[XP] "Het systeem kan u niet aanmelden" bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 16:59
Windows XP Home
1 gebruikers (Administrator)

Voorheen deed Windows geheel automatisch opstarten, dus op het "naamplaatje" klikken was niet nodig. Dit gebeurde geloof ik na een wijziging in het register.
- Weet iemand nog hoe dat ging?-

Na een aantal windows updates van vorige week kreeg en krijg ik bij het opstarten de volgende melding:

--------------------------------------
Aanmelden bij windows
-Aanmeldingsbericht-
Het systeem kan u niet aanmelden. Controleer of uw begruikersnaam en het domein juist zijn en type uw wachtwoord vervolgens opnieuw.....
--------------------------------------

Soms loopt het opstarten automatisch 1 stap verder, waardoor de computer vast loopt.

Nu heb ik nergens een paswoord ingesteld. (Administrator zeker niet!)
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Alvast bedankt!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

PRobeer het eens met tweakui?

[ Voor 7% gewijzigd door blizt op 27-04-2004 17:50 ]

United we stand, and divided we fall

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Heb je de .NET Framework update geinstalleerd ??
Dan krijg je een login omdat er ook een .net gebruiker is aangemaakt.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 20:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
wizzzzzz schreef op 27 april 2004 @ 17:50:
Heb je de .NET Framework update geinstalleerd ??
Dan krijg je een login omdat er ook een .net gebruiker is aangemaakt.
Wat wizzzzzz zegt...

Bij gebruikersaccounts kun je dan gewoon het account "ASP.Net machine" (of zoiets verwijderen, hierna zou ie weer gewoon zonder inlogscherm moeten doorstarten..

edit:

Je post is een beetje onduidelijk nu ik het nog eens lees.. Wat is je probleem nu precies?? Je kunt niet meer in Windows komen of krijg je iedere keer dat aanmeldscherm???

[ Voor 21% gewijzigd door FlipFluitketel op 27-04-2004 18:47 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Met het programma Tweak Manager van van WinGuides kun je Windows zo instellen dat hij een bepaalde gebruiker automagisch aanmeldt.

Dit kan ook via de secpol.msc utility. Ga naar Start --> Uitvoeren --> Typ in secpol.msc --> klik op lokaal beleid --> hier moet het ergens staan
edit:
Foutje... dat kan dus niet

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 18:53 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - zou je hier voortaan zelf ook op willen letten? :)

Verder - neem even in je startpost op wat je al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen :)

Verwijderd

Je kan even bij MY COMPUTER (rechter muisknop) in het snelkeuze menu PROPERTIES en dan onder tabblad NETWORK IDENTIFICATION kijken of hij nog in het juiste domein/werkgroep zit. Heb ik namelijk ook gehad na het draaien van updates. Gewoon even opnieuw invoeren, ook al staat ie goed, vervolgens was bij mij de foutmelding weg. Als je het loginscherm eruit wil slopen, is TWEAK XP erg handig. Door de optie autologin aan te vinken zal de pc dan automatisch door starten.

Verwijderd

automatish inloggen kan je gewoon instellen voor zover ik weet, hoef je niet voor het register in.

start / uitvoeren en dan commando "control userpasswords2" te gebruiken en dan vinkje voor gebruikers moeten zich eerst aanmelden voordat het mogelijk is gebruik te maken van de computer. Vervolgens op ok klikken en dan vraagt de computer onder welke acount deze standaard in moet loggen.

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-04 16:59
elevator schreef op 27 april 2004 @ 19:06:
Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - zou je hier voortaan zelf ook op willen letten? :)

Verder - neem even in je startpost op wat je al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen :)
Sorry hiervoor! Ik heb hier nog niet zo heel veel gepost ;)

Veder is m'n probleem opgelost m.b.v. TweakUI.
Bedankt allen. (Sluiten maar!)
Pagina: 1