[PS] Schaduw, logo plakken op achtergrond

Pagina: 1
Acties:

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik heb een logo gemaakt in PS. Nou heb ik bij effects gekozen voor 'drop shadow'. Als je dat dan als GIF opslaat, dan slaat hij niet alleen de schaduw op, maar ook zeg maar het witte wat erachter ligt. Hoe kan ik dit voorkomen ? Het gaat om PS5.5.

Als ik het namelijk op een groene achtergrond plak, dan krijg je een hele witte rand eromheen.

Ik heb al gesearched, maar niet veel gevonden. Weet ook niet goed waar ik op moet zoeken.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

png, gif ondersteunt geen alpha channels

offtopic:
logo in ps.... 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 17:59 ]

• Charango
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 23:27
JT schreef op 27 april 2004 @ 17:49:
Als ik het namelijk op een groene achtergrond plak, dan krijg je een hele witte rand eromheen.
Er zijn twee mogelijkheden: of je vertelt Photoshop dat je dropshadow moet verlopen naar groen, door dat bij "save for web" als matte (<-- zoekterm :)) aan te geven, of je moet een ander bestandsformaat kiezen, bijvoorbeeld png.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Zet de matte van de gif op de juiste (uiteindelijke dus) achtergrondkleur et voila.
Je kunt ook, zoals mophor aangeeft, png gebruiken, maar IE kan daar nog steeds niet lekker mee overweg...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

idd sla het eens op als een 24 bits png met een 8 bitch alpha channel, dna zou het moeten werken

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 18:00:
idd sla het eens op als een 24 bits png met een 8 bitch alpha channel, dna zou het moeten werken
offtopic:
8 bitch? :+ waar het hart van vol is... :D

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

om ff te verklaren waarom hij dat moet doen en niet allen wat hij moet doen:
gif ondersteunt maar 1 soort doorzichtigheid, volkomen doorzichtig. in een gif heeft een pixel dus of een kleur, of hij is helemaal doorzcihtig, niet iets er tussenin.
PNG ondersteunt pixels die gedeeltelijk doorzichtig zijn wel. aangezien de schaduw gedeeltelijk doorzichtig en gedeeltelijk zwart is heb je hiervoor png nodig, ipv gif.

larixk

Verwijderd

dat zei ik toch al?

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-05 16:10

JT

VETAK y0

Topicstarter
Edit: PNG in 5.5 gaat wel, maar werkt niet in IE nee :P

[ Voor 62% gewijzigd door JT op 29-04-2004 13:28 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

geef 'm de juiste achtergrond of laat png wel werken in ie, dat kost wat moeite maar het kan wel, zoek maar 'ns effe

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 00:53:
geef 'm de juiste achtergrond of laat png wel werken in ie, dat kost wat moeite maar het kan wel, zoek maar 'ns effe
http://www.alistapart.com/articles/pngopacity/

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

png is de oplossing, mijn avatar bijvoorbeeld is gebaseerd op png... daardoor is een deel ervan "doorzichtig". De zijkantjes zijn voor mij grijs omdat ik de silver template gebruik. Als jij nog op paars zit..dan zie je die randjes paars.....

Ook banners maak ik vaak in PNG, natuurlijk zijn ze groter maar de effecten die je er in kan verwerken...

[ Voor 54% gewijzigd door swampy op 30-04-2004 13:05 ]

There is no place like ::1

• addictive
  • Laatst online: 19-05 11:07
RobIII schreef op 27 april 2004 @ 18:14:
[...]

offtopic:
8 bitch? :+ waar het hart van vol is... :D
offtopic:
loopt de mond van over.... :D

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

swampy schreef op 30 april 2004 @ 13:00:
png is de oplossing, mijn avatar bijvoorbeeld is gebaseerd op png... daardoor is een deel ervan "doorzichtig". De zijkantjes zijn voor mij grijs omdat ik de silver template gebruik. Als jij nog op paars zit..dan zie je die randjes paars.....
Ik wil het niet voor je verpesten maar in mijn IE6 ;) zijn ze gewoon grijs (Paarse template).

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

SiliconError schreef op 01 mei 2004 @ 00:08:
[...]
Ik wil het niet voor je verpesten maar in mijn IE6 ;) zijn ze gewoon grijs (Paarse template).
In mozilla werkt het perfect...mmm PNG support is nog niet optimaal in IE6..dat staat vast...

There is no place like ::1

Pagina: 1