

Al het vermogen wat bij je CPU opgenomen wordt, komt er logischerwijs bij je rad weer uit. Dus je kunt je rad er wel in plaatsen, maar dan moet hij nog evenveel vermogen omzetten. Dus het kan gewoon niet.

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

[...]

Raz- schreef op 27 april 2004 @ 20:14:
[...]

zo zat ik ook :/ zou je hem niet kunnen gebruiken als kleine waterchiller gebruiken? elke graad is minder is meegenomen ;)
Je ziet dus over het hoofd dat de pelt de warmte nooit weg kan krijgen en je dan dus een kleine afgesloten ruimte hebt die steeds maar warmer wordt en het dus op een gegeven moment (heeel snel) warmer wordt als zonder rad in zo'n koelkastje maar gewoon rad buiten in de open lucht...
Exigence schreef op 27 april 2004 @ 20:15:
[...]

Al het vermogen wat bij je CPU opgenomen wordt, komt er logischerwijs bij je rad weer uit. Dus je kunt je rad er wel in plaatsen, maar dan moet hij nog evenveel vermogen omzetten. Dus het kan gewoon niet.
Idd.. jij kan het net wat korter uit leggen :) en waarom zijn andere mensen nou altijd sneller als ik :(

[ Voor 34% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-04-2004 20:20 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02 19:37

DaWaN

'r you wicked ??

Misschien kun je hem als resevoir gebruiken :P

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hebben we ook PICS van het onderwerp? :P
Wel zo makelijk. ;)

Blokker krantjes lees ik niet :X

[ Voor 24% gewijzigd door -Skyhawk- op 27-04-2004 20:22 ]

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

-Skyhawk- schreef op 27 april 2004 @ 20:21:
Hebben we ook PICS van het onderwerp? :P
Wel zo makelijk. ;)

Blokker krantjes lees ik niet :X
Nee.. zijn er niet.. blokker heeft in iedergeval geen online folder :?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 17:46
het is echt een onding, ik heb er ook een, en maakt ook nog redelijk wat lawaai.

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:11
Hmm, ook [url=http:http://www.e-folders.nl]E-folders[/url] heeft de blokker folder niet online staan.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Dit soort topics hebben we al vrij vaak gehad. Sla de search er maar eens op na :)
En de conclusie zal dan ook zijn dat dit soort koelkastjes niet geschikt zijn.. Ook niet in combinatie met een waterkoeling omdat het peltier-element nooit de warmte van de proc (+ eventuele rest) kan afvoeren. Een peltier heeft een maximaal vermogen wat afgevoerd kan worden.. Bij een hoger vermogen zal het ding het water alleen maar opwarmen :)

Bekijk ook de peltier-faq van apen-nootjes nog maar eens als je meer over peltiers wilt weten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.