Toon posts:

[Tekenpapier] voor de PC

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
gevonden.. thanks!

[oud]
Hallo, ik ben opzoek naar een programmatje waarin je kan tekenen op 'speciaal' papier (of een achtergrond die je later weer kunt verwijderen).. Het gaat om papier dat wordt gebruikt in de architectuur, weet niet hoe het heet maar het lijkt op geruitpapier, waarbij elke ruit weer verdeeld is in kleine driehoekjes.. Ik geloof dat elke hoek 60 graden meet.. (of 30 daar wil ik van afzien)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 17:11 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34

Zoefff

❤ 

Je moet gewoon een tekenpakket gebruiken waarmee je met layers kan werken. Bijvoorbeeld Adobe Photoshop, of Jasc Paint Shop Pro.

Vervolgens breng je op de onderste layer dit raster aan, en kan je op de layer daarboven tekenen, om vervolgens de layer met het raster weer te verwijderen als je tekening klaar is.

In Photoshop kan je standaard al een "grid" gebruiken, dit zijn echter wel vierkanten, en geen driehoeken.

Als je perse driehoeken wilt hebben, moet je die misschien eenmalig zelf maken, of een stukje van dit papier inscannen, en dit gebruiken.

Misschien bestaan er ook speciale programmatjes voor hoor, maar dit lijkt me de makkelijkste oplossing :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 18:43:
[...]
weet niet hoe het heet maar het lijkt op geruitpapier, waarbij elke ruit weer verdeeld is in kleine driehoekjes.. Ik geloof dat elke hoek 60 graden meet.. (of 30 daar wil ik van afzien)
Ik gebruik dat papier ook om tekeningen mee te maken. Het heet volgens mij gewoon symmetriepapier isometrisch papier (bedankt Boss) of iets dergelijks.

Kan je zoiets niet in Microsoft Visio zetten? Als je Linux draait kan je hier xDiagram voor gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 23:14 ]

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:20

Boss

+1 Overgewaardeerd

Je hebt het hier over isometrisch papier. Als je netjes over de lijntjes tekent kan je makkelijk een 3D tekening maken. Hierbij zijn alle lijnen die in het echt evenwijdig zijn, dat ook op de tekening.

Misschien kan je daar verder op zoeken?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
thanks!