Toon posts:

Routing....hoe werkt het

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem. Ik wil me iets meer verdiepen in routing maar heb geen idee waar te beginnen. Ik wil een voorbeeld geven wat ik wil bereiken. ik heb diverse contacten met mensen waar ik vaak op de pc moet zijn. Ik draai hiervoor VNC (gratis te downloaden op www.realvnc.com) dit programma werkt gewelidig, maar dat terzijde. Nu hebben een aantal klanten door de komst van breedaband internet een router aangeschaft. Door deze ontwikkeling weet ik niet meer hoe ik op hun pc's achter die router moet komen. Ik weet het ip adres van de router (WAN zijde) en het poortnummer dat door VNC gebruikt wordt. Hoe kan ik nu de router zou instellen dat als ik op een bepaalde poort deze router aanspreek ik op deze pc in kan loggen. (ik werk met een linksys router)

Alle informatie is gewenst.

M.vr. gr

Luuk Krijnen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 17:16 ]

Verwijderd

inloggen op hun router en hiermee een vpn aanmaken

dan kun je hun pc's pingen en dus met vpn overnemen

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit staat in het portmappingsverhaal.

Maar in het kort: Van buitenaf benader jij public_ip:poort. Als de router geen entry heeft in zijn NAT-tabel voor die poort en geen default server/DMZ ingesteld is, dan weet de router niet naar welke pc het berichtje moet en dropt hem.
Dus je moet in de NAT-tabel (soms Virtual Server List oid geheten) toevoegen:
port: iets
vanaf: jouw ip/alles (hangt van jouw werkplek af)
naar: het ip van de pc die je wil bereiken met VNC

{signature}

Verwijderd

kan idd. ook, maar dan moet je het per pc op de router instellen

je kunt ook een vpn bouwen dan heb je gelijk toegang tot het hele netwerk

Verwijderd

Topicstarter
zijn hier buiten het poortmappings vehaal uitgebreide tutorials oevr te vinden die tevens te begrijpen zijn zonder al te veel inspanning maar toch met voldoende informatie om er wat dieper op in te kunnen gaan??

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19
Je had vroeger zo een filmpje waarop je zag hoe het internet werkte inclusief firewalls routers en dergelijken weet alleen niet meer hoe het filmpje heet.

Mischien dat iemand dat nog weet want het was een zeer interresant en leerzaam filmpje.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 17:21:
kan idd. ook, maar dan moet je het per pc op de router instellen

je kunt ook een vpn bouwen dan heb je gelijk toegang tot het hele netwerk
Niet elke router kan zelfstandig een VPN in de lucht houden hoor. (en de gemiddelde persoon neemt nou eenmaal een goedkope/simpele router.)
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 17:22:
zijn hier buiten het poortmappings vehaal uitgebreide tutorials oevr te vinden die tevens te begrijpen zijn zonder al te veel inspanning maar toch met voldoende informatie om er wat dieper op in te kunnen gaan??
Je snapt wel wat ik net zei en je wil eigenlijk gewoon meer theorie leren bedoel je?

{signature}

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:19

Verwijderd

Het Grote Poortmappingsverhaal

En over het algemene verhaal van internet, het flimpje waar TRAXION het over heeft: http://crew.tweakers.net/JSS/warriors-700-nl-VBR.mpeg

Je vraagt dingen die ten eerste nogal onhandig zijn uit te leggen in posts op dit forum omdat het gewoon heel veel informatie is. Ten tweede zijn dit zaken waar in het verleden al pagina's vol over is geschreven. Een simpele zoekquery bij Google ([google=nat howto]) levert al bergen informatie op.

We hebben dus liever dat je je zelfstandig verdiept in dit soort dingen dan het zomaar in een topic te vragen :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2004 17:29 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.