What is impossibility but a challenge
Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?
Maar als je het zeker wil weten moet je gewoon ff langs de blokker.. je ziet het snel genoeg
[ Voor 35% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-04-2004 20:14 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Verwijderd
Verwijderd
hoezo niet??? hij produceert toch koudere lucht dan de lucht die er normaal is ?apen-nootjes schreef op 27 april 2004 @ 20:10:
Dit zal inderdaad wel een peltier gekoeld koelkastje zijn.. niet geschikt voor ons doel dus....
kbedoel volges mij denkt iedereen dat ze die peltier direct op hun cpu willen doen ofzo.. maar 't zou toch best goed kunnen zoals in de ts staat.. als je water koeling heb... en je rad erin te pleuren... dan blijft ie toch tientallen graden koeler?
zo zat ik ookVerwijderd schreef op 27 april 2004 @ 20:13:
[...]
hoezo niet??? hij produceert toch koudere lucht dan de lucht die er normaal is ?:s
kbedoel volges mij denkt iedereen dat ze die peltier direct op hun cpu willen doen ofzo.. maar 't zou toch best goed kunnen zoals in de ts staat.. als je water koeling heb... en je rad erin te pleuren... dan blijft ie toch tientallen graden koeler?:s of zie ik iets over het hoofd?
Al het vermogen wat bij je CPU opgenomen wordt, komt er logischerwijs bij je rad weer uit. Dus je kunt je rad er wel in plaatsen, maar dan moet hij nog evenveel vermogen omzetten. Dus het kan gewoon niet.Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 20:13:
[...]
hoezo niet??? hij produceert toch koudere lucht dan de lucht die er normaal is ?:s
kbedoel volges mij denkt iedereen dat ze die peltier direct op hun cpu willen doen ofzo.. maar 't zou toch best goed kunnen zoals in de ts staat.. als je water koeling heb... en je rad erin te pleuren... dan blijft ie toch tientallen graden koeler?:s of zie ik iets over het hoofd?
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 20:13:
[...]
Je ziet dus over het hoofd dat de pelt de warmte nooit weg kan krijgen en je dan dus een kleine afgesloten ruimte hebt die steeds maar warmer wordt en het dus op een gegeven moment (heeel snel) warmer wordt als zonder rad in zo'n koelkastje maar gewoon rad buiten in de open lucht...Raz- schreef op 27 april 2004 @ 20:14:
[...]
zo zat ik ookzou je hem niet kunnen gebruiken als kleine waterchiller gebruiken? elke graad is minder is meegenomen
Idd.. jij kan het net wat korter uit leggenExigence schreef op 27 april 2004 @ 20:15:
[...]
Al het vermogen wat bij je CPU opgenomen wordt, komt er logischerwijs bij je rad weer uit. Dus je kunt je rad er wel in plaatsen, maar dan moet hij nog evenveel vermogen omzetten. Dus het kan gewoon niet.
[ Voor 34% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-04-2004 20:20 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Wel zo makelijk.
Blokker krantjes lees ik niet
[ Voor 24% gewijzigd door -Skyhawk- op 27-04-2004 20:22 ]
Nee.. zijn er niet.. blokker heeft in iedergeval geen online folder-Skyhawk- schreef op 27 april 2004 @ 20:21:
Hebben we ook PICS van het onderwerp?![]()
Wel zo makelijk.
Blokker krantjes lees ik niet
11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
En de conclusie zal dan ook zijn dat dit soort koelkastjes niet geschikt zijn.. Ook niet in combinatie met een waterkoeling omdat het peltier-element nooit de warmte van de proc (+ eventuele rest) kan afvoeren. Een peltier heeft een maximaal vermogen wat afgevoerd kan worden.. Bij een hoger vermogen zal het ding het water alleen maar opwarmen
Bekijk ook de peltier-faq van apen-nootjes nog maar eens als je meer over peltiers wilt weten
Dit topic is gesloten.
![]()