spacer plaatjes

Pagina: 1
Acties:

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
weet iemand een spacerplaatje voor een D700 van rond de 20 gulden te vinden.

de 40 die ze bij ned-cool vragen is me veel te veel.

ik bedoel zo iets. eenvoudiger mag ook. als het maar goed past.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Je kan alles wel zo goedkoop mogelijk willen hebben, maar hou er wel even rekening mee dat deze dingen gepolijst zijn en dat de dikte van een shim zeer nauwkeurig moet zijn, omdat hij anders meer kwaad dan goed doet. Helaas voor jou hangt daar een prijskaartje aan. Als jij liever een of ander in elkaar gefabriekt beunhaasding wil gebruiken, be my guest, maar kom dan niet zeiken als je je processor gefrituurd hebt.

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
is er echt geen goedkoer alternatief?

bijv. een alu plaatje ofzo? het plaatje helpt immers niet bij de koeling (voor zover ik dat weet)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie is slavernij. Kies je eigen weg!

• Daylights
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Zou ik idd niet zelf proberen te maken:

- 0,1 mm te dun zou betekenen dat de spacer geen nut heeft

- 0,1 mm te dik zou betekenen dat de koeler geen contact maakt met de core (zal verdere details besparen :o)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 31-08 20:26
In Amerika kosten die dingen altijd nog $10. Dus voor minder dan f 25,- tot f 30,- kan je ze echt niet krijgen.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

rare vraag.
maar waar zijn die plaatjes voor ?

• worsie
  • Laatst online: 22-02-2025
ocf81, van aluminium wil je ze zeker niet hebben. De warmtegeleidende eigenschappen van aluminium zijn veel slechter dan die van koper. Scheelt ongeveer de helft!

juhannusm, spacers zijn koperen plaatjes die je op de processor legt die het contactoppervlak tussen de processor en koeler vergroten. Ten eerste vergroot dit dus het contactoppervlak tussen heatsink en processor, en ten tweede beschermd dit de processor tegen mogelijke schade vande cooler. Dit laatste geldt specifiek voor de AMD Athlon (of Thunderbird, wat jij wilt :)) processoren.
spacer (of shim) ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/nl/images/cpu_spacer.gif
En dit past dus mooi over de processor :)
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.co.uk/acatalog/duron.gif

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
het gaat mij eigenlijk alleen maar om verdere beschadiging tegen te gaan.

hij is nl. al wat afgebrokkeld. :(

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

Hoe krijg je dat voor elkaar man ? =))
Ik heb een fop38 en die zit er ultiem strak op. Ik moest echt verschrikkelijk hard duwen op dat kreng om hem erop te krijgen =) Maar mijn duron is nog helemaal heel hoor.
Maarjah, misschien moet je gewoon zelf andere nopjes/dopjes op je duron plakken, zodat ie de core NET niet raakt als je er hard op drukt... Dan doe je er een beetje pasta tussen en voila de ultieme warmteoverdracht is bereikt =))

Ik zou er geen 40,- voor gaan betalen maar zelf een iets te dik plakkertje/dopje/nopje/hoe je het ook wilt noemen =) op plakken, en dan met pasta de verbinding maken.

Verwijderd

Ja slimmerik,

Ga mensen van hun duron/athlon afhelpen....

" nopjes zodat de core net de cooler niet raakt "

Die pasta is niet VOOR COMPLETE GELEIDING!!! Die is om de oneffenheden van de structuur van core/cooler ongedaan te maken.....niet om je core 2mm "te verlengen".

Er zullen mensen zijn die dit ook weer gaan proberen.. (bijv. pappies pc) en er zijn er uiteraard weer bij die het niet goed doen.....

let een beetje op je tips! :(

• fly
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 19:27

fly

Live Is Just.........

iK HEB HET ER HELEMAAL MEE EENS IGOR
EN TROUWENS ALS JE DIE PASTA TE DIK EROP SMEER GELEID HET NIET EN GAAT HET ABSOBEREN
EN DAN HEB JIJ ER GEEN RUK AAN.

Verwijderd

Hmmm, lekker zonde dat je een FOP38 gekocht hebt dan. Les 1 van koelpasta : hoe minder hoe beter.
Koelpasta geleid slechter dan je heatsink, maar stukken beter dan lucht. Je moet dus zo min mogelijk gebruiken, een laagje zo dik als papier is voldoende.

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

* zodat de core de koeler net niet raakt? zo van bespaar geld op rookbommen met oud en nieuw??? :?

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Topicstarter
ik heb die spire (orb achtige) een keer of 10 eraf gehaald om overnieuw te potloden en pasta zo optimaal mogelijk erop te krijgen. 1 of 2 keer ging dat dus net goed.

ik ga een betere koeler kopen als ik daar weer geld voor heb. (wel iets stiller als een fop 38)

© ocf81 1981-infinity

Verwijderd

aaah kijk dat is het probleem!!

Dat is nou net 1 van de koelers die je niet moet gebruiken!!!

De spire ma324-15 of ma324-20 moet je hebben!!! Die klote spire orb die is namelijk rond aan de onderkant en dat rotding heeft me al een proc. gekost...

Die ik gelukkig aan een verkoper gaf die het allemaal wel geloofde dus ik heb een durontje terug gehad!

Die ma324-** koelers koelen ook nog een beter dan zo'n spire orb rotding!

succes

Verwijderd

enneeeh die dingen kosten tussen de FL. 25,- >35,-!!!
Pagina: 1