Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Inductor vraag

Pagina: 1
Acties:

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-11 16:29

Visjes

Blub........

Topicstarter
Ik heb even een korte vraag.

[voor geschiedenis]
Ik heb een kapotte unex 16 poorts switch, toen ik hem open had gemaakt zag ik dat er een inductor was vervormt. Op die inductor staan wel gegevens maar een deel ervan was weg gevallen of onleesbaar. Ik heb toen een mailtje gestuurd naar unex zelf om mij als nog die specificaties van dag componentje te geven. Volgens hun was het een:

Inductor, 68uH, 3A, 13*18 mm

Die afmetingen kloppen wel een beetje, maar op het orginele krimpkousje dat er omheen zat stond (wat ik kon lezen) 2A.

Mijn vraag:

Kan het uitmaken als er een inductor op komt 3A ipv 2A?

ps. Ik ben een electro n00b

Verwijderd

waarschijnlijk maakt het niet uit, die 3A is gewoon de maximale stroom die er doorheen kan zonder dat ie verbrand.

Verwijderd

Kan er gewoon in. Je moet alleen geen pakken >2A :)

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 10:27

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Juist wel eentje die meer dan 2A aankan! De draadjes zijn dan iets dikker.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

• Visjes

Visjes

Blub........

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 17:35:
waarschijnlijk maakt het niet uit, die 3A is gewoon de maximale stroom die er doorheen kan zonder dat ie verbrand.
Dat is wat ik wou horen

Bedankt

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
Als dat spoeltje verbrand is dan is daar waarschijnlijk een reden voor ... in geval van een schakelende voeding kan dat best op rotte elco's of een doorgeslagen schakel fet/tor duiden

Repareren doe je zo.

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Ja, of in het origineel was 'ie een beetje te scherp gedimensioneerd. Dat verklaart dan ook meteen waarom nu gezegd wordt dat'ie 3A moet zijn...

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

• Visjes

Visjes

Blub........

Topicstarter
Sine schreef op 27 april 2004 @ 19:38:
Als dat spoeltje verbrand is dan is daar waarschijnlijk een reden voor ... in geval van een schakelende voeding kan dat best op rotte elco's of een doorgeslagen schakel fet/tor duiden
Ik heb nergens anders op die printplaat nog een ander doorgebrand onderdeel gevonden.
Henk B schreef op 27 april 2004 @ 21:19:
Ja, of in het origineel was 'ie een beetje te scherp gedimensioneerd. Dat verklaart dan ook meteen waarom nu gezegd wordt dat'ie 3A moet zijn...
Dit zou best kunnen, ik ben hier niet verder over ingegaan met Unex.

[ Voor 31% gewijzigd door Visjes op 28-04-2004 11:18 ]

Pagina: 1