Arg ...
Ik draai Debian testing en deed vandaag een apt-get update en apt-get
upgrade, en hij wilde graag kernel-image-2.4.25-1-686 updaten. Dus, heb em
zijn gang laten gaan, en daarna kreeg ik de melding dat ik absoluut moest
rebooten om wijzigingen van kracht te laten worden. (Deed me even sterk aan
Windows denken, maar het is wel logisch in dit geval ;-)). Dus, ik doe een
reboot, blijft hij daarna hangen met de melding:
Ik heb al geprobeerd om met een Debian-install cd te booten, een shell te
starten en lilo te runnen, maar dit ging ook niet van harte. Die oplossing werd namelijk aangeraden op een forum wat ik tegenkwam tijdens zoeken. Helaas helpt dat niet zoveel:
ik heb /, /usr, /var en /home op aparte partities staan, en ik heb die losse partities allemaal onder /mnt gemount na het booten van cd. Onder /mnt heb ik nu mijn directorystuctuur dus weer zoals hij was. Helaas: als ik dan /mnt/sbin/lilo run geeft hij een foutmelding over libdevmapper.nogwat die hij niet kan vinden. Als ik dan
Iemand enig idee?
Ik draai Debian testing en deed vandaag een apt-get update en apt-get
upgrade, en hij wilde graag kernel-image-2.4.25-1-686 updaten. Dus, heb em
zijn gang laten gaan, en daarna kreeg ik de melding dat ik absoluut moest
rebooten om wijzigingen van kracht te laten worden. (Deed me even sterk aan
Windows denken, maar het is wel logisch in dit geval ;-)). Dus, ik doe een
reboot, blijft hij daarna hangen met de melding:
code:
1
2
3
4
| LILO 22.5.8 Loading vmlinuzEBDA is big; kernel setup stack overlaps LILO second stage . LIL |
Ik heb al geprobeerd om met een Debian-install cd te booten, een shell te
starten en lilo te runnen, maar dit ging ook niet van harte. Die oplossing werd namelijk aangeraden op een forum wat ik tegenkwam tijdens zoeken. Helaas helpt dat niet zoveel:
ik heb /, /usr, /var en /home op aparte partities staan, en ik heb die losse partities allemaal onder /mnt gemount na het booten van cd. Onder /mnt heb ik nu mijn directorystuctuur dus weer zoals hij was. Helaas: als ik dan /mnt/sbin/lilo run geeft hij een foutmelding over libdevmapper.nogwat die hij niet kan vinden. Als ik dan
code:
doe en daarna lilo run blijft hij zeuren over die libdevmapper:1
| chroot /mnt |
code:
1
2
3
4
5
| /dev/mapper/control: open failed: No such device Is device-mapper driver missing from kernel? /dev/mapper/control: open failed: No such device Is device-mapper driver missing from kernel? Incompatible libdevmapper 1.00.15-ioctl (2004-04-07)(compat) and kernel driver |
Iemand enig idee?