[n00b] onResize?

Pagina: 1
Acties:

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:34
Ik heb behoorlijk lang gezocht naar dit probleempje maar ik kan echt nix vinden :? Ik wil dus dat de pagina opnieuw geladen wordt als de gebruiker het venster resized (maxi/mini-maliseert).

Tijdens mijn zoektocht ben ik verscheidene dingen tegen gekomen, als <body onResize="bla()"> maar dit werkt dus niet bij mij.

Ik ben een complete JavaScript n00b dus daar kan het ook aan liggen :P maar ik zou wel graag een oplossing willen weten :) Thx.

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Volgens mij is body onresize toch echt de juiste manier, kan je uitleggen wat er precies niet werkt? Misschien een code-fragment.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

waarvoor wil je het precies gebruiken?

Je kunt altijd een javascript functie maken die de pagina opnieuw laad en dan bij onResize die functie uit laten voeren.

[This is what you get when you mess with us]

• DanceTrend
raoulduke schreef op 27 april 2004 @ 17:33:
Volgens mij is body onresize toch echt de juiste manier, kan je uitleggen wat er precies niet werkt? Misschien een code-fragment.
Nou euh voor zover ik weet doet ie gewoon nix, er gebeurt nix :?
Ik gebruik gewoon dit:

code:
1
<body onResize="window.location.reload()" leftmargin="0" topmargin="0" rightmargin="0" bgcolor="#FFFFCC">

maar als ik window.location.reload() bijvoorbeeld in een functie bla() zet dan werkt het nog niet.

[edit]
Waar ik het voor wil gebruiken:
ik heb een JavaScript menuutje verspreid over de hele schermbreedte.. Elke menuoptie is net zo lang als de schermbreedte / het aantal opties. Maar als je dan resized dan klopt het niet meer :) Alleen als je dan de pagina refresht, dan klopt het wel weer..

[ Voor 27% gewijzigd door DanceTrend op 27-04-2004 17:38 ]

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Kan je dan niet beter kijken om het met relatieve groottes en CSS op te lossen? De hele pagina herladen is een nogal heftige oplossing voor dit probleem vind ik.

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• DanceTrend
raoulduke schreef op 27 april 2004 @ 17:40:
Kan je dan niet beter kijken om het met relatieve groottes en CSS op te lossen? De hele pagina herladen is een nogal heftige oplossing voor dit probleem vind ik.
Hmm ja maar het menuutje heb ik ook niet zelf gemaakt :P Dat is zon kant en klaar menuutje waar je alleen nog maar de inhoud en kleuren hoeft te veranderen enzo.. Dit menuutje is het: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex1/hvmenu/

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 22:07

JeromeB

woei

Het lijkt mij vrij logisch dat de body en de viewport dus niet hetzelfde zijn.

PC load letter? What the fuck does that mean?

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-04 20:19

THiCE

Say it with a flourish!

Hey cool, dat menuutje heb ik ook een keer gejat! :P Er zit een hele uitgebreide readme bij, als je die uitpluist en relatieve groottes gaat gebruiken, dan kom je er zeker uit, hoef je in ieder geval niet zoiets zwaars als een refresh te doen.

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:02

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

is de onResize sowieso niet een event van het window ipv de body :?

code:
1
window.onResize = new function bla() { alert('reload'); }

probeer dat eens :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Verwijderd

Deze code werkt gewoon... Even op de button klikken zodat je "5" ziet... dan resizen... De pagina refreshed en je ziet weer "4"...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html>
  <head>
    <title></title>
    <script type="text/javascript">
window.onresize = function () {
  window.location.reload();
}
    </script>
  </head>
  <body>
    <div id="f">4</div>
    <input type="submit" onclick="f.innerHTML = 5">
  </body>
</html>

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-03 22:07

JeromeB

woei

Prammenhanger schreef op 27 april 2004 @ 17:59:
is de onResize sowieso niet een event van het window ipv de body :?

code:
1
window.onResize = new function bla() { alert('reload'); }

probeer dat eens :)
interessante links:
- http://www.quirksmode.org/viewport/intro.html
- http://www.quirksmode.org/viewport/compatibility.html
- http://www.quirksmode.org/viewport/experiments.html

PC load letter? What the fuck does that mean?

• DanceTrend
THiCE schreef op 27 april 2004 @ 17:51:
Hey cool, dat menuutje heb ik ook een keer gejat! :P Er zit een hele uitgebreide readme bij, als je die uitpluist en relatieve groottes gaat gebruiken, dan kom je er zeker uit, hoef je in ieder geval niet zoiets zwaars als een refresh te doen.
Hmm en als ik dan het venster waar t menu in staat resize, dan gaat het menu automatisch mee? Ik kan trouwens niet vinden hoe je de grootte van het menu aanpast (wel de positie met CSS).. De enige afmeting die je kunt aanpassen is de breedte van één zo'n item zelf.. Niet van het totale menu ofzo :?

• DanceTrend
Hmm het menu probleem is inmiddels opgelost door gebruik te maken van een ander menuutje :)

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:02

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

DanceTrend schreef op 27 april 2004 @ 20:01:
[...]

Hmm en als ik dan het venster waar t menu in staat resize, dan gaat het menu automatisch mee? Ik kan trouwens niet vinden hoe je de grootte van het menu aanpast (wel de positie met CSS).. De enige afmeting die je kunt aanpassen is de breedte van één zo'n item zelf.. Niet van het totale menu ofzo :?
Zou het dan zo zijn dat de totale breedte gelijk is aan het aantal items * breedte van 1? :)
DanceTrend schreef op 28 april 2004 @ 11:15:
Hmm het menu probleem is inmiddels opgelost door gebruik te maken van een ander menuutje :)
Mja, dat noemt men dus een rigoreuze oplossing :+

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
welke scripting taal is dat btw, dat n00b? Nieuw? :+

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Pagina: 1